Thalasemia Penyakit Genetik


Thalasemia merupakan sejenis penyakit genetik (keturunan) yang mana komponen globin yang tidak stabil di dalam struktur sel darah merah menyebabkan usia sel tersebut menjadi pendek. Ini mengakibatkan kitaran sel yang terlalu pantas sehinggakan kandungan zat besi hasil pecahan globin menjadi tepu di dalam darah dan akan mendak di organ-organ penting di dalam badan. Ini berlaku secara berterusan sehinggakan organ tadi akan menjadi rosak.

Selalunya sistem endocrin, hati dan jantung yang rosak akan menimbulkan komplikasi yang ketara. Anda di nasihatkan mendapat rawatan dan follow up yang sempurna dari doktor.

Cadangan Penyelesaian :

Cadangan penggunaan produk bagi pengidap Thalasemia adalah kombinasi 2 produk utama iaitu Royal Gamat Liquid TradiSea & Spirulina Pacifica yang saling memerlukan satu sama lain.
Gamat membantu membaik pulih masalah sel yang rosak di samping mengelakkan komplikasi yang serius bagi kerosakkan organ-organ penting. Ia juga memanjangkan jangka hayat sel darah merah.


Sementara kandungan khasiat asid folik dalam Spirulina Pacifica akan membantu membina semula sel darah merah yang kekurangan seterusnya meningkatkan paras Hb.


Ellojoy C-Guard membantu mengeluarkan zat besi berlebihan dan meningkatkan sistem imun.


Cara pengambilan :

Dalaman :
Royal Gamat Liquid TradiSea : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)
Spirulina Pacifica : (5 biji pagi dan 5 biji malam)
Ellojoy C-Guard : (2 biji sehari pagi)

Testimoni : 




Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)