Tiada Selera Makan

Image result for loss appetite

Kurang selera makan adalah gejala yang biasa dialami oleh setiap orang. Kurang selera sementara yang tidak menjejaskan berat badan yang ketara adalah perkara yang sering berlaku. Ianya berlaku apabila seseorang merasa tekanan perasaan, menghadapi jangkitan seperti demam selsema, semasa menjalani rawatan kemoterapi atau radioterapi, dan pada peringkat awal mengandung.

Kurang selera makan yang berterusan disertai dengan pengurangan berat badan mungkin petanda seseorang itu mengalami penyakit yang serius. Contoh penyakit yang boleh menyebabkan kurang selera makan adalah anorexia nervosa, kanser, jangkitan kronik seperti HIV dan tuberculosis, hypothyroidism (kekurangan hormon thyroid), penyakit hati dan buah pinggang yang kronik.

Pengambilan dadah seperti amphetamines, morphine, codeine dan sebagainya juga boleh menyebabkan kurang selera makan.

Cadangan Penyelesaian :

Jelly Sari Gamat Gold bertindak mengkhasiatkan tubuh badan melalui pemulihan sel-sel badan yang baru dan ini secara tidak langsung dapat membantu mereka yang benar-benar tiada selera terutamanya yang baru sembuh dari penyakit atau pembedahan, yang sedang dalam rawatan seperti radioterapi atau kemoterapi, golongan berusia. Ia turut meningkatkan proses Oxydative Phosphorilation yang membangkitkan selera dan meningkatkan metabolisma badan. 

Kandungan asid amino di dalam Gamat juga membantu meningkatkan selera. Gamat juga mengandungi pelbagai kandungan nutrien & vitamin yang akan mengatasi masalah kekurangan zat serta galian yang diperlukan oleh badan kerana pada zaman moden ini manusia banyak mengamalkan jenis makanan yang diproses yang sudah tentu tidak mengandungi nutrien yang seimbang.

Selain itu, Gamat juga bertindak menguatkan sistem imun badan dan seterusnya meningkatkan kualiti tahap kesihatan kita.



Disyorkan :

Dalaman :
Jelly Sari Gamat GOLD : ( 1 Sudu pagi dan 1 sudu malam )


Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)