Posts

Showing posts from 2015

[ Set Berpantang Serigama ]

Image
Aduhhh.. sakit kan bila nak bersalin ni.. hanya wanita yang telah bersalin merasai betapa sakitnya ketika hendak bersalin.. bersabung nyawa.. sebab tu pahala bagi wanita yang hendak bersalin ni umpama jihad kecil.. besar pengorbanan wanita nikan.. =)
Jadi, kepada para suami, apa kata anda hadiahkan set berpantang Gamat Serigama ini kepada isteri tersayang?
Alahh murah je... yang paling penting kita nak kesihatan mereka bertambah baik.. banyak urat2 halus yg dah terputus.. luka lagi.. kecian depa ni tau..
Dalam set berpantang ni ada 4 komponen penting untuk wanita yang sedang berpantang & breastfeed. ANTARANYA :
1) Jeli Gamat GOLD - Membantu memulihkan luka dalaman ibu yang berlaku semasa proses mengandung dan bersalin. - Membantu mengecutkan rahim
2) Spirulina Pacifica - Nutrien lengkap yang diperlukan oleh ibu berpantang. Terutamanya Kalsium, B Kompleks, Magnesium, Asid Folik dan lain2.
3) Extar C Plus - Antioksidan. - Bantu penyembuhan luka. - Menguatkan antibodi ibu & bayi.
4) Krill Ome…

[ Hanya Untuk Bakal & Ibu Muda Yang Berkerjaya ]

Image
Kesihatan dan kecantikan adalah seiring. Tidak sempurna seseorang itu jika mereka inginkan kecantikan tetapi mengabaikan kesihatan mereka.
Dengan gaya hidup dan pemakanan masa kini, kesihatan seseorang itu akan mudah terjejas dan secara tidak langsung kecantikannya juga akan terjejas. Oleh itu, kombinasi set Excel Pek PCN menjamin kesihatan semulajadi yang lahir dari dalam setiap individu.
Set ini mengandungi 4 komponen utama yang saling melengkapi antara satu sama lain bagi memenuhi keperluan tubuh badan.
4 Langkah Pemulihan Bermula dengan :
Langkah 1 ; Jeli Gamat GOLD. - Memulih & Meremajakan Sel-sel, Memelihara Kecantikan.
Langkah 2 ; Spirulina Pacifica. - Menyingkirkan Toksin, Memelihara & Mengkhasiatkan Tubuh Badan.
Langkah 3 ; Extar C Plus. - Antioksidan & Meningkatkan Sistem Pertahanan Badan.
Langkah 4 ; Krill Omega Plus. - Meningkatkan Penjagaan Kesihatan Jantung & Otak, Mengimbangkan Hormon & Kolesterol Dalam Badan.
Hasilnya anda akan merasakan :
- Tubuh badan anda rasa…

[ JIKA ANDA BERUSIA 25 TAHUN KE ATAS ]

Image
TAHUKAH ANDA ??.. Fungsi-fungsi dan sistem-sistem badan akan mula mengalami kemerosotan apabila badan mencapai puncak pertumbuhannya pada umur 25 tahun.
TAHUKAH ANDA ??.. Pada usia 25 tahun, kadar metabolisme mula menurun, berat badan bertambah, kekebalan badan dan daya ingatan turut menurun.

[ NAK BUAT MACAM MANA ?? ]
BANYAK kajian perubatan menunjukkan bahawa gamat mempunyai nilai perubatan yang tinggi dan ideal untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan generasi baru.
Ia kaya dengan pelbagai elemen surih seperti Kalsium, Besi, Zink, dan Selenium, 18 jenis asid amino (termasuk jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita sendiri), mukopolisakarida, kondroitin sulfat, glukosamina, kolagen, asid lemak perlu, sebatian aktif gamat, taurin, niasin, dan asid nikotinik dan sebagainya.
Justeru itu, ia adalah sesuai bahkan juga penting untuk semua golongan umur sebagai makanan kesihatan yang unggul.


[ MENGAPA GAMAT PERLU UNTUK ORANG DEWASA ?? ]
1) Kolagen di dalam Gamat boleh membant…

[ Tahukah Anda?? ]

Image
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
Selawat & Salam Ke Atas Junjungan Nabi Muhammad S.A.W..
Bacalah dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan..

Bahawa jumlah spesies (jenis) timun laut dianggarkan 1,100 di seluruh dunia. Perairan Malaysia pula terdapat lebih daripada 43 jenis timun laut di pantai-pantai seperti Langkawi, Pangkor, Terengganu, Sabah & Sarawak.
Warna timun laut adalah berbagai-bagai, biasanya bercampur-campur; kelabu, hitam, perang, putih tompok hitam dan sebagainya. Malah, spesies yang paling tinggi nilai perubatan, berkhasiat dan berkualiti tinggi ialah gamat yang berwarna kuning keemasan iaitu gamat emas (Stichopus hermanii) atau nama saintifiknya yang terkini Stichopus horrens (2012).
Dalam buku Gamat 2014, terbitan Luxor Network Sdn Bhd, Profesor Dr. Ridzwan Hashim (Bapa Gamat Malaysia) menyatakan bahawa spesies GAMAT EMAS adalah AMAT SELAMAT DIMAKAN dan mempunyai NILAI TERAPEUTIK & KHASIAT YANG TERTINGGI!!
Justeru itu, Luxor Network Sdn…

[ Musim Exam Kembali Lagi ]

Image
Setiap kali musim peperiksaan tiba ibubapa lah tetiba menjadi insan paling sibuk sampaikan ada yang sanggup ambil cuti semata2 nak temankan anak study..
Apa pun jgn lupa suplemen lengkap untuk anak2 sbg teman setia sepanjang perbelajaran, persediaan dan ketika peperiksaan..
"Pek Combo Jeli Gamat Gold & Spirulina Pacifica"
PROMOSI ISTIMEWA UTK 20 TERAWAL.
Whatsapp 018-359 7495 segera k
‪#‎anaknakexam‬ ‪#‎jeligamatgold‬ ‪#‎spirulinapacifica‬ ‪#‎naturalproduk‬ ‪#‎suplemenuntukotak‬ ‪#‎makananminda‬ ‪#‎luxorlegend‬ ‪#‎luxor‬ ‪#‎produksemulajadi‬

[ Rahsia Gigi Cantik & Selamat ]

Image
Suka Cikgu Man tengok gambar ni.. ceria dan paling penting senyuman manis sebab gigi cantik terutama kanak2..
Susah nak dapat gigi cantik terutama pada usia anak2 sedang membesar dan mula tumbuh gigi.. ada setengah tu dah ada masalah gigi 'rongak'.. cian deme mesti rasa malu bila nk senyum..
KINI TAK PERLU RISAU.. ATASI SEGERA MELALUI.. 

Set Combo PENJAGAAN KESIHATAN GIGI yang CANTIK, SIHAT & KUAT.
[ Spirulina Pacifica ]
- Sumber zat Kalsium paling tinggi untuk pembentukkan tulang & gigi yg sihat & kuat.
- Pemakanan lengkap untuk tumbesaran anak2 & kecergasan fizikal & mental.


[ Ubat Gigi Gamat Serigama ]
- Tiada Flourida.
- Membersihkan gigi.
- Gunakan setiap kali menunaikan solat.
- Menguatkan gusi.
- Mengurangkan masalah gigi sensitif.
- Boleh digunakan untuk kumuran.
- Memudahkan untuk karang gigi dibersihkan.
- Nafas segar sepanjang masa.
- Pakai sikit je untuk penjimatan.

Dapatkan set Combo ini HARI INI juga! Untuk pengalaman diri sendiri.

Dah cuba sek…

[ Tekanan Darah Tinggi ]

Image
Tekanan Darah Tinggi (atau ‘high blood pressure/ hypertension') merupakan satu penyakit yang sentiasa kita dengari dalam masyarakat kita, tidak kisah di Malaysia atau di mana juai. Penyakit ini merupakan penyakit yang dapat dilihat komplikasinya setelah bertahun-tahun kita menghidapnya secara senyap. Penyakit ini sangat berbahaya kerana dapat merosakkan saluran darah kita dan organ dalaman.
Kenapa doktor selalu menasihati agar sentiasa membuat pemeriksaan tekanan darah secara berkala? Kerana penyakit ini tidak kita ketahui selagi kita tidak membuat pemeriksaan tekanan darah di pusat kesihatan. Secara normalnya, tekanan darah kita ialah 120/80 mmHg, (bacaan yg selalunya dibuat oleh pemeriksa kesihatan).
Sekiranya tekanan darah itu lebih daripada 140/90 mmHg, ianya akan dikategorikan sebagai tekanan darah tinggi. Apakah yang menyebabkan penyakit ini berbahaya kerana penyakit ini akan merosakkan kebanyakkan sistem dalam badan kita kerana organ-organ dalam badan kita tidak dapat mena…

[ Alahan Kulit ]

Image
Alahan merupakan tindakbalas hypersensitivity badan yang disebabkan system keimunan yang lemah yang boleh mengakibatkan tindakbalas pada kulit (ruam) / ekzema, hidung (resdung) / allergicrhinitis, mata (gatal mata) / allergic conjunctivitis dan tekak (gatal tekak) / allergic pharyngitis.

Faktor penyebab berkemungkinan faktor dalaman seperti perubahan suhu dan makanan (protein terutamanya dari makanan laut dan bahan kimia seperti bahan perasa, pengawet dan pewarna tiruan). Atau faktor luaran seperti asap, habuk, sabun dan lain-lain. Faktor di atas perlulah dielakkan.


Bagaimana Produk Luxor Legend Dapat Membantu :

Jeli Gamat GOLD mengandungi bahan yang berbentuk seperti anti-histamina yang boleh mengurangkan gatal. Di samping itu, ia boleh mengurangkan radang dan masalah hypersensitiviti pada kulit.

Di samping kaya dengan kolagen, gamat membantu melegakan ruam dan mempercepatkan pertumbuhan tisu kulit yang baru.
Extar C Plus membantu meningkatkan system keimunan badan dan ini dapat mengurang…

[ Bebaskan Diri Daripada Gout ]

Image
Gout sejenis sakit sendi yang berpunca dari kandungan asid urik dalam darah yang tinggi. Lelaki mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk menghidap Gout. Faktor gemuk dan kekeluargaan memainkan peranan. Gout akan menyebabkan sakit sendi terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah. Ia seterusnya boleh menyerang sendi-sendi lain di samping boleh menyebabkan erosi pada sendir dan tumbuhnya Gout Tophus (bengkak pada sendi seluruh badan yang tidak sakit tetapi berkekalan).
Kesan Jangka Panjang :
1) Terjadinya batu karang pada buah pinggang.
2) Risiko sakit jantung juga meningkat.
Anda dinasihatkan menjaga pemakanan. Elakkan makanan laut, organ dalaman, daging merah, sayuran seperti kekacang dan kobis, ikan seperti ikan sardin dan bilis serta juga tapai. Minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari untuk mengelakkan masalah batu karang.
Cadangan Produk Yang Sesuai :
1) Jeli Gamat GOLD – Mempunyai bahan penahan sakit dan anti keradangan yang berupaya membantu melegakan kesakitan. I…

[ Gastrik & Cara Atasi ]

Image
Gastrik atau lebih tepat gastritis merupakan erosi pada lapisan dalam perut. Tandanya ialah pedih ulu hati, terasa cepat lapar, kembung, nafas pendek, pening, loya dan letih tak bermaya.
Anda dinasihatkan untuk mengelakkan stres, berhenti merokok, pantang makanan pedas-masam. Berempah dan minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, Nescafe dan coke / minuman bergas jika tidak gastritis minuman/ (disebabkan oleh pendarahan).
Ini memerlukan rawatan segera dari doctor bedah untuk dilakukan scope (OGDS) dan kemungkinan memerlukan pembedahan. Anda dinasihatkan mendapat pemeriksaan dan rawatan doctor.
Cadangan Produk :
1) Jeli Gamat GOLD – Membantu mengurangkan sakit dan mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dengan melitupi lapisan erosi pada dinding gaster (dinding perut). Cara makan 1 sudu pagi dan malam.
2) Spirulina Pacifica - 100% beralkali jadi ia dapat meneutralkan semula asid berlebihan – Cara makan 5 biji pagi dan malam.
3) Extar C Plus - Mempunyai pH neutral amat sesuai diambil…

[ Nephrotic Syndrome dan Perawatan ]

Image
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
Admin ingin kongsikan artikel seorang doktor Azwan yang berkongsi info berkaitan Nephrotic Syndrome yang mana hari ini ramai juga yang mengalami masalah ini terutama kanak-kanak. Moga ia dapat memberi manfaat kepada anda semua. Selamat Membaca.
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Ada seorang pembaca yang bertanya mengenai Nephrotic Syndrome di dalam ruangan chat baru-baru ini (Puan Haza). Kemungkinan ramai di kalangan kita yang tidak tahu apa itu nephrotic syndrome dan mungkin berminat untuk mengetahuinya. Oleh kerana saya pernah bertugas di bahagian Nephrology selama beberapa bulan di HKL beberapa tahun yang lalu, mungkin saya boleh mencuba menjawab soalan ini. Saya harap artikel ini mendapat manfaat dan menambah pengetahuan kita bersama, InsyaAllah.


DEFINISI

Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang. Di dalam buah pinggang yang normal, glomeruli sejenis penapis halus di dalam buah pinggang, berfungsi un…

[ Kandungan Khasiat Dalam Gamat Dan Fungsinya Kepada Badan ]

Image
Berikut merupakan kandungan penting yang dijumpai di dalam Gamat berdasarkan kajian yang telah dilakukan ke atas Gamat dan faedah mengamalkan Jeli Gamat GOLD ; Kolagen 80.0%Protein 86.8%MineralMucopolysaccharideGlucasaninoglycans (GAGs)Antiseptik semula jadiChondroitinOmega-3, 6, dan 9Asid Amino

Terdapat kira-kira 50 jenis bahan-bahan biologi aktif yang ditemui dalam Jeli Gamat GOLD. Berikut adalah senarai bahan aktif penting dan faedahnya :
1. Kolagen, Manfaat Kepada Kesihatan
Mempercepatkan penyembuhan luka.Mengekalkan kesihatan sendi dan tulang, mencegah osteoporosis.Menjadikan kulit anda menjadi lebih muda, meningkatkan kecantikan dan melambatkan penuaan.Baik untuk paru-paru.Mengurangkan masalah penyakit gastrik / ulser.

2. Protein Asid Amino
Terdapat 18 asid amino dengan 9 asid amino penting.Komponen untuk pertumbuhan sel-sel baru, tisu pembaikan.Kaya dengan arginina, komponen sperma dan kolagen.Membentuk antibodi, enzim dan hormon.

3. Protein Lektin
Lektin pada gamat mempunyai kesan ke …

[ Gamat Sering Dipercayai Sebagai Remedi Semulajadi Yang Berkuasa Untuk Masalah Kesihatan ]

Image
Gamat Dipercayai Merupakan Rawatan Alternatif Yang Berkuasa Untuk Penyakit Seperti :


Kencing Manis - Diabetes - Membantu toleransi gula darahMengurangkan Kolesterol LDL dan TrigliseridaMeningkatkan HDLMengurangkan Tekanan Darah dan MenstabilkanStrokTekanan darah tinggiHepatitisKoronari JantungMeningkatkan sel-sel darah merahMengatasi darah anemiaPenyakit LupusBatu karang - Pundi kencingSakit sendi - Artritis TulangMasalah pencernaan - Gastrik KronikMasalah Pernafasan - Sesak nafas - Paru-paruMengurangkan masalah pernafasanTumor, Cyst dan KanserMengekalkan Kecantikan KulitPenyakit kulit Penyembuhan - Psoriasis / ekzemaMerawat Jerawat / jerawatSebagai anti-oksida menawarkan analgesik,Anti-kulat, anti bakteria dan manfaat anti-kanser.Sebagai Antiseptik dan Asli penangkap SakitMempercepatkan penyembuhan luka selepas pembedahan (antiseptik)Mempercepatkan penyembuhan luka selepas bersalinSebagai ubat tahan sakit semula jadi (paracetamol 2x)
Ini berdasarkan pengalaman diri pengamal gamat dan s…

[ Boleh Ke Makan Banyak Suplemen?? ]

Image
Ramai yang bertanya kepada saya, boleh ke makan banyak suplemen? Jawapan saya sebenarnya ialah kita tak perlu makan banyak suplemen tapi kita hanya makan untuk apa yang kita perlukan sahaja.
Dalam kalangan kita ada 3 golongan iaitu golongan yang suka makan suplemen, tak makan suplemen dan juga yang anti suplemen.
Sebelum tu kita kena faham Apa Itu Suplemen?
Suplemen ialah makanan tambahan. Jadi, bila maknanya makanan tambahan, kita hanya perlu tambah mana yang tak cukuplah.
Ok lah saya bagi contoh ye. Kena belajar biologi badan sikit lah ye hihi. Badan kita perlukan beberapa elemen nutrien seperti vitamin A, vitamin B, vitamin C, protein, karbohidrat dan sebagainya. Jadi dari mana kita nak dapatkan semua sumber tu? Sudah semestinya daripada pemakanan kita seharian betul x?
Tahukah kita bahawa setiap hari badan kita memerlukan 50 jenis nutrien penting untuk memastikan semua fungsi sistem tubuh badan dapat berjalan dengan lancar.
Tapi kita tidak pernah tahu sama ada keperluan badan kita terh…