Gastrik @ Asam Lambong


Gastrik atau lebih tepat gastritis merupakan hakisan pada lapisan dalam perut. Tandanya ialah pedih ulu hati, terasa cepat lapar, kembung, pendek nafas, pening, loya dan letih tak bermaya. Anda dinasihatkan untuk mengelakkan stres, berhenti merokok, pantang makanan pedas, masam, berempah dan minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, nescafe dan coke/minuman bergas. Jika tidak dijaga gastritis akan bertukar menjadi ulser perut iaitu luka pada lapisan dalam perut.

Tandanya ialah sakit yang lebih ketara dan najis bertukar menjadi hitam atau (disebabkan oleh pendarahan). Ini memerlukan rawatan segera dari doktor bedah untuk dilakukan scope (OGDS) dan kemungkinan memerlukan pembedahan. Anda dinasihatkan mendapat pemeriksaan dan rawatan doktor.

Gastrik juga boleh menjadi satu penyakit merbahaya dan salah satu penyebab ke arah penyakit lain seperti Jantung.

Cadangan Penyelesaian :

Jelly Gamat GOLD membantu mengurangkan rasa sakit dan mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dengan membina semula lapisan bendalir untuk melitupi lapisan hakisan pada dinding gaster yang memisahkan antara dinding perut dengan kawasan berasid dalam perut. Ia juga turut menjaga kesihatan sistem penghadaman secara am.

 

Spirulina Pacifica pula yang bersifat 100% alkali membantu untuk menstabilkan kembali keasidan di dalam perut supaya masalah gastrik dapat diatasi. Selain itu, ia membekalkan 46 daripada 50 zat yang diperlukan sel badan kita untuk proses membaikpulih setiap hari. Anda juga akan rasa kenyang.

Di samping itu, klorofil yang terdapat dalam spirulina turut menggalakkan keadaan yang sesuai dari sudut kesihatan dalaman usus yang membantu mencegah gastritis / ulser.


Cara Pengambilan :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)
Spirulina Pacifica : (5 biji pagi dan 5 biji malam)

Luaran :
MInyak Urut Gamat Aromaterapi :
Disapukan pada bahagian dada atau perut jika terasa angin kembung pada bahagian tersebut.


Testimoni :















Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)