Masalah Jantung

Image result for heart disease image

Sakit Jantung sering disebabkan oleh salur darah jantung tersumbat oleh proses artherosclerosis. Ini menyebabkan bekalan oksigen tidak sampai ke otot jantung dan menyebabkan otot tersebut tidak berfungsi lagi. Ini seterusnya akan menyebabkan keadaan lemah jantung.

Tanda serangan sakit jantung ialah sakit yang sangat di bahagian kiri dada. Sakit seolah-olah mencengkam ini boleh juga terasa di bahagian ulu hati ke tekak dan juga di lengan kiri. Sakit ini menyerang ketika seseorang itu sedang melakukan sesuatu yang lasak dan akan berkurangan apabila berehat.

Sementara sakit lemah jantung pula membuatkan seseorang itu tidak bermaya, menghidapi paru-paru berair, perlu tidur dengan menggunakan bantal yang tinggi dan bengkak kaki.

Anda dinasihat mendapat pemeriksaan yang lengkap dan rawatan berulang dengan doktor. Cuba elakkan pergerakan fizikal yang berlebihan, stress, merokok, pemakanan yang kaya dengan garam dan lemak. Sementara penyakit yang seiring seperti darah tinggi, kencing manis dan gout perlulah dijaga sebaik mungkin.

Cadangan Penyelesaian :

Jelly Gamat Gold membantu dari segi melebarkan salur darah (kesan vasodilatasi). Ia juga mempunyai kesan positif terhadap pergerakan otot jantung. Dengan meningkatkan metabolisme ia akan mengurangkan masalah kolesterol yang tinggi dalam darah dan mengelakkan sumbatan salurdarah dari menjadi lebih teruk. Ia juga dapat merendahkan kolesterol dengan berkesan.


Spirulina Pacifica membantu dengan mengawal kolesterol. Kesan anti oksidan yang optima dalam spirulina juga menyihatkan sistem kardiovaskular yang turut mencegah masalah oksidasi LDL (kolesterol tidak sihat) yang merupakan asas pembentukkan plak yang menyumbat salur darah. 


Krill Omega Plus pula memberi tenaga pada otot - otot jantung yang telah lemah di samping membantu mengawal simptom permasalahan jantung seperti sakit jantung, lemah jantung, masalah injap jantung dan 'cardiomyopathy'. Ia juga mengawal lemak yang tidak sihat (LDL, VLDL dan triglyceride) di samping memberi kesan positif kepada jantung.


Disyorkan :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)
Spirulina Pacifica : (5 biji pagi dan 5 biji malam)
Kril Omega Plus : (1 biji sehari malam)





Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)