Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea


Apakah Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea?

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea tidak dapat dinafikan lagi kerana ia merupakan produk penjagaan kesihatan buatan Malaysia yang diperbuat daripada 100% ekstrak pati Gamat Emas tulen.

Gamat Emas merupakan sejenis timun laut yang berwarna keemasan. Cerita tentang sifat "gamat" ini ada diceritakan dalam Al Quran surah An Nur ayat 45 :



Ia berlainan dengan timun laut biasa kerana mengandungi khasiat kesihatan yang tinggi dan ia satu-satunya makanan laut yang hampir 'zero' kolesterol.

Ia mempunyai ketahanan daya hidup yang kuat kerana walaupun di potong kepada 2 bahagian, ia mampu bercantum semula tanpa menampakkan kesan parut pemotongan. Ia juga masih dapat hidup walaupun dipotong kepada empat bahagian dan apabila dicampakkan semula ke dalam laut, selepas 6 bulan ia mampu menjadi empat ekor. Subhanallah.. menakjubkan bukan.

Gamat kebiasaanya digunakan dalam perubatan tradisional sebagai makanan berkhasiat untuk wanita selepas bersalin atau sebagai rawatan untuk penyakit kronik seperti penyakit koronari, lemah jantung, penyakit kencing manis (diabetes), penyakit kolesterol tinggi dan sengal sendi. Ia juga digunakan untuk merawat dan menyembuh luka.

Royal Gamat Liquid Tradisea merupakan produk gamat saintifik buatan Malaysia yang diuji dan diiktiraf oleh pakar pengkaji gamat tempatan iaitu oleh Dr Zaiton Hassan. Ia diekstrak dan dihasilkan dengan menggunakan teknologi yang canggih dalam bentuk molekul paling halus, menjadikannya lebih bersih, tidak berbau busuk, tiada rasa masin, berkhasiat dan tulen.

Apakah Kebaikan Royal Gamat Liquid Tradisea?

1) Ramai yang tidak mengetahui bahawa gamat mengandungi lebih 80% protein kolagen peptida semulajadi dan mengandungi antioksidan yang tinggi yang berfungsi malawan radikal bebas yang merosakkan sel-sel termasuk sel kulit dan ia juga :

- Merangsang kecantikan kulit
- Meningkatkan peredaran darah
- Menguatkan struktur, Melembutkan serta Memperlahankan proses penuaan pada kulit. 

Dalam erti kata lain, ia merupakan RAHSIA AWET MUDA.


2) Perubahan ketara dalam sebulan setelah mengamalkan gamat, anda akan mendapati kulit muka terutamanya menjadi tegang, pipi kelihatan montok seolah-olah kesan disuntik dengan botox atau kolagen atau vitamin c.

- Sesudu Royal Gamat Liquid Tradisea merupakan produk kolagen paling tinggi ekstraknya yang dihasilkan dalam bentuk peptida yang memudahkan kadar penyerapan lebih cepat ke dalam saluran darah dan terus kepada sel-sel badan. Royal Gamat Liquid Tradisea memenuhi keperluan pengguna yang inginkan kesihatan secara alami dengan harga yang sangat mampu milik.

- Sebenarnya ramai yang tidak mengetahui bahawa sumber asal kolagen yang tertinggi datangnya dari haiwan dan bukannya daripada tumbuhan sebagai mana didakwa oleh sesetengah pihak. Sebab itu, lagenda Mahsuri dikaitkan kejelitaannya dengan amalan memakan gamat.


3) Ia juga baik untuk wanita selepas bersalin, membantu menyembuh luka-luka pembedahan dan memulihkan fungsi sistem peranakan.

- Dalam Gamat terdapat sejenis bahan iaitu Serine yang membantu memulihkan luka-luka terutama selepas bersalin. Kandungan Serine nya 2.5 kali ganda lebih tinggi berbanding ikan haruan. Selain itu, gamat kaya dengan asid lemak tak tepu serta sebatian bio aktif yang baik untuk penyembuhan luka.

- Kesan luka pada bahagian tersebut dapat bercantum semula tanpa meninggalkan kesan parut dan lebih cepat kering.


4) Bagus untuk menambah kandungan susu badan dan ia mengandungi Omega-3 yang tinggi untuk perkembangan otak bayi dan tumbesaran bayi.


5) Mempercepatkan pemulihan tenaga dan pertambahan tenaga untuk anda kekal aktif terutama mereka yang aktif bersenam dan bersukan kerana Gamat kaya dengan protein.


6) Membantu penyembuhan ulser, gastrik dan pendarahan ususGastrik terjadi kerana lapisan bendalir yang memisahkan antara permukaan dinding perut dan asid dalam perut menipis atau tiada sehingga menyebabkan luka pada dinding perut kesan hakisan asid berlebihan tadi.

- Gamat membantu membina semula lapisan bendalir ini dan memperbaiki sistem pencernaan & penghadaman. 

- Ini penting bagi mengelakkan keadaan menjadi lebih teruk sehingga ke tahap kanser perut atau kanser usus.


7) Mengurangkan sakit urat, saraf dan kesakitan pada otot badan dan sendi. Bagi masalah sendi yang berpunca daripada kehausan atau kekeringan cecair 'minyak gris', Gamat adalah jawapannya kerana kombinasi Glukosamina dan Kondroitin Sulfat (GAGS) yang terdapat di dalamnya membantu mengurangkan keradangan dan sebatian aktif yang terdapat dalam gamat menghasilkan semula lapisan cecair 'minyak gris'.


8) Membantu mengurangkan simptom sembelit dan penyembuhan masalah buasir. Menurut statistik di Malaysia, antara 10 lelaki dewasa, 7 daripadannya menghidap buasir.


9) Mengandungi bahan penenang semulajadi yang membantu menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan.

Bagi wanita yang sedang dalam berpantang, Gamat dapat membantu mengurangkan simptom "blues" atau "post natal depression"


10) Bagi mereka yang sering mengambil panadol atau ubat penahan sakit, hentikan segera amalan tersebut kerana menurut beberapa kajian mendapati sebiji panadol yang masuk ke dalam badan anda, ia akan tersimpan selama setahun setengah untuk dicernakan daripada badan. DAN menakutkan ia tersimpan di dalam hati atau buah buah pinggang dan kesan jangka panjang, ia mendatangkan kesan kepada masalah kesihatan yang lain pula. 

- Berita baik, menurut kajian, Gamat mengandungi bahan yang bertindak seperti 'morfin' semulajadi yang mana ia bertindak sebagai pelali (analgelsik) atau sebagai penahan sakit semulajadi.


11) Mengurangkan masalah resdung dan asma atau lelah. Ia membantu dengan mengurangkan kesan alahan yang menyebabkan masalah di atas serta menguatkan semula sistem imun agar boleh mengatasi kesan alahan.


12) Kajian terbaru saintis mendapati gamat dapat Merawat & Mencegah kanser dengan memperbaiki sel-sel yang rosak & mencegah mutasi sel, merangsang pertumbuhan sel-sel baru & menguatkan semula sel-sel yang lemah.


13) Menyembuhkan kulit terbakar, menghidupkan dan memperbaiki tisu & sel badan


14) Boleh membuang toksik dalam badan. 


15) Boleh menghentikan batuk, selesema (mengeluarkan kahak) terutama bagi bayi yang ada masalah batuk atau ada kahak akan keluar melalui najis atau muntah.


16) Mengurangkan paras kolesterol dalam darah dan juga mencairkan plak-plak kolesterol yang telah mengeras dalam saluran darah. Bagi anda yang mengalami masalah kolesterol dinasihatkan untuk membuat pemeriksaan semula selepas 3 bulan supaya paras bacaannya tepat.


17) Boleh membantu mengurangkan beban kesakitan disebabkan penyakit seperti paru-paru, tekanan darah rendah, mati pucuk, darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, gout dll 


Tips Tambahan (Rahsia Belaian Kasih)

Bagi kecantikan kulit & menegangkan kulit muka, sebelum tidur sapukan campuran Miracle Soothing Gel Tradisea & Aromatherapy Massage Oil Tradisea


Cara Penggunaan :

Bayi : setitik sehari (boleh diberi terus atau dicampur dalam susu formula)
Kanak-kanak (Bawah 2 tahun) : 1 sudu kecil sehari
Dewasa : 1 sudu besar pagi dan 1 sudu besar malam sehari
Pesakit : 1 sudu besar pagi, 1 sudu besar tengahari dan 1 sudu besar malam sehari

Peringatan : Mereka yang mengambil ubat harus mengelakkan memakan Royal Gamat Liquid Tradisea pada masa yang sama dengan pengambilan ubat. Masa yang paling sesuai ialah 1 jam sebelum atau selepas mengambil ubat. Pastikan anda meminum 8 gelas air sehari.

Cadangan : Bagi Anda yang berada luar dari Kuala Lumpur, bagi menjimatkan perbelanjaan kos pos barang pesanan anda, dicadangkan anda ambil 2 botol untuk sebulan.
klik sini untuk info produk :
HARGA (Termasuk Postage) :
RM 95 sm | RM 105 ss (500ml)


Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

  1. Antara pelanggan-pelanggan yang telah membeli Jeli Gamat GOLD melalui blog ini :

    5/1/2011 - Syamira Yahya (Gelang Patah, Johor)
    13/12/2010 - Nurul Afzan Mohd Roslan (Shah Alam, Selangor)
    12/12/2010 - Melati Marjuki (Batu Pahat, Johor)
    30/9/2010 - Nur Iswani Amran (Kuala Lumpur)
    16/6/2010 - Titik Budiati (Tronoh, Perak)

    ReplyDelete
  2. macam mana rasa jelly gamat ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeli gamat ni takda rasa apa2. Masin pun tak, rasanya macam air bali takda gula, tapi boleh campur dengan air kordial atau jus buah2an. bau nya cam kepala pandan:) mula2 je rasa tak selesa tapi bila dah biasa kadang2 tonggang je minum jeli gamat ni:)

      Delete
  3. kandungannya sama tak dengan jelly gamat gold g kkeluaran indonesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kandungannya tidak sama seperti Jeli Gamat gold g keluaran Indonesia. Jeli Gamat GOLD adalah keluaran sykat Luxor Network Sdn Bhd, sykt tempatan. GOLD merupakan suatu piawaian kepada antara produk gamat yang ada di pasaran, keluaran ini adalah yang terbaik dari segi kualiti, selamat dimakan tiada kesan sampingan, harganya pun berpatutan. Cubalah dulu. Alhamdulillah setakat ini tidak pernah mengecewakan.

      Delete
  4. yang ni ke bagus untuk Hepatitis B tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. fungsi jeli gamat adalah memulih dan meremajakan semula sel termasuklah sel hati. bila sel sihat ia akan menguatkan semula organ dan hati dpt berfungsi dengan normal semula. Namun, bagi kes hepatitis B perlukan tambahan tuk tonik hati iaitu milk thistle yang berfungsi khas tuk hati. boleh cuba sekali.

      Delete
  5. Jelly gamat gold ni memang berkesan utk pengidap sinus/resdung ke? Kerana setahu saya pengidap sinus ni alah pd seafood. Minta jelaskan. Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. MASALAH RESDUNG

      mereka yang ada masalah resdung memang mempunyai alahan dengan seafood , habuk n perkara-perkara lain. kadang2 ada juga yg alah dgn bau2an kimia termasuk minyak wangi. Bila berlakunya alahan akan menyebabkan berlakunya pembengkakkan pada bahagian otot pernafasan yg menyebabkan rasa gatal dan rasa nak bersin kerana respon badan terhadap benda asing yg masuk ke dalam badan. Namun jika tidak dirawat ia mungkin akan jadi lebih teruk. Jeli gamat mempunyai sejenis bahan untuk mengurangkan kesan inflamasi atau keradangan apabila berlakunya alahan. Biasanya yg menjadi alahan kpd seafood adalah protein pada isi seafood tetapi dalam Jeli Gamat kita tidak mengambil isi sebagai bahan asas. Kita hanya menggunakan air gamat sahaja yang mempunyai khasiat perubatan yg tinggi. Jadi ia tidak akan menyebabkan seseorang menjadi alahan dgn memakan Jeli gamat gold luxor. Tetapi bagi produk jeli gamat keluaran syrikat lain tidak diketahui tahap keberkesanannya kerana ia bergantung kpd spesies gamat yang digunakan. Jeli Gamat gold keluaran luxor menggunakan spesies gamat emas yang diiktiraf oleh Prof Ridzuan Hashim, Bapa Gamat Msia sebagai spesies gamat paling selamat tanpa kesan sampingan. Namun, maslh resdung juga berpunca drpd keadaan badan yang berasid dan juga kekurangan khasiat yang diperlukan badan. Dicadangkan untuk memberi kesan yang maksimum, Amalkan Jeli Gamat GOLD dengan Spirulina Pacifica yg bertindak meneutralkan asid dlm badan serta membekalkan zat yg mncukupi kepada badan. Ramai dah testimoni yg yang telah mengamalkan 2 produk ini memberikan kesan yang baik. Cuba lah dulu untuk 3-6 bulan

      Delete
  6. Adakah sesuai intuk wanita mengandung..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. IBU MENGANDUNG

      Sebenarnya, dari awal kandungan lagi Jeli gamat sgt digalakkan diamalkan supaya tumbesaran bayi berada dlm keadaan baik n sempurna. Jeli Gamat bertindak sebagai doktor sel yg akan memperbaiki sel2 yang rosak dan memudakan sel2 badan. Anak sy sendiri start dr anak pertama hingga nak masuk yg ke3 ni tak pernah tinggal. Antara kesan ketara, kulit cantik, halus dan cerah. badan pun tak lembik. kata org 'kejap'. Anak pun sihat. Paling penting nak bersalin nanti mudah, luka cepat baik n rahim cepat kecut selepas bersalin. Cubalah..jika ni pertama kali, start makan jeli gamat pada usia kandungan 3 bulan ke atas.

      Delete
  7. salam slmt pg . . sy shahrul bariah dr sepang nk oder cm mne

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. Di sepang sy da mobile stokis di sana. Boleh hubungi Cikgu Aishah 017-6911966. Jika tak dapat saya boleh poskan bagi kawasan di luar penang. isi borang di blog then wat pembayaran mll transfer atau bank in. kemudian sms nama, alamat n produk yg dipesan

      Delete
  8. harga spirulina uw bape pulak

    ReplyDelete
  9. penyakit kulit kiloid boleh disembuhkan tak dgn mengunakan jeli gamat nie??

    ReplyDelete
    Replies
    1. KELOID

      Ada 1 kes testimoni yg da masalah keloid ni nampak berkurang. sy syorkan dia makan jeli gamat gold n sapu dgn gel gamat gold tuk hilangkan kesan parut. boleh cuba. Tapi kalau kesan keloid terlalu lama perlukan skit masa

      Delete
  10. 1)adakah jelly gamat ini mengandungi bahan campuran kimia?
    2)adakah ia mampu untuk mencairkan saluran darah yg telah membentuk menjadi plugue?ini kerana pada mereka yg mengalami masalah ini cuma ada 2 cara sahaja oleh doktor iaitu ballon atau by-pass
    terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam

      1-Jeli Gamat GODL mengandungi ekstrak 100% pati gamat emas tulen..tiada campuran dgn perisa. Memandangkan Jeli gamat GOLD ini dalam bentuk liquid, jadi diperlukan sedikit bahan pengawet yang dibenarkan kementerian kesihatan supaya ia tidak berkulat. sebab tu expired date produk ini hya dlm setahun selepas pengeluaran dr kilang. Dan selepas membuka seal pada botol disyorkan habis dlm masa sebulan.

      2-bagi mencairkan saluran darah yg telah menjadi plugue gamat dlm membantu menecairkan darah cuma perlukan sedikit masa tambahan jika tahap kolesterol tinggi dalam darah. Namun berita baik bagi mempercepatkan proses ini, kita ada produk terbaru khas tuk Darah Tinggi, Kolesterol Tinggi n risiko darah beku tinggi iaitu cholite. Ia mempunyai spesifikasi dalam mencairkan darah secara semulajadi dan sgt efektif..jadi kombinasi kedua produk ini akan memberikan hasil yang lebih baik. cubalah dulu:)

      Delete
  11. salamz..nama sy diyana.kwn sy bru lepas melakukan pembedahan tonsilitis dan pembuangan polips di hidung 2hari lps..skrg dia sgt kesakitan ,n tekak gtl2...idung xberhenti bdarah..blh x jeli gamat ni membantu?tkot ada efek x kalo die ambil jeli ni?sy hrp jeli gmt dlm keadaan sejuk dpt membantu sbb dia xdpt ambil ape2 solid food buat masa ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ws.kemungkinan darah yg mengalir berterusan disebabkan jangkitan kuman akibat luka pembedahan.Jeli Gamat dpt membantu untuk pulihkan cepat luka2 pembedahan. kemungkinan dlm peringkat awal darah mungkin keluar lagi cz proses detoks. n pastu insyallah akan pulih semula. cadangkan makan 2 sudu pg n 2 sudu malam time perut kosong. cadangkan dia banyak minum air supaya suhu badan tidak terlalu panas.

      Delete
  12. saya ingin bertanya, bolehkah jeli gamat ini membantu pesakit paru paru rosak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.Berkenaan soalan di atas. bergantung kepada tahap masalah.maksud sy jika rosak tu adakah rosak terus hingga tak boleh digunakan atau berapa % boleh guna lagi.Biasanya apabila organ mula lemah atau da maslaah atau rosak ini disebabkan oleh sel organ yg rosak atau lemah jadi akhirnya ia akan memberi kesan kepada fungsinya.

      Jeli Gamat Gold mempunyai sebatian ektif yg bertindak memulih dan meremajakan sel. Bagi kes sel yg lemah, akan dikuatkan semula, yg rosak insyallah akn diperbaiki yg sihat akan dikekalkan jangka hayatnya supaya wlaupun usia mungkin 40 thun tetapi organ2 dalaman masih berusia 35 thun.

      Cadangan sy bagi kes di atas, Jika hnya dengan Jeli Gamat Gold tidak mencukupi kerana, sel perlukan khasiat yg mencukupi supaya kekal sihat dan tahan terhadap serangan penyakit. Justeru, selain jeli Gamat Gold, pesakit perlukan Spirulina Pacifica sebagai khasiat tambahan dan Bio C untuk tingkatkan imun sistem. Cuba selama 3-6 bulan tuk melihat perkembangannya. Insyallah.

      Delete
  13. assalam . . Nk tnye ape beza jeli gamat dgn jeli gamat gold

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      bezanya Jeli Gamat Gold bertindak 2 kali ganda drpd yg lama. Ibarat 2 botol jeli gamat bersamaan dgn 1 botol jeli gamat gold shj dr segi keberkesanannya. ni kerana dlm gamat gold kita tingkat 30% ekstrak gamat emas tuk kesan yg optimum. sebab tu bg mereka yg pertama kali makan terutama yg da masalah kesihatan dlm masa 2-3 hari telah mula merasakan kesannya. Lagi pun tidak lama lagi pengeluaran jeli gamat akan diberhentikan dan memfokus kepada jeli gamat gold shj.

      Delete
    2. woo saye jmpe jeli gamat jea dkat world of herbs ... x nampak laa die jual jeli gamat gold .. patut saya pakai dua botol bawu nampak kesannye hehe

      Delete
    3. yup. jeli gold baru dlm pasaran tak ramai yg tau lagi. nanti boleh try yg baru ni.

      Delete
    4. ok bos . . I try find gamat gold hehe

      Delete
    5. salam. cam ne? jumpa tak jeli gamat gOLD?

      Delete
  14. assalam.. ingin bertanya. sy ade sorang kawan yg dah diagnos ade tanda2 awal kencing manis pada usia 25 tahun. Masih lg peringkat awal la. Kalau die amalkn makan jeli gamat gold ni possible tak utk kembali pulih 100 % di masa depan. atau jeli gamat gold ni cuma sebagai supplement yg membantu mengawal kesan kencing manis tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      Jeli gamat gold bertindak sebagai pemakanan kesihatan dan juga digunakan sebagai rawatan tradisional tuk penyakit dan disahkan secara saintifik. masalah kencing manis disebabkan organ pankreas tidak dpt berfungsi dgn baik tuk menghasilkan insulin. jika organ pankreas dpt dikuatkan semula insyallah masalah ini dpt diselesaikan. sy da testimoni2 yg kencing manis berjaya mengawal paras gula sehingga doc sendiri berhentikan pengambilan ubat kencing manis. tu petanda baik betul cuma selalu yg menjadi salah faham ramai org bila dah baik jeli gamat tidak diteruskan jadi kemungkinan penyakit boleh kembali semula kerana gaya hidup masih tidak berubah. pemakanan masih seperti cara lama jadi risiko kembali semula ada. tapi jika terus mengamalkan jeli gamat gold ini insyallah ia membantu mencegah penyakit kembali semula. Tapi sebagai tambahan bagi pengidap kencing manis dicadangkan juga dengan pengambilan Spirulina Pacifica

      Delete
  15. salam,saya ingin bertanya tentang penyakit "polip hidung" adakah jelly gamat ini membantu untuk kesembuhan penyakit tersebut dan sudah adakah yang menggunakannya bagi penyakit tersebut. ( testimoni)..

    zaki langkawi

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam zaki.

      insyallah. Polip hidung berpunca kerana ada pembengkakan akibat infeksi. Amalkan jeli gamat ni cz dlm gamat da bahan penahan sakit yg membantu megurangkan keradangan

      Delete
  16. Salam. Sy nak tanya, adakah jeli gamat gold ini boleh sembuhkan alergi? Produk ni ada kelulusan KKM?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam. Alergi ni disebabkan sistem imun lemah n organ seperti hati tidak dpt berfungsi dengan baik. Jeli Gamat Gold bertindak memulih dan meremajakan sel2 organ n meningkatkan imun sistem. Produk ni mendapat kelulusan drpg BPFK atas ubat tradisional bukan atas pemakanan jadi ia mmg mempunyai kesan terapeutik tuk rawatan. cubalah dulu

      Delete
  17. Salam...saya ada beli jeli gamat biasa(serigama) dan bukan jeli gamat gold(takde stock)....Saya mengalami ulser perut..Jadi saya nak tanya...sesuai kah jeli gamat biasa utk ulser dan berapa sukatan yg perlu diambil utk sama dengan jeli gamat god...trima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ws. Jeli Gamat mmg elok tuk kes ulser. makan 3 sudu sehari - pgi, tghari n malam. klau yg gold makan 2 kali sehari je cz kesannya 2 kali ganda dr yg jeli gamat biasa. nanti boleh try yg jeli gold

      Delete
  18. salammm....nk cr kat mn ye gamat ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam. Sy di penang. Jika di luar kawasan penang sy boleh poskan kepada anda. bank in ke acc sy, then sms nama, alamat, no hp n brg dipesan ke 012-2712298

      Delete
  19. salam,

    ibu saya telah disahkan sakit limfoma hodgkin dan baru menerima rawatan kimoterapi yang pertama.
    Adakah produk ini sesuai dan boleh mengurangkan dan mengatasi penyakit ini??

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      bagi kes ibu ni dengan gamat sahaja tidak mencukupi cz gamat bertindak memperbaiki semula sel2 yg rosak kesan rawatan kemo, kuatkan semula sel agar boleh melawan sel kanser. Namun badan perlukan zat yg mencukupi tuk tingkatkan imun system badan dan penghasilan sel darah merah secara semulajadi. sy cadangkan ibu kena ambil set proaktif pcn yg mengandungi 4 komponen utama dgn fungsi yg berbeza iaitu jeli gamat gold, spirulina pacifica, krill omega plus n bio c. jika perlukan penerangan lanjut hubungi sy 012-2712298

      Delete
  20. Ayah saya disahkan mengidap sakit buah pinggang.kini seminggu 3 kali kena cuci darah.dalam masa yang sama pemyakit gaut menyerang ada...apa yg saya lakukan bg mengurangkan penyakit gaut bolehkah mengambil jeli gamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi kes pengidap sakit buah pinggang yg dah buat dialisis amat berisiko juga mendapat gout cz organ2 penapisan tidak dpt berfungsi dgn baik menyebabkan asid urik berlebihan terkumpul di bahagian sendi. Bagi kes begini, ayah cik perlukan juga Spirulina Pacifica dan Krill Omega Plus. Jeli Gamat Gold hanya makan 1 sudu kecil sehari. Jika hari nak pi dialisis makan gamat selepas dialisis. Jeli Gamat akan menguatkan semula organ2 yng lemah dan perbaiki sel2 organ yg rosak. Spirulina hanya perlu makan 3 biji sehari dahulu dlm seminggu. Jika badan ayah cik tiada masalah boleh tambah kan juga 2 kali sahari n Krill makan sebiji sehari. Krill membantu menguatkan semula bahagian sendi, cairkan darah dan melindungi jantung. Cuma bagi kes ayah cik ni agak sukar untuk pulih 100% namun mengikut pengalaman kes2 spt ini ada yang dialisis dr 3 kali sehari berkurang sehingga seminggu sekali n da juga keadaan lebih bermaya dan bertenaga serta beban sakit dapat berkurangan. namun boleh cuba dulu. Berapa umur ayah cik ni?

      Delete
  21. Untuk keloid mujarab tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sehingga sekarang pakar perubatan masih tidak tahu apa yang menyebabkan keloid berlaku atau mengapa sesetengah orang mengalami masalah ini. Walaupun punca sebenar keloid tidak diketahui, tetapi penyelidikan mendapati keloid adalah keadaan yang diwarisi, maknanya ada kaitan dengan faktor genetik.

      Sesetengah bangsa seperti keturunan Afrika juga mempunyai kebarangkalian lebih tinggi mendapat keloid. Malah tiada beza risiko mendapat keloid antara lelaki, perempuan, kanak-kanak atau orang dewasa.

      Namun individu yang mengalami walaupun satu keloid berisiko tinggi untuk mendapat lebih banyak keloid. Biasanya keloid terbentuk apabila berlaku kecederaan kulit disebabkan tindik, jerawat, tatu, luka (sama ada akibat terbakar, pembedahan, terkena objek tajam), calar dan suntikan.

      Setakat ni bagi kes keloid sy belum pernah ada testimoni lagi yg betul2 amalkan jeli gamat dgn cara yg betul bagi mengatasi masalah ini. Cuma Gamat membantu untuk sembuh2kan luka2 n hilangkan kesan parut akibat luka cedera atau pembedahan tanpa menyebabkan kesan keloid. Namun bagi kes yg dah lama, anda perlukan sedikit masa untuk mengatasinya. Cuba amalkan Jeli Gamat sebagai suplemen pemakanan cz dlm gamat kaya dgn sebatian aktif dan kolagen yang tinggi bagi pemulihan sel2 kulit. Cuba dalam 3-6 bulan n sapukan juga dengan losyen gamat. pada bahagian keloid tersebut.

      Delete
  22. saya mengidap mines strok, ubat gamat ni sesuai tak utuk saya, spiriulina pon kne amek juga atau cmne.. saya johor area, stokis johor??

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.

      Bagi kes minor strok, sy cadangkan amalkan Jeli Gamat Gold dan Spirulina cz ini keperluan badan untuk pemulihan dgn cepat. Gamat berfungsi menguatkan semula organ dan sel2 yg lemah, serta mencairkan darah dengan ini, paras tekanan darah dan gula dalam badan akan seimbang semula. Spirulina bekalkan 46 zat yg diperlukan badan untuk meningkatkan semula sistem imun dan membantu organ berfungsi dengan lebih optima. Amalkan sehingga keadaan bertambah baik. beri masa kepada badan untuk pulih. In Shaa Allah kita lihat perkembangannya. Di johor sy tiada pengedar di sana. Bagi memudahkan sy boleh poskan terus ke sana je. hubungi sy terus tuk ordering 012-2712298

      Delete
  23. Slm, sy nk tnye, jri jri kaki n tgn dn sluruh bdn sy, mksud sy d bhgian sndi sndi sy , brase skit, dn kncing sy x lawas, dn jugak sy ade drah beku didlm bdan sy. gamat pe yg patut sy ambil, dn brape lame dia akan brkesan. Tlg reply.tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      banyak sebab kepada berlakunya keadaan spt di atas. Namun, pengalaman sy yg biasa org lalui masalah di atas adalah disebabkan pengaliran darah yg tidak lancar. Itu juga tanda jantung anda lemah cz tidak dapat pam darah ke seluruh bahagian anggota badan samada, kepekatan drh meningkatkan disebabkan darah pekat, kolesterol dan juga berlaku penggumpalan sel platlet. Bagi kes kencing tak lawas kemungkinan anda kurang minum air n sistem perkumuhan anda tak seimbang. pada lelaki mungkin berkaitan dengan masalah dr buah pinggang, pundi kencing sehingga ke prostat.

      Berita baiknya, anda jgn terlalu risau kerana ada cara untuk mengatasi masalah ini. Pertama : Pastikan anda bnyk minum air sekurang2nya 2 botol air 1.5L. Keduanya : Kurangkan makan makanan pedas masam kerana ini akan menyebabkan badan berasid. Badan yg berasid menyebabkan kemungkinan berlaku pemendapan asid urik pada bahagian sendi. Ketiga : Amalkan Jeli Gamat GOLD dan Spirulina PACIFICA cz gamat bantu mencairkan semula darah, kembangkan saluran darah agar darah lancar pengalirannya, mengurangkan kerandangan pada bahagian sendi, dan ia akan menguatkan semula organ2 dalam badan anda termasuk yg melibatkan sistem perkumuhan anda. Amalkan selama3-6 bulan untuk melihat kesannya. dan dicadangkan untuk terus amalkan sebagai suplemen tambahan cz kita tak pasti selepas pulih masalah ini adakah kita akan terselamat dr masalah lain atau juga masalah yg sama mungkin berulang kembali kerana kita sukar mengubah tabiat pemakanan dan gaya hidup yg kurang sihat yg diamalkan sekarang. sekurang2nya kesihatan anda terpelihara. Jeli Gamat dan Spirulina Pacifica bukan sahaja sebagai suplemen tambahan tetapi ia juga mengandungi khasiat tradisi yang bertindak untuk rawatan. Cuba lah dulu

      Delete
  24. Slm, sy nk tanye..kulit muke sya mgalami bintik bintik itam (black head)atu pn pigmentaion, yg smakin lame, smakin mnebal.. dn ia sudah sdikit demi sdikit mmenuhi di seluruh kulit muke sya.. di cini sya nk tau jelly gamat gold boleh digunekan utk meghilangkan masaalah ini. T.kasih. pls reply.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      Pertama sekali, kena lihat dr punca masalah ini timbul. Da bnyk sebab sebenarnya tapi kebiasaanya adalah berpunca dr kesan pengunaan produk2 kecantikan sebelum ini dan juga masalah berkaitan dengan hormon tidak seimbang. Amalkan Jeli Gamat GOLD dan Krill Omega Plus untuk mengatasi masalah ini.

      Gamat mengandungi khasiat sebatian aktif dan sumber kolagen yang tinggi untuk memulih dan kuatkan semula sel2 terutama sel kulit. Krill omega plus akan stabilkan hormon dan baik juga bagi mereka yg mengalami masalah PMS. Ia akan membantu melancarkan darah supaya darah dpt dibekalkan pada sel2 badan.

      Jeli Gamat yg dimakan itu juga boleh dibuat masker ambil 1 sudu teh jeli gamat gold n campurkan dengan 3 biji spirulina yg ditumbuk halus dan sapukan pada bahagian muka. Amalkan dlm 3-6 bulan cz pemulihan sel perlukan masa, cz ia berlaku dlm keadaan semulajadi. In Sha Allah..akan da perubahannya cz sy ada pelanggan yg mengalami masalah jeragat dan ia mmg berkesan dalam sebulan dah bleh perasan perubahannya. Apa kata anda cuba pula. Jangan risau cz ia tiada kesan sampingan.

      Delete
  25. Slm, t.kasih atas nasihat dtr.kpada sy , sy ingin mncube produc dr , mudah mudahan jike di izinkn allah sy bjaya mhhilangkn pnyakit sendi sy ini, yg sya alami skrang,tp di cini sy musykil dn kurang faham,ape maksud cz itu. Bleh jlaskn gn sy.. tk. Hrap blas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      Kerja saya membantu sesiapa sahaja yg sedang mencari jalan untuk merawat masalah kesihatan. Sy bukan doc tapi kepakaran sy dalam bidang ini sejak 2005 dan In Shaa Allah segala pengalaman dan pengetahuan yang ada saya akan kongsikan untuk kebaikan kita bersama.

      Actually 'cz' tu singkatan kepada 'cause' atau maksudnya 'sebab'. Maaf next time sy akan taip ayat penuh:)

      Delete
  26. As slm. Adakah wanita usia 38 thn mengndung dan mempunyai sejarah keguguran kndgn 3 kali boleh minum jeli serigama biasa [gold lum jmpa] bg elakkan keguguran? Skrg tdpt sedikit pendarahan jika aktif bgrak. Doktor pakar scan, bby 7 minggu ok, cuma rahim lemah. Perlu byk rehat. Apa nasihat tn?e

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.
      rahim yang lemah memang mudah berlaku keguguran semasa mengandung.untuk puan yang tidak pernah mencuba jeli gamat sy syorkan pn amalkan apabila usia kandungan 4bulan..buat masa ni pn bykkan berehat n jgn buat kerja berat..makan makanan yang berkhasiat n jika kurang selera makan pn boleh mengamalkan spirulina untuk beri khasiat yang cukup untuk pn n kandungan pn.

      Delete
  27. Assalamualaikum..saya tlh mengalami pembedahan ceaser u kedua2 anak sy.tp pembedahan anak yg ke2 ni x sembuh2 lg sedangkan anak sy sudah berumur 9 bln..pada bahagian hujung tlh membentuk satu lubang kecil dan berair yg berwarna kuning..2 mggu lps saya tlh melakukn pembedahan kecil u membuang sinus..tp masih lagi berair dan berdarah..bolehkn gamat gold menyembuhkan luka saya ini dan bgmana pengambilannya sehari...tq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.
      pn sememangnya memerlukan jeli gamat gold untuk membantu meepercepatkan penyembuhan luka.luka bhgn dalam pembedahan lambat sembuh.untuk pn sy syorkan amalkan jeli gamat gold 3 kali sehari untuk tempoh masa 3 bulan untuk memperkuatkan dalaman puan.

      Delete
  28. Salam..
    Bolehkah Jeli Gamat Gold ni digunakan untuk mengubati parkinson?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyakit Parkinson bukannya sejenis penyakit berjangkit. Penyakit Parkinson adalah keadaan di mana daya kawalan otot seseorang itu merosot dengan teruknya sehinggakan pengidapnya tidak mampu mengurus diri sendiri.

      Daya kawalan datang drpd sistem hormon yang dikawal dr otak.jeli gamat akan membantu memperkuatkan sistem pada bhgn otak dan sy cdgkan ditambah dengan KRILL OMEGA PLUS utk membantu menstabilkan hormon dan kawalan sendi..

      Delete
    2. Bagaimana untuk mendapatkan product ni?

      Delete
    3. Boleh hubungi sy 012-2712298 dan buat pesanan. Sy poskan kpd anda terus. Bank in ke acc maybank sy then SMS Nama, Alamat, No Hp dan Barang yang dipesan.

      Delete
  29. salam..adakah jeli gamat ini panas dan kena minum air yg byk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      Sebenarnya, Jeli Gamat ni bukan rasa panas tetapi fungsi atau kesan jeli gamat membantu melancarkan peredaran darah dan meningkatkan kadar metabolik badan. Darah secara fitrahnya mmg panas jadi apabila darah telah mula cair dan peredarannya lancar ke seluruh bahagian badan sehingga bahagian saluran darah yang halus, kita akan merasa sedikit panas. Jadi penyelesaiannya minum banyak air sekurang2nya 2 botol 1.5 liter air sehari. Air juga membantu menurunkan suhu badan, dan membantu proses peredaran darah lebih lancar dan detoksifikasi berlaku dengan baik. In Shaa Allah

      Delete
  30. sy tinggal di kubang kerian,kota bharu,kelantan.boleh bg no fon stokis yg terdekat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat di pantrai timur tiada stokis lagi. Jika hendak dptkan barang boleh order online dan sy akan poskan ke sana. Boleh hubungi sy 012-2712298 dan buat pesanan. Sy poskan kpd anda terus. Bank in ke acc maybank sy then SMS Nama, Alamat, No Hp dan Barang yang dipesan.

      Delete
  31. Salam.. saya kena penyakit radang usus pd aug 2012 selepas dpt rawatan dr Doktor dah pulih. Tapi baru2 ni saya terkena balik spt kerap buang air besar berdarah dan sakit perut. Blh syorkan produk yg saya perlu ambil dan mknn yg saya kena pantang. Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      penyakit radang usus merupakan petanda awal bagi kanser usus.simptom awal mungkin disebabkan oleh masalah sembelit.berlakunya pendarahan kerana berlakunya luka pada usus..jadi untuk cik eda saya syorkan supaya segera amalkan jeli gamat gold kerana gamat mempunyai khasiat penyembuhan luka yang tinggi sejak berzaman dan jeli gamat gold telah dibuktikan secara saintifik mempunyai bahan aktif yang boleh menyembuhkan luka dalaman dengan cepat.
      untuk mengurangkan kadar asid yang tinggi pada usus juga sy syorkan spirulina pacifica.
      kemudian cik eda perlu elakkan makanan yang pedas, masam juga minuman berkafein dan bergas untuk percepatkan proses penyembuhan..
      jika ingin maklumat yang segera boleh terus hubungi saya di 012-2712298.

      Delete
  32. salam.saya nak tanya,untuk penyakit hepatits b apa yang nak dibeli?sepupu saya dapat penyakit tersebut dan mencari2 ubat yang mujarab.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.
      Hepatitis B merupakan sejenis penyakit kelamin. Virus hepatitis B (HBV) mengakibatkan keradangan hati yang teruk dan sangat mudah berjangkit. Kuman berjangkit melalui sentuhan dengan darah atau cecair badan yang tercemar.
      Jeli Gamat Gold dapat membantu untuk memperbaiki sel-sel hati yang telah lemah disebabkan oleh virus hepatitis.
      Spirulina Pacifica pula akan membantu untuk memberi kahasiat kepada sel untuk proses penyembuhan.
      Penyakit ini juga menyebabkan sistem imunisasi seseorang itu jatuh..oleh itu Bio-C Complex dapat membantu untuk tingkatkan sistem imun secara optimum.untuk tahu lebih lanjut boleh hubungi saya di 012-2712298

      Delete
  33. Saya nak tahu adakah jeli gamat ini boleh menyembuhkan penyakit buasir sepenuhnya.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeli Gamat Gold sangat effective untuk penyakit buasir. Banyak testimoni yang melibatkan pesakit buasir telah sembuh walaupun telah 20 tahun mengidap buasir.

      Delete
  34. salam.
    nk tnya untuk parut keloid..produk apa yang sesuai...terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..
      Untuk kesan parut yang lama dan tebal tempoh penyembuhan agak mengambil masa..Produk yang saya syorkan ialah Jeli Gamat Gold untuk makan dan Gel Gamat Gold untuk disapu pada parut tersebut.

      Delete
  35. salam..nk tnya cara minum jeli gamat.minum sebelum atau selepas makan?sebaik-baiknya diminum terus atau dicampur dgn minuman lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.

      Yg terbaik cara minumnya sebelum mkn iaitu time perut kosong n minum direct better lg. Tp da sesetengah org rasa susah nk telan cz kali pertama jd boleh bancuh dgn air buah2an. Jika mkn ubat, jarakkn sejam mkn selepas minum gamat

      Delete
  36. salam ! ada lagi tak jeli gamat ni ??

    ReplyDelete
  37. Saya berminat nak beli Jeli Gamat GOLD (350 ml)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam shima. Jika hendak mbuat pesanan. Boleh hubungi direct dgn sy lebih mudah 0122712298. Slps dh bnk in, sms nama, alamat, no hp n brg dipesan

      Delete
  38. suami saya mengalami masalah ginjal dimana bacaan Keratininenya melebih dari normal. Bolehkan beliau meminum jelly gamat?? boleh tolong jelaskan terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.

      apabila berlaku sesuatu yang abnormal atau melebihi dr kebiasaannya, itu tanda terdapat sistem fungsi organ yang tidak dpt berfungsi dengan baik. Bagi kes spt suami puan ni, Jeli Gamat GOLD dapat membantu kerana fungsi utamanya adalah memulih dan meremajakan sel-sel termasuk sel organ ginjal. Bila sel telah diperbaiki dan organ telah diperkuatkan fungsinya, bacaan keratinin akan kembali normal semula. Bagi kes ini dicadangkan pengambilan 3 sudu sehari, pagi sebelum sarapan, tengahari sebelum makan dan malam sebelum tidur. Jika ingin mencuba, hubungi 012-2712298 untuk pesanan. terima kasih.

      Delete
  39. slm,sy jamilah dr tawau,sabah, sy mengalami simptom penyakit GERD...dan sy pernah buat check up dan di dapati ada bakteria H.paylori dan sy dah mkn antibiotik...tp keadaan ttp sama...so ada ka sy sesuai mengambil jelly gamat gold ni.sy ada terbaca 1 blog(indon) mengatakan herba yg paling baik adalah jelly gamat gold...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam jamilah.

      bagi kes anda, sy mencadangkan amalkan Jeli Gamat GOLD dan Spirulina Pacifica. Jeli gamat GOLD membantu memulihkan semula fungsi sistem organ melibatkan perut dan sistem esofagus yang tidak normal menyebab berlakunya GERD. Gamat juga bertindak sebagai anti-bakteria jadi ini boleh membantu mengatasi kehadiran bakteria dlm badan. Spirulina pacifica 100% alkali jadi ia membantu meneutralkan asid berlebihan dalam perut. makan selama 3-6 bulan direct tuk melihat kesan yg optima. cara makan jeli gamat 1 sudu pg sebelum sarapan n 1 sudu mlm sebelum tido n spirulina 5 biji pg n 5 biji malam.

      Delete
  40. Saya pun ada GERD jugak.. injap saya ada polyp.. doktor bagi makan ubat nexium dan ganaton utk 8 minggu.. Alhamdulillah 2nd endeskopi polyp dah tiada.. tinggal kesan2 merah je.. tapi hingga skrg saya masih rasa semua simpton termasuk sesak nafas dan pedih pada injap bila sendawa.. doktor kata injab tak kuat.. sekarang doktor dah suruh stop ubat. kena jaga makan sehingga appoinment seterusnya..
    Seperti saudari jamilah, saya juga ada terbaca yang Jelly gamat luxor adalah ubat yang tepat untuk GERD. benarkah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.

      bagi kes anda, cadangan sy sama seperti di atas. Amalkan Jeli Gamat Gold dan Spirulina Pacifica. Amalkan 3-6 bulan bagi menampakkan kesan pemulihannya

      Delete
  41. Salam. Saya menghidap kencing manis, gastrik yang kerap dan boleh dikatakan teruk.. Badan pun selalu lesu tak bermaya.. Saya risau takut terkena ulser disebabkan gastrik yang sering menyerang.. Saya dah pernah makan pelbagai jenis ubatan utk gastrik tetapi tiada improvement.. Bolehkah produk gamat gold ni membantu masalah saya? Ada kesan ke pada diabetis saya jika saya ingin mengambil produk gamat dan spirulina ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam

      boleh. sangat bagus jeli gamat gold n spirulina bagi kes kencing manis n gastrik. Gamat akan perbaiki sel luka terutama menghsilkan semula lapisan bendalir yg memisahkan antara dinding perut dgn ruangan asid dlm perut. dlm masa sama ia akan kuatkan semula fungsi organ agar dpt menormalkan dlm penghasilan insulin dan memberi tenaga kepada mereka yang mengidap kencing manis. makan selama 3-6 bulan direct tuk melihat kesan yg optima. cara makan jeli gamat 1 sudu pg sebelum sarapan n 1 sudu mlm sebelum tido n spirulina 5 biji pg n 5 biji malam.

      Delete
  42. salam.. anak saya berusia 3 bulan mempunyai kahak, selepas saya bagi dia minum gamat gold ini, dia selsema... adakah ini petanda positif atau negatif?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam

      keadaan ini dipanggil respon positif kesan gamat kepada sistem imun dia. itu tanda imun sistem dia lemah jadi teruskan bagi makan cuma dr segi dos bagi bayi 3 bulan setengah sudu putih KFC 2 kali sehari. kalau dia masih menyusu badan better ibu juga makan sekali spaya khasiat susu badan meningkat dan ini akan membantu perkuatkan sistem imun anak. Jika keadaan teruk disyorkan rujuklah kepada doktor untuk pemeriksaan.

      Delete
  43. Salam...sy br lepas operate apendiks....sy amalkan jely gamat yg biasa....so far alhamdulilah......di temerloh pahang kat mana boleh sy dptkn jely gamat gold.....ms czer anak pertama sy tak makan jely gamat.....boleh tak sy nk amalkan secara daily...ada effect tak? Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam Pn.Rohaila..
      Tahniah kepada pn kerana telah mengamalkan jeli gamat..jeli gamat gold hanya boleh diperoleh daripada pengedar yang sah shj..jeli gamat gold sangat baik jika dijadikan sebagai pemakanan harian..secara tak langsung jeli gamat gold membantu pn untuk mendapatkan manfaat 5K iaitu Kecantikan, Kesihatan, Kecergasan, Kebersihan dan Kenikmatan..Jika pn ingin dapatkan stok boleh terus hubungi saya dan saya akan pos terus kepada pn.

      Delete
  44. wsalam Pn.Rohaila..
    Tahniah kepada pn kerana telah mengamalkan jeli gamat..jeli gamat gold hanya boleh diperoleh daripada pengedar yang sah shj..jeli gamat gold sangat baik jika dijadikan sebagai pemakanan harian..secara tak langsung jeli gamat gold membantu pn untuk mendapatkan manfaat 5K iaitu Kecantikan, Kesihatan, Kecergasan, Kebersihan dan Kenikmatan..Jika pn ingin dapatkan stok boleh terus hubungi saya dan saya akan pos terus kepada pn.

    ReplyDelete
  45. assalamualaikum....ni ada mau tnya....mama sy telah di sahkan pnyakit aplastik anemia pd 2 disember lalu...mama sy b'usia 53 tahun...doktor cdgkan untuk jlnkan pemindahan tulang sumsum, tp disebabkan usia sdh meningkat,risikonya adalah tinggi...oleh sbb itu,doktor juga tidak menggalakkan unutk jalani pmindahan trsebut...msalahnya,xda cra lain untuk smbuhkan pyakit mama sy...dia hnya di bekalkan ubt dr hospital,tp nmpknya xda prubahan pun...drh n platelet tetap trun n slalu berlaku pendarahan gusi....so,mau try jeli gamat gold ni...bleh ka jeli gamat gold ni membantu menyembuhkan penyakit mama sy? Terima Kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      insyallah jeli gamat gold dapat mengurangkan penderitaan mama cik..Namun Jeli Gamat Gold sahaja tidak mencukupi dan perlu disokong dengan Spirulina Pacifica dan Bio-C complete.Ini kerana Jeli Gamat Gold akan membantu agar sel darah merah tidak mati dengan cepat dan Spirulina Pacifica membantu untuk menambah darah.Manakala Bio-C complete untuk membantu masalah pendarahan gusi.
      Cara pengambilan..2 sudu jeli gamat gold pagi dan malam, 5 biji spirulina pacifica pagi dan malam, 1 biji Bio-C Complete pagi sahaja

      Delete
  46. assalamualaikum saya ingin bertanya untuk mengubati penyakit gusi berdarah dan migrain,apakah yg patut saya ambil?adakah jelly gamat ini boleh menyembuhkan penyakit ini? tolong beri jawapan segera.terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. GUSI BERDARAH & MIGRAIN

      Wassalam.

      Antara punca penyakit gusi berdarah disebabkan oleh terdapat jangkitan bakteria pada gusi dan kekurangan vitamin C..Manakala Migrain pula berpunca daripada jantung yang tidak kuat untuk mengepam darah..lalu darah tidak sepenuhnya sampai ke kepala..jadi oksigen berkurang dan menyebabkan migrain.

      Oleh itu untuk masalah cik/en, saya syorkan untuk mengambil Jeli Gamat Gold, Spirulina Pacifica, Bio-C Complete untuk mendapatkan hasil yang maksimum..Jeli gamat Gold mempunyai bahan anti-bakteria yang boleh membantu penyakit gusi berdarah..Jeli Gamat Gold dan Spirulina Pacifica pula memberikan zat kepada jantung dan menambah kandungan oksigen dalam darah untuk masalah migrain.

      Jika inginkan keterangan lanjut lagi bole terus hubungi MOHD ZARIMAN 012-2712298.

      Delete
  47. Salam..saya baru disahkan hepatitis b. Apakah kesan atau tanda penyembuhan setelah mkn jeli gold dan lain2 lagi yg saudara sarankan?selalunya berapa lama boleh sembuh sepenuhnye. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEPATITIS B

      salam.

      Penyakit Hepatitis B ialah sejenis penyakit wabak (epidemik) yang 'senyap' dan merupakan masalah kesihatan awam sejagat yang utama. Ia merupakan jangkitan pada organ hati oleh kuman virus Hepatitis B (HBV). Ia akan mengakibatkan keradangan hati yang teruk dan sangat mudah berjangkit. Kuman berjangkit melalui sentuhan dengan darah atau cecair badan yang tercemar. Kadangkala ia membawa kerosakan hati yang berkekalan. Lebih daripada 300 juta penduduk dunia dijangkiti oleh penyakit hepatitis B ini.

      Virus Hepatitis B terdapat di dalam cecair badan mereka yang dijangkiti penyakit hepatitis B seperti darah, air liur, air mani, rembesan dari faraj, air mata, mukus, air kencing dan juga susu badan. Walau bagaimanapun, kebanyakan jangkitan adalah disebabkan oleh pemindahan darah yang mengandungi virus. Penyakit ini boleh merebak melalui:

      a. Sentuhan dengan darah orang yang dijangkiti melalui pemindahan darah, hemodialisis.

      b. berkongsi jarum (seperti penyalahgunaan dadah melalui suntikan), pisau cukur, berus gigi

      c. kecederaan terutamanya kepada pegawai kesihatan (seperti tercucuk jarum, terkena percikan darah ke mata atau ke tempat luka)

      d. mencacah tatu, akupunktur, elektrolisis dan menindik telinga

      2. Perinatal (sekitar kehamilan)- daripada ibu kepada anak ketika kelahiran

      3. Hubungan seks

      Sebagai cadangan kepada penyelesaian bagi masalah ini, disyorkan untuk mengamalkan Jeli Gamat Gold yang dapat membantu untuk memulih dan meremajakan semula sel-sel hati yang telah lemah disebabkan oleh virus hepatitis. Ia juga membantu mengurangkan keradangan pada hati.

      Spirulina Pacifica pula akan membantu untuk memberi khasiat yang sempurna kepada sel untuk proses penyembuhan. Di samping meningkatkan semula sistem imun pesakit.

      Penyakit ini juga menyebabkan sistem imunisasi seseorang itu menurun..oleh itu Bio-C Complex dapat bertindak sebagai booster untuk tingkatkan sistem imun secara optimum. Tempoh penyembuhan adalah bergantung kepada tahap penyakit dan setiap orang tidak sama. Untuk maklumat lanjut sila hubungi saya di 012-2712298

      Delete
  48. Salam..kulit muka saya bernanah disebabkan sye mengusik jerawat yg tumbuh..boleh ke sye gune kan jelly gamat tuk di sapu kan di muka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam
      Jelly Gamat cik boleh campurkan dengan bedak sejuk dan jadikan seperti masker.buat pada waktu malam..jika ingin keluar rumah saya syorkan cik sapukan dengan Gel Gamat Gold sebelum make up.
      Jika ingin cepatkan jerawat mengecut cik boleh mencuba pembersih wanita gamat.memang berkesan kerana saya sendiri telah mencubanya.
      Jeli Gamat Gold itu selain dijadikan masker cik makan 2x sehari pagi dan malam 1 sudu besar..jika ingin mencuba sms nama, alamat dan produkyang diingini ke 012 2712298 atau hubungi terus untuk bercakap dengan pakar.tq

      Delete
  49. Salam..saya nak tanya ada kah jeli gamat gold berkesan utk merawat penyakit jantung bengkak..sekira nya sesuai..harus di ambil berapa sudu dlm masa sehari dan berapa lama nampak kesan perubahan kpd pesakit yg mengidap sakit jantung bengkak..T.Kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANTUNG MEMBENGKAK

      waalaikumusalam.

      Sebenarnya bagi kes pengidap sakit jantung ini ada banyak simptom2 dan juga kategori. Yg pastinya apabila berlaku sesuatu yg tidak normal kpd organ atau fungsi system badan kita, ini bermakna da sesuatu yg tidak kena berlaku dalam badan kita yang kita even doc sendiri pun tidak pasti punca masalah yang berlaku sehinggalah di buat beberapa ujian.

      Pun begitu, lihat semula kepada proses kejadian manusia, segalanya bermula pada peringkat sel. jadi apabila kes cik ni, kemungkinan sel jantung lemah atau rosak akhirnya menyebabkan jantung membengkak. Kemungkinan lain juga saluran darah makin sempit atau darah pekat menyebabkan jantung terpaksa bekerja lebih kuat untuk mengepam darah n menyebabkan kebengkakkan atau keradangan berlaku.

      Berita baik, Jeli Gamat GOLD mengandungi sebatian aktif yang bertindak untuk memulih dan meremajakan sel. Ini penting dalam memperbaiki semula sel jantung serta menguatkan semula fungsi nya agar dapat berfungsi dengan lebih baik. Gamat juga kaya dengan omega-3 yang bertindak mengurangkan keradangan dan membantu menguruskan kolesterol serta mencairkan darah. Bagi membantu proses pemulihan yang lebih baik, sy cadangkan Jeli Gamat GOLD diambil bersama Krill Omega Plus yang membantu melindungi jantung. Cara pemakanan, Jeli gamat Gold 2 sudu pagi n 2 sudu malam. Krill 1 biji sehari makan waktu malam sebelum tidur sekali dengan jeli gamat. Beri masa cz penyembuhan dengan kaedah ini mengambil sedikit masa bergantung kepada tahap masalah penyakit, faktor usia n daya tahan badan. Cuba sekurang2nya 3-6 bulan dan tidak perlu risau kerana melalui cara alternatif ini ia tidak memberikan kesan sampingan sebagaimana kesan jangka panjang rawatan moden yang banyak menggunakan dadah dan bahan kimia. Sebarang pertanyaan sila hubungi saya MOHD ZARIMAN 012-2712298. Terima Kasih.

      Delete
  50. Bole bli borong x..hrga brp klu borong.

    ReplyDelete
  51. Salam. Boleh rawat bengkak kelenjar bartholin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kista Bartholin merupakan gangguan atau penyakit yang identik dengan kaum wanita. Kista ini terjadi kerana adanya pembengkakan pada kelenjar bartholin biasanya kista hanya terjadi pada salah satu sisi pembukaan vagina.
      Tersumbatnya saluran kelenjar bartholin sendiri disebabkan oleh sejumlah bakteri termasuk yang menyebabkan penyakit menular seksual seperti klamidia dan gonore serta bakteri yang biasa ditemukan di saluran usus, misalnya Escherichia coli.

      Insyallah Jeli Gamat Gold dapan membantu untuk masalah kelenjar ini kerana puncanya adalah berkemungkinan disebabkan oleh jangkitan bakteria. Ini kerana kandungan Jeli Gamat Gold terdapat bahan anti bakteria semula jadi.

      Delete
  52. Salam.ble rawat tulang yg patah di peha?da 4 bln tulang patah n da mosok besi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam. Jeli Gamat GOLD ni mempunyai kelebihan sebagai doktor sel yang berupaya mengalakkan pertumbuhan sel baru dengan cepat. Justeru bagi kes seperti tulang patah dan sebagainya disyorkan amalkan Jeli Gamat GOLD berterusan supaya pemulihan luka2 dalaman n percantuman sel tulang dapat berlaku dengan sempurna dan menguatkan semula bahagian yang tercedera. Jika dah masuk besi jangan risau tentang sesetengah tanggapan bahawa nanti gamat akan menyebabkan isi pada bahagian peha akan menyelaput besi dan kesannya besi tidak dpt dikeluarkan kemudian. Ini tidak benar sebenarnya. isi yang tumbuh tidak dapat bercantum dengan besi kerana bukan bahan atau sumber yang sama yang membolehkan percantuman berlaku. Tiada masalah. teruskan mencuba tuk melihat kesannya.

      Delete
  53. Assalamualaikum,saya ada masalah dalam perut sebelah kiri macam ada masanya ada sesuatu benda keras memanjang dan ada masanya juga bila nak buang air besar hujung usus (dubur) luka dan berdarah. Apa ubat jenama yang sesuai saya gunakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam. En dah berjumpa dengan doc bertanyakan keadaan en ni? En da masalah sembelit ke? kemungkinan ni tanda2 nak jadi buasir. Keras tu kemungkinan usus anda menjadi keras cz najis mengeras di bahagian tersebut (Penerangan ringkas & nak senang faham la ye). Sy cadangkan en makan jeli gamat gold dan spirulina pacifica. Amalkan selama 3-6 bulan untuk perbetulkan semula sistem penghadaman anda. untuk maklumat lanjut hubungi saya 012-2712298

      Delete
  54. Salam..saya ada mslh bisul yg asik berulang2 kali tumbuh..saya ada terbaca yang jeli gamat luxor ni boleh ubati bisul..betul ke?mcm2 produk dah saya try tapi still tumbuh lagi..boleh ke jeli gamat ni merawat penyakit bisul ni?cmne kalau nk order?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam
      Masalah bisul adalah disebabkan oleh darah kotor yg xdapat diproses secara normal lalu dikeluarkan melalui kulit..so far pengalaman saya jeli gamat dan spirulina insyallah dapat membantu.cik kena banyak minum air.jika ada bisul cik bole juga standby gel gamat gold.fungsinya untuk disapu pd bisul supaya 'mata' bisul masak n keluar sepenuhnya untuk mengelakkan bisul berulang.
      Untuk order cik boleh isi borang pesanan dan bank in duit ke akaun saya.kemudian sms kepada saya alamat untuk dipos

      Delete
  55. Assalamualaikum, saya bernama mohd razif dan menghidapi penyakit buah pinggang disebabkan darah tinggi. Umur saya 34 tahun dan menjalani dialisis 3x seminggu dan masih bekerja. Saya rasa buah pinggang saya tak 100 percent berfungsi sebab saya masih boleh kencing pada pagi, petang dan malam dan masih boleh buang air besar seperti biasa....dan saya tidak mahu buah pinggang saya menjadi terus kecut dan tidak boleh kencing langsung pada masa akan datang. Bolehkah saudara membantu...sebab saya ingin meneruskan hidup yang masih panjang ini dan berumah tangga. Sekian.

    ReplyDelete
  56. wsalam en razif
    dah berapa lama en razif mengidap darah tinggi n sehingga menyebabkan penyakit buah pinggang?
    dalam masalah en ni jeli gamat dapat membantu untuk memperbaiki kembali sel pada buah pinggang itu. cuma proses itu akan mengambil masa kerana keadaan en razif yang telah menjalani dialisis.ada pengalaman daripada pelanggan kami di mana dia mengamalkan jeli gamat bersama krill omega. krill akan membantu proses dialisis berlaku dengan lancar.(sebelum makan mesin tu berbunyi.selepas makan mesin dialisis tu senyap).
    Encik razif cba dalam masa 6bulan untuk memastikan produk ni berfungsi dengan baik untuk en. kesan yang ketara ia akan memberikan en tenaga.untuk memudahkan en bertnya jika ada fb, en boleh like n PM saya di pg HOUSE OF GAMAT GOLD.

    ReplyDelete
  57. terima kasih saudara kerana membalas e-mail saya, saya mendapat darah tinggi dalam 3-4 thn..dan kerap mengambil pain killer, active fast panadol jikalau sakit kepala..dan juga saya kerap minum power root jikalau bekerja malam dahulu...apakah produk saya patut beli dan adakah pelanngan saudara yang sembuh 90% dengan mengambil produk saudara ini ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..maaf kerana lambat membalas msg en razif kerana saya menghadiri seminar..
      Berkenaan masalah yang encik hadapi itu disebabkan oleh gaya hidup..Namun untuk mendapatkan penyembuhan sehingga 90% sebenarnya agak mustahil kecuali dengan izin allah. Dalam pengalaman saya ada juga pelanggan yang dapat mengurangkan bilangan hari yang diperlukan untuk proses dialisis. Daripada 3x sehari hanya 1x sehari sahaja.
      Jeli Gamat akan merawat sel buah pinggang encik agar ia menjadi lebih kuat. Jika mengamalkannya yang pasti insyallah keadaan buah pinggang encik tidak menjadi lebih teruk dan akan menjaga organ2 yang lain juga. Encik perlu mengamalkan sekurang-kurangnya 6 bulan untuk mendapatkan hasil. Saya cadangkan encik mencuba Jeli Gamat Gold ( 2 sudu kfc sehari) dan krill omega ( 1 biji sehari)

      Delete
  58. Boleh ke pesakit nefrotik sindrom makan gamat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nefrotik sindrom atau ginjal bocor menyebabkan protein dalam urine tinggi. bahasa yang mudah difahami disebabkan oleh penapis pada buah pinggang telah rosak menyebabkan protein tidak dapat ditapis dengan sempurna.
      Prof. Ridzwan Hashim menemukan CELL GROWTH FACTOR dalam gamat, iaitu faktor pertumbuhan/ regenerasi sel sangat tinggi. Oleh itu dengan mengamalkan gamat mampu untuk menbaiki kerosakan pada penapis ginjal itu.
      Kami juga mempunyai pengalaman pesakit jantung berlubang di mana lubangnya tertutup setelah mengamalkan jeli gamat gold secara konsisten.

      Delete
  59. Kalau gegendang telinga pecah boleh ke makan jely gamat gold ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole..ini pengalaman ibu mertua saya sendiri di mana beliau 20 tahun mengalami gegendang telinga pecah..tapi perlu mengambil masa sedikit kerana proses membina kembali sel gegendang tersebut tidak boleh dalam masa yang singkat. paling singkat 6 bulan.. ibu mertua saya ambil masa 8 bulan ke setahun n doktor dah tutup kes beliau.encik boleh cuba

      Delete
  60. Macam mana cara nak membeli secara online...

    ReplyDelete
    Replies
    1. isi borang pesanan..nanti bila duit dah dimasukkan sms nama n alamat untuk dipos ke 012-2712298

      Delete
    2. Di bahagian buah pingang ayah sya selalu sakit dan kencing manis jenis produk gamat manakah yang boleh digunakan...

      Delete
    3. Ayah encik ada mengidap batu karangkah?
      Untuk kencing manis saya syorkan untuk mengamalkan Jeli Gamat Gold dan Bio-C Complex. Kedua-dua produk ini juga bagus untuk masalah pinggang ayah en. Viki itu

      Delete
    4. Ayah saya pernah pernah menjalani pembedahan batu karang dua tahun lepas.

      Delete
    5. ic..so better ayah en.viki amalkan jeli gamat segera to make sure batu karang tu tidak kembali..dengan ambil jeli gamat jika terdapat batu karang ia akan pecah kecil n buang melalui saluran kencing.masa itu mungkin kencing akan rasa sakit atau ngilu sedikit

      Delete
  61. Salam boleh saya tahu samada jeli gamat ni boleh membantu pesakit gastrik? terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      insyallah jeli gamat gold telah banyak membantu ramai yang mengalami gastrik maupun yang telah mengalami sehingga ke peringkat ulser perut..jeli gamat gold akan merawat luka di dalam perut yang berlaku disebabkan oleh hakisan asid yang berlebihan.

      Delete
  62. saya ad mslh gegendang tlnga pecah.saya ada ambil jeli gamat biasa.macam mana nak dapat kn jeli gamat gold dekat area kuala terengganu ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh bagus..kita memang dah ada testimoni gegendang telinga pecah yang terkatup dalam masa setahun. Kita memang tiada pengedar lagi di KT..Sebelum ni ramai cuma dah tidak aktif. Jadi tuan/cik boleh jadi pengedar di sana atau saya bole poskan produk kepada tuan/cik. Cuma bank duit kepada saya dan isi borang pesanan dan sms alamat kepada saya. 012-2712298

      Delete
  63. salam..
    ibu saya suspect kena ulser perut..menurut ibu saya...perut dia selalu rasa panas..menggeledak smpai pada satu masa panas naik ke dada...n kadang2 pengambilan ubat dr hospital pn xjalan..sy ada beli jeli gamat gold ni..mnta nasihat tunjukkan cara terbaik pengambilan jeli ni ye..ibu sy pn keadaan badannya lemah..

    harap dapat membantu. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..cik sharifah ada sms jg kan..sy ada sms kpd cik..jika masih xjelas bolah pm saya di facebook https://www.facebook.com/JeliGamatGold

      Delete
  64. assalamualaikum.. ibu sy menghidap diabetis.. bulan lepas kaki dia bernanah dan dah pegi hspital korek buang nanah. lepas tu doktor bgtau yg ibu saya kna potong kaki nya tapi ibu saya tak nak potong. Puas kami adik beradik pujuk tapi ibu saya tetap tak mahu. jd ibu saya keluar dari hospital dan kami menjaga beliau. skrg saya lihat kaki ibu semakin lebam, hitam dan bernanah busuk. hari2 saya cuci kaki ibu dengan perkakas yg saya beli di farmasi. saya ingin ikhtiar cara lain seperti jelly gamat ini. boleh saya tahu lebih lanjut ttg jelly gamat ini? sy berharap sgt dapat penerangan demi ibu saya tercinta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      Pertama sekali sy ucapkan syabas cz anda telah melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang anak dlm menjaga ibu:) Berkenaan dgn kes ibu ini sebenarnya dah ada ramai testimoni yang telah berjaya pulih sepenuhnya terutama dr segi luka n paras gula kembali normal cuma nak sembuh sepenuhnya ia agak mustahil cz faktor usia n tahap antibodi. Namun, kita dpt bantu mengurangkan beban kesakitan yang dialaminya.

      Bagi kes cam mak ni dah tahap kronik sy syorkan bagi mak makan Excel Pack PCN sebagai total solution yang akan memperbaiki semula keseluruhan sistem dalaman ibu. Amalkan selama 3 bulan direct dan selepas itu maintain dgn Jeli Gamat GOLD & Spirulina Pacifica. Then tuk luaran kita Gel Gamat GOLD sapukan pada bahagian luka tu setiap kali wt dressing. In Shaa Allah jika ikut seperti yang disyorkan ibu mampu sihat semula. Apa pun kita berikhtiar selebihnya biarlah ALlah tentukan. Sy cadangkan cuba dulu then kita lihat perkembangannya. Jika perlu berhubung dgn sy boleh kol 012-2712298

      Delete
  65. Salam dr..2 bulan lalu saya telah bersalin secara normal.Saya tekah mengalami jangkitan kuman berdekatan dengan dubur dan kemaluan sehingga meninggalkan lubang nanah yg agak dalam dan sukar tumbuh daging baru (bukan pada jahitan, mungkin disebabkan oleh bekas jarum bius) dan sekarang sudah masuk 2 bulan lebih lubang tersebut masih sakit dan belum tertutup.Sy tertekan dengan keadaan ini.Adakah dengan memakan geli gamat dapat membantu bagi menyembuhkan lubang nanah tersebut? Dan bagaimana cara pengambilannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..maaf krn lambat balas krn berada di kampung.. selain daripada boleh menyembuhkan luka, jeli gamat gold juga boleh membunuh kuman dalam darah.nanah tu disebabkan oleh telah berlaku jangkitan kuman..cuba amalkan jeli gamat gold 2sudu besar pagi dan malam insya Allah dapan bantu pn untuk atasi masalah yg dihadapi. Bila mula amalkan apa yg akan berlaku ialah nanah akan keluar banyak dan baru sel yg baru boleh tumbuh untuk menutupi lubang tersebut..untuk mpercepatkan proses saya galakn untuk makan bersama spirulina pacifica. Pn bole juga berhubung dengan saya melalui fb House of Gamat Gold

      Delete
  66. assalam. adakah jelly gamat gold sesuai untuk rawat parkinson?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.. insyaalah boleh kerana salah satu sebab parkinson kerana saraf yang lemah..cuma jika pengidap telah lama mendapat penyakit ini saya syorkan untuk mengamalkan set pcn. Set pcn ini mengandungi komponen produk jeligamat gold, spirulina, bio-c complete n krill omega yang akn mempercepatkn lg proses penyembuhan..komponen set ini mempunyai fungsi yang tersendiri dalam proses penyembuhan penyakit parkinson..harap maklum

      Delete
  67. saya mengalami masaalah tulang belakang dan tulang pinggul serta tulang kaki sebelah kanan yg telah reput...Doktor telah beri pil calcium dan pil vitamin D tapi tiada kesan dan kesakitan semakin terok..boleh kah jelly gamat gold membantu pertumbuhan semula sel2 tulang saya yg reput ini dan melegakan kesakitan yg amat sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeli Gamat Gold dapat membantu memperbaiki sel tulang tetapi cik perlukan spirulina pacifica untuk membekalkan kalsium kerana spirulina kaya dengan kalsium..ini cadangan saya untuk masalah cik namun saya perlukan detail tentang masalah cik cth umur, punca penyakit n tempoh penyakit tersebut supaya saya dapat berikan cadangan yang lebih tepat..jika boleh hubungi saya di 0122712298.

      Delete
  68. saya mempunyai anak berusia 6th..dia mengidapi asma..saya beri dia minum jeli gamat gold dan selepas 2,3hari dia kena selsema kemudian dia kena serang asma..perlukah saya berhenti beri dia minum jeli gamat gold?saya beri dia minum 2 kali sehari sekali minum 5ml.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok bagus tu..sebenarnya mmg itu proses penyembuhan yang berlaku. lendir yang berada di paru2 nak keluar sebab tu dia diserang asma. jika perlu bawa dia ke hospital atau cuba dulu bagi gas.dalam masa yang sama jeli gamat gold teruskan makan n bagi 3x sehari.Insyallah anak pn akan sembuh. jika nak consult terus pn boleh terus hubungi saya 0122712298

      Delete
  69. salam, bole ke saya mkn jeli gamat gold jika saya makan pil perancang.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..bole sekurang-kurangnya dengan mengamalkan jeli gamat gold kesan sampingan disebabkan pil perancang dapat dielakkan insyaallah. Cuma jarakkan je..makan jeli gamat dulu then baru makan pil perancang

      Delete
  70. hello..anak sy mgalami masalah torticollis atau teleng kepala disebabkan masalah otot mastoid tegang..umur ank sy skrg 1 thun 5 bulan..adakan produk y sesuai bg masalah anak sy ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello.. jelly gamat gold ada tak jual kat Brunei...

      Delete
    2. setakat ni sy belum pernah mengalami masalah sebegini dari para pelanggan yang telah mencuba jeli gamat. Tapi berdasarkan kepada punca masalah ini berlaku ada kemungkinan disebabkan faktor saraf dan juga mungkin genetik. Apa pun sy cadangkan untuk cuba jeli gamat gold dan spirulina pacifica bagi membantu kes anak en. jeli gamat gold suapkan 1 sudu teh pagi dan 1 sudu teh malam. Spirulina jika dia boleh kunyah boleh bagi makan 3 biji sehari. atau masukkan dalam bubur dia.

      Delete
    3. Di brunei tiada pengedar dan juga hq di sana. dulu ada tapi sekarang ni pihak syarikat tutup sementara operasi di sana. jika nak dptkan stok boleh pos ke sana cuma kos penghantaran mungkin mahal skit atau sy boelh pos ke alamat di sarawak yang berdekatan dengan sempadan brunei.

      Delete
  71. assalamualaikum ..ingin tau apa jeli gamat luxor dapat membantu merawat sakit perut di sebelah kiri dbawah tulang rusuk dan tembus ke belakang apa kah itu gastric?daan juga kadang2 perut selalu kembung dan tak selasa... terima kaseh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..ada kemungkinan juga..Untuk memastikan penyakit yang cik hadapi saya syorkan supaya cik berjumpa dengan doktor..apepun Jeli gamat gold dapat membantu masalah dalaman yang cik hadapi seperti gastrik dan perut kembung.

      Delete
  72. Salam bro..jeli gamat luxor apa beza nya dengan jeli gamat gold g..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..saya kurang pasti tentang jeli gamat gold g..tapi apa yang tuan bole bezakan adalah dari segi jenis gamat yang digunakan, cara proses dan bau jeli gamat itu.. pastikan ia adalah 100% gamat emas..Gamat emas nilainya sangat tinggi jadi ada sesetengah tu dia campurkan dengan jenis gamat lain juga..Jeli Gamat Gold Luxor adalah 100% gamat emas tanpa campuran.

      Delete
    2. Tambahan pula GOLD standard pd produk ini bukan nama produk tpi 1 pengiktirafan spt ISO dsbnya. GOLD bmksud antara produk gmt yg da d pasaran yg terbaik adlh yg dpt GOLD standard

      Delete
  73. assalamualaikum. saya nak tau di johor bahru ada tak stokis yg jual jeli gamat gold nie ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      di Jb tiada stokis lag wat masa ni. pengedar aktif pun tiada lagi. wt masa ni cstomer boleh order thru online n sy boleh poskan. biasa guna ke?

      Delete
  74. assalamulaikum,
    saya sekarang sedang mengandung 3 bulan. saya tidak boleh makan ubat klinik beri sbb apabila saya makan ubat itu, saya akan mengalami pening dan muntah2 yang teruk...saya nk tahu adakan jeli gamat gold ini boleh saya minum ketika sedang hamil atau swaktu berpantang nti, saya takut ade afect terhdp anak dlm kandungan saya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..untuk mengandung saya syorkan jeli gamat dan spirulina..pn akan dapat khasiat yang sempurna untuk pn dan baby..tambahan spirulina mengandungi kalsium yang mencukupi berbanding susu..mean xminum susu pun xpe sebab zat yang diperlukan dah cukup dalam spirulina termasuk iron utk darah. cuma untuk kandungan 3 bulan jeli gamat makan 2 sudu teh 2x sehari..bila masuk 4 bulan makan 1 sudu besar 2 kali sehari..spirulina makan 5 biji 2x sehari

      Delete
  75. Salam..sy laili..dkt kuala terengganu, ada lg x, stokis yg jual jelly gmat gold ni?? Sy teringin mkn jeli gamat gold sbb bersalin scara cesar..takutlh sgt luka dlamn sy x baik2..aritu luka luaran dah kering n x sakit, ni tba2 rasa sakit sikit n ada darah sikit kt bhgian luka tu..harap lpas mkn jely g.gold dptlh sy atasi masalh ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam laili.
      di k.tganu tiada stokis..jika laili ingin dapatkan stok bole bagtau saya..saya akan poskan ke sana ye..Jeli Gamat Gold insyallah dapat pulihkan untuk luka dalaman dan luaran..tambahan pula elok untuk pengecutan rahim..jadi perut xbuncit :)

      Delete
  76. Assalam...saya niza..abg sy bru je mengalami kemalangan.dia mengalami pendarahan di dahi,tulang retak di dalam telinga dan belakang tengkuk...doktor beritahu pendarahan telah masuk sedikit di dalam otak dan mudah terkena sawan..sekarang nie dia kena makan ubat hospital mengikut time tapi adakah jeli gamat nie sesuai untuk dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam niza.
      Sy doakan abg niza cepat sembuh. Bg kes abg ni kemungkinan ada berlakunya pendarahan dalaman n kita khuatir ada darah beku dalam saluran darah di tempat yg niza sebutkan di atas. Bg kes abg ni syorkan kombinasi Jeli Gamat GOLD & Cholite bagi membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dalaman dan luaran serta membantu mengurangkan risiko terjadinya darah beku. Cholite mempunyai keunikkan dalam mencairkan darah beku secara semulajadi. Justeru beri segera abg niza makan Jeli Gamat GOLD untuk perbaiki sarafnya semula dan Cholite mengurangkan risiko darah beku. Cara makan jeli gamat gold 2 sudu makan pg dan malam. Cholite 1 biji pagi dan 1 biji malam sebelum tidur. Teruskan dengan pengambilan ubat doktor. JArakkan sejam selepas mengambil Jeli Gamat GOLD & Cholite.

      Delete
  77. Saya mengidap penyakit psoraisis selama 5 tahun. boleh ka penyakit ini disembuhkan dengan mengambil Jeli Gamat Gold?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Psoriasis

      Salam Sejahtera. Penyakit ini menurut kepada perubatan moden masih belum menjumpai penawar yang berkesan atau totally untuk menyembuhkan penyakit ini. Rawatan yang sedia ada doc akan beri ubat tahan atau krim sapu untuk tahan gatal.

      Alhamdulillah, berita baik kita ada testimoni mereka yang telah mengamalkan kombinasi set PCN iaitu Jeli gamat gold, Spirulina pacifica, bio c dan Krill omega plus mendapat kesan yang sangat positif. Dicadangkan buat permulaan amalkan set ini bagi 3 bulan pertama supaya sebarang perubahan dalam badan kita berlaku dalam tempoh 3 bulan ini. Selepas itu, boleh mengambil Jeli gamat GOLD,spirulian n bio c je. Bagi proses penyembuhan ini mengambil masa skit cz ia natural healing. Cuma bagi pesakit yg mengamalkan set ini perlu bersedia kemungkinan dlm tempoh awal pengambilannya segala toksin yang menyebabkan kegatalan akan dikeluarkan melalui najis, perpeluhan dan jika keluar mll kulit, akan rasa gatal skit. jika boleh bertahan, tahan skit tapi jika perlu berjumpalah dengan doc minta ubat atau krim yang boleh menahan rasa gatal TAPI pcn ini teruskan juga berterusan makan. Itu cuma kesan penyembuhan positif dan sementara sahaja. Banyakkan minum air.

      Cubalah dlu. Apa pun segalanya dengan ketentuan ALLAH. kita hanya berusaha yang terbaik.

      Delete
    2. Assalamualaikum, saya nak tanya jeli gamat gold ni sesuai untuk pesakit epilepsi x?

      Delete
    3. Salam. Bagi kes epilepsi, sy syorkn kombinasi jeli gamat n spirulina. Ni link artikel yg sy pnh post sblm ni : http://www.jeligamat2u.blogspot.com/2012/12/epilepsi.html

      Delete
  78. As Salam.

    Ibu saya mengidap sakit lutut dan juga gatal-gatal kesan menopause. Beliau juga ada menghidap resdung dan selalu gatal di bahagian telinga dan kepala. Selain dari itu, ibu saya memang makan ubat setiap hari untuk masalah depression dan memang ada appointment dengan doktor pakar setiap bulan.

    Sesuaikah kalau ibu saya mengamalkan jeli gamat gold?

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Saudari,

      Maafkan saya kerana lewat reply pertanyaan anda. Saya tak perasan ada mesej. Bg kes mak saudari ni, saya syorkan bagi mak makan set excel pack PCN yang mengandungi kombinasi 4 komponen utama ni iaitu Jeli Gamat GOLD, Spirulina Pacifica, Bio C & Krill Omega Plus. Boleh tgk di link ini : http://jeligamat2u.blogspot.com/2011/01/compact-solution-proactive-pcn.html

      Delete
  79. boleh saya tahu mana nk dapat produk ni..sbb sy tinggal di penang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penang kt area mn ye? Sy da pengedar d area sana yg boleh bantu cik. PM saya untuk dptkn info

      Delete
    2. Hubungi Puan Ruby agen saya di sana 016-4633664

      Delete
  80. Assalamualaikum..nak tanya apa produk sesuai untuk ibu mengandung. Beliau ada sejarah pecah ketuban dan pendarahan. Sekarang usia kandungan 25 minggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..sy syorkan jeligamat gold untuk kuatkn rahim n pbentukan bayi..Spirulina pacifica juga bagus sebab kaya dgn kalsium 46 zat penting yg dperlukn oleh badan.

      Delete
  81. Sy Razima dr Sarawak, apa kah produk yang sesuai untuk tekanan darah tinggi dan kolestrol disamping menunjukkan tanda2 menghampiri kencing manis. Setakat ini blm mengambil apa2 ubat utk penyakit2 di atas. Ingin mencuba produk LUXOR dan menjalani pemeriksaan setelah mencuba produk2 yg disarankan. Tq

    ReplyDelete
  82. ada kah stokis di alor star untuk di hubungi.terimakasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.

      di Alor Setar belum ada lagi stokis atau mobile stokis di sana. Jika hendak kan barang kami boleh poskan kepada anda.

      Delete
  83. jelly gamat yang mana sesuai untuk ubat rasa pedih di saluran kencing semasa buang air kecil. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa pedih di saluran kencing semasa buang air kecil kemungkinan ada berlaku luka disebabkan kehadiran batu karang..dan juga disebabkan jangkitan pada saluran kencing. Jika keadaan mudarat kemungkinan keluarnya darah bersama air kencing..Dapatkan nasihat doktor..dan jika anda mahukan penyelesaian terdekat, kami syorkan cuba Jeli Gamat GOLD & Bio C Complex untuk masalah ini. Gamat menyebuhkan luka dan Bio C Complex tingkatkan imun system dna tambahan kepada fungsi Bio C adalah untuk memecahkan batu karang yang mungkin terdapat pada pundi kencing, ginjal atau dlm saluran kencing.

      Moga info ini memberi manfaat kepada anda. TQ:)

      Delete
  84. Assalamualaikum..

    Ibu sy menghidap stroke sebelah badan dan sakit lutut...adakah ubat ini berkesan utk mengubati penyakit tersebut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.

      ikut pengalaman saya bersama pelanggan2 sebelum ini, stroke disebabkan darah beku yang tersumbat di dalam saluran darah di otak. dara beku terjadi disebabkan rentetan drpd masalah tekanan darah tinggi, kolesterol dan sebagainya. Bg kes ibu puan sy ingin syorkan total solusi bg permulaan ini iaitu set excel pack pcn dan cholite. Ini adalah kombinasi terbaik untuk masalah ibu saudari. Dalam set ini mengandungi 4 komponen iaitu jeli gamat gold, spirulina pacifica, bio c dan krill n tambahan cholite. sy syorkan beri kepada ibu set ni tuk 3 bulan pertama. selepas itu dah boleh kurangkan komponen tersebut. boleh cuba dulu

      Delete
    2. untuk info setiap komponen tersebut boleh lihat di bahagian produk

      Delete
  85. assalamualikum

    Ayah mempunyai masalah kencing manis yang agak tinggi dan masalah jantung..baru2 ni ayah telah melakukan pembedahan hempedu.luka pembedahan belum pulih akibat penyakit kencing manisnya...

    Adakah ape2 ubat yang dapat kurangkan tahap gula dalam badannya yang agak tinggi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam Noora,
      Untuk kes bapa cik ni saya syorkan kombinasi Set PCN di mana ia mengandungi 4 elemen penting yang diperlukan oleh badan untuk proses penyembuhan dan rawatan..Set ini mengendungi Jeli Gamat Gold, Spirulina Pacifica, Bio C complex dan Krill Omega..Set ini akan membantu mengatasi setiap masalah penyakit yang dihadapi oleh bapa cik. Jika ingin penerangan pertanyaan lebih lanjut boleh terus hubungi saya. Alhamdulillah Set ini banyak membantu mereka yang mengalami masalah kencing manis..Hubungi saya di 012-2712298 atau di facebook House of Gamat Gold

      Delete
  86. Assalam, sy terasa ada kahak pekat dikerongkong. Sudah jumpa Dr tp yiada penyrlesaian. Dapatkah produk luxor membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam.

      Cuba makan 2 sudu Jeli Gamat GOLD pg dan 2 sudu lagi malam bersert adengan pengambilan 1 biji Bio C Complex setiap pg..mungkin ini dpt membantu

      Delete
  87. Assalam, sy ada terbaca komen seseorg kt fb klu mahukan zuriat elok mkn gamat gold ni utk suami isteri.sy da hmpir setahun bkawin blm ada rezeki ank.. 1lg, kt mn sy blh dpt gamat gold ni area kl @seri kembangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Alhamdulillah, memang ada testimoni untuk mendapatkan zuriat. Tapi kebanyakkannya saya suggest makan set excel pack pcn tuk sekurang2nya 3 bulan. Then konsisten dgn jeli gamat gold n spirulina pacifica. Yg terbaik suami isteri makan cz kita xtau punca nya kat siapa. Di KL boleh dptkan dgn saya..sy mobile stokis di area pandan jaya. Boleh set jumpa kat mana2

      Delete
    2. macam mana pn mama mea? nak cuba?:)

      Delete
    3. Ok jugak, ada no yg blh sy hubungi.. bila kami suami isteri free sy akan terus hubungi encik mohd zariman..

      Delete
    4. salam puan mama mea. Apa khabar? saya ada di kuala lumpur..might be jika ada kelapangan ok tak kita berjumpa.

      Delete
  88. As salam, sy berusia 40++, sejak pertenfahan thn ni haid sy x teratur. Mula2 2 bln sekali, ttp bln September-Okt dia keluar sedikit shj pd hari pertama dan terus berhenti. Produk Gamat ni blh ke atasi masalah sy? Atau ni simptom menopous?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Ada byk kemungkinan. Mgkin juga simptom awal menopous tp bg sy terlalu awal wp sekarang ni banyak kes2 mereka yang menopous awal. Kemungkinan lain, hormon xbalance, mungkin ada yg tersumbat dsbnya..untuk kepastian sy cadangkan berjumpa dgn doc untuk mendapatkn jawapan yang lebih konkrit.Apa yg jeli gamat dpt membantu adalah ia mengecutkan semula rahim dan mbantu melancarkan penurunan darah haid. Kadang2 terdapat ketulan2 darah yang tersangkut jadi Ia mbantu juga dlm memecahkan ketulan2 ini. Dan dlm masa sama seimbangkan hormon. boleh cuba untuk melihat kepada kesannya pd pn

      Delete
  89. As salam..saya ingin bertanya..sesuai ke jika baby saya mengalami penyakit kulit yang dikenali sebagai Pityriasis Alba minum jeli gamat Gold.Penyakit ini seperti panau tp doktor cakap bukan panau.kulit muka & badan die kelihatan tompok-tompok putih.saya fully bf baby saya.bolehkah jika saya minum dan saya menyusukan baby saya tu..baby saya 7 bulan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Boleh mkn sbg suplemen. Tp bg kes anak sy suggest amalkan kombinasi jeli Gamat GOLD & Spirulina Pacifica cz mslh kulit ni berkait dgn faktor kekurangan nutrien tertentu yg menentukan warna kulit. Since bf bby, puan yg kena makan then nnt khasiatnya juga akan mengalir ke anak. Then kt pipi tu, puan blh sapukan gel gamat gold. Byk kegunaannya gel gmt gold ni

      Delete
  90. Saya dari Kuching Sarawak, saya nak tanya adakah Luxor Jeli Gamat dpt menyembuhkan penyakit saya ini yg selalu merasa gatal d seluruh bdn & menjadi kembang mcm bekas gigitan nyamuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah gatal ni biasanya disebabkan imun system lemah dan toksin banyak dalam badan. Gamat boleh merawat & mencegah. Cuba amalkan dan saya cadangkan juga sapu denan krim gamat untuk bahagian kulit yang gatal.

      Delete
  91. Saya br lepas bersalin..semasa mngndung saya mempunyai darah tinggi and selepas bersalin pn mempunyai tekanan drh tinggi dan sukar untuk tidur malam,skang sy bergntung pd ubat doktor..sesuai ke nak ambil jeli gamat gold?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Sy syorkan kepada puan mencari jalan alternatif untuk mengatasi masalah kesihatan puan tanpa perlu bergantung kepada penggunaan ubat darah tinggi untuk jangka masa yang panjang kerana kesan sampingannya sangat merisaukan. Tapi buat masa ini puan perlu teruskan dahulu penggunaan ubat yang doktor berikan sehingga paras tekanan darah kembali normal atau terkawal melalui sumber alami. Bagi kes puan ni, sy ingin mensyorkan puan cuba amalkan Jeli Gamat GOLD & Bio Cholite untuk membantu masalah puan ni. Gamat mempunyai elemen merawat dan mencegah. Gamat membantu mengembangkan saluran darah dan Bio Cholite memastikan peredaran darah lancar. Ia digelar penipis darah semulajadi. Cholite khas untuk masalah yang TINGGI2 spt Darah tinggi, kolesterol tinggi dan kepekatan darah tinggi. Boleh lah cuba selama 3 bulan dulu

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

LUKA PEMBEDAHAN