Gastrik & Cara Atasi


Gastrik atau lebih tepat gastritis merupakan erosi pada lapisan dalam perut. Tandanya ialah pedih ulu hati, terasa cepat lapar, kembung, nafas pendek, pening, loya dan letih tak bermaya.

Anda dinasihatkan untuk mengelakkan stres, berhenti merokok, pantang makanan pedas-masam. Berempah dan minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, Nescafe dan coke / minuman bergas jika tidak gastritis minuman/ (disebabkan oleh pendarahan).

Ini memerlukan rawatan segera dari doctor bedah untuk dilakukan scope (OGDS) dan kemungkinan memerlukan pembedahan. Anda dinasihatkan mendapat pemeriksaan dan rawatan doctor.

Cadangan Produk :

1) Jelly Gamat GOLD Luxor – Membantu mengurangkan sakit dan mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dengan melitupi lapisan erosi pada dinding gaster (dinding perut). Cara makan 1 sudu pagi dan malam.

2) Spirulina Pacifica - 100% beralkali jadi ia dapat meneutralkan semula asid berlebihan – Cara makan 5 biji pagi dan malam.

3) Extar C Plus - Mempunyai pH neutral amat sesuai diambil oleh individu yang mempunyai masalah gastrik. – Cara makan 1 sebiji sehari.


Whatsapp 018-3597495

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)