Posts

Showing posts from January, 2017

Amalan Minum Halia Suam

Image
Pengambilan halia suam pada waktu petang membantu membakar lemak dan mengeluarkan racun dr tubuh

Kelebihan Bawah Putih

Image
Bawang putih membantu mengurangi peluang dijangkiti kanser kerana bawang putih mampu meningkatkan imun

Makanan Yang Menjaga Sel Otak

Image
Ikan salmon, apel, anggur, ceri, blueberry, bayam merupakan jenis makanan yang menjaga sel otak dan menguatkan ingatan

Teh Hijau atau Kopi Hitam Pahit

Image
Teh hijau atau kopi hitam pahit sangat bagus kepada kesihatan kerana ada antioksidan yang mencegah daripada kanser.

Bahaya Minuman Bergas

Image
Menurut Doktor Raymond yang telah memenangi karya ilmiah di Universiti Frankfurt tentang makanan kesihatan mendapati minuman bergas menambah besar ukuran pinggang wanita walaupun tidak menambah berat badannya.
Minuman bergas juga menyebabkan osteoporosis, masalah² jantung dan ginjal, obesiti & penyakit kencing manis dan karies gigi.

Jauhi Minuman Energy Booster

Image
Bahaya kesihatan dengan minuman peningkat energi (Energy Booster) bagi kanak-kanak adalah ia mempercepatkan denyutan nadi, rasa kejang-kejang, strok atau kematian mendadak.

Daun Mint

Image
Menurut Doktor Raymond yang telah memenangi karya ilmiah di Universiti Frankfurt tentang makanan kesihatan iaitu daun mint adalah ubat untuk menguatkan jantung dan peredaran darah. Jika meminum daun mint seperti teh biasa, dapat melancarkan perut dan usus, mengurangi penyakit serta menyegarkan bau mulut 
Untuk menyembuhkan gastrik anacidity, minum segelas rebusan daun mint panas tanpa tambahan gula. 
Daun mint boleh menghilangkan gas, menguatkan ginjal, pankreas dan meredakan batuk, menenangkan saraf dan perasaan marah, menghilangkan insomnia, meningkatkan diuretik dan penghancur makanan yg terbaik.

Yoghurt Sumber Kalsium

Image
Menurut Doktor Raymond yang telah memenangi karya ilmiah di Universiti Frankfurt tentang makanan kesihatan iaitu Yoghurt merupakan sumber Kalsium tertinggi kerana kandungan segelas yoghurt mengandungi 450mg Kalsium, maka jadikanlah menu harianmu dengan yoghurt Dan yg terbaik adalah yoghurt yg rendah lemak.

Bahaya Gula

Image
Dr Raymond Francis menulis 3 buku :

1. Tidak pernah sakit lagi

2. Tidak pernah lagi takut kanser

3. Tidak pernah gendut lagi

Doktor tersebut menulis buku itu setelah meneliti dan sakit, yang para doktor lain pun menyerah dgn penyakitnya.

Di usia 75 tahun, Doktor ini hanya terkena penyakit selesema dan itupun hanya sekali. Yang beliau bicarakan dlm buku tsb adalah :

🌿 Jauhi gula selamanya ditambah bersenam dan mengatur diet makan secukupnya.

🌿 Gula penyebab influenza

🌿 Makan sesudu gula menurunkan imuniti tubuh 50%

🌿 Minum segelas Cola menurunkan imuniti tubuh 6-8 jam krn cola mengandung banyak gula

🌿 Gula penyebab alzeimer

🌿 Gula merupakan makanan bagi sel kanser dan sbg pencegahan serta penyembuhan nya adalah dgn menghindari gula

🌿 Gula penyebab segala penyakit jantung

🌿 Gula penyebab bertambahnya berat badan

🌿 Gula penyebab penimbunan lemak

🌿 Segala penyebab penyakit manusia ada hubungan dgn gula

🌿 Doktor Raymond berkata : para ayah melarang anak² mereka merokok dan minum alkohol tetapi …

Apakah Spirulina ?

Image
Spirulina merupakan alga lautan berbentuk skru atau lingkaran (spiral). Maka ia dikenali sebagai spirulina. Spirulina kaya dengan khasiat yang terkandung dalam 5 jenis makanan utama kita, iaitu nasi, sayur-sayuran, buah-buahan daging dan ikan. Maka, tidak hairanlah ia memenangi gelaran seperti "Makanan Ideal Zaman Baru" dan "Makanan Angkasawan".

Spirulina mempunyai merupakan 4 pigmen semulajadi yang terbukti bersifat anti-oksidan dan anti-barah. Selain daripada membekalkan khasiat makanan yang mencukupi, spirulina membekalkan zat makanan yang bersifat 100% alkali yang dapat meneutralkan keasidan dalam badan.
Di Jepun, lebih daripada dua puluh ribu doktor mengesyorkan pesakit mereka mengambil spirulina bagi nutrien tambahan.
Di Rusia, kajian menunjukkan spirulina mempunyai sifat anti-radioaktif.
Di Mexico pula, spirulina ditambah ke dalam susu tepung sebagai makanan bayi.
Pakar pemakanan mendapati 1g spirulina mempunyai kandungan zat makanan yang sama dalam 1kg sayur…

Mengapa Spirulina Penting Untuk Kita

Image
Kini, membela seekor ayam untuk disediakan sebagai makanan hanya memerlukan masa 40 hari sahaja berbanding dengan zaman dahulu yang memerlukan masa selama 6 bulan. Semua ini dilakukan dengan menambah steroid kepada makanan untuk ternakan atau menyuntik hormon kepada ayam ternakan untuk mempercepatkan tumbesaran mereka. Bayangkan apa yang akan berlaku apabila kita memakan ternakan ini?
Selain itu, sayur-sayuran yang disembur dengan racun perosak akan merosakkan zat makanan dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Ia turut mengancam sistem penghadaman kita apabila kita memakan makanan ini.
Tidak ketinggalan, ramai antara kita yang mengamalkan tabiat memilih makanan yang tidak sihat seperti lebih gemarkan makanan bersifat asid seperti udang, daging dan kurang memakan sayur.
Selain itu, amalan hidup yang tidak sihat seperti meminum arak, tidor lewat boleh memberi kesan negatif terhadap lebih 850,000 proses metabolisma dan penyingkiran toksin dalam badan. Amalan pemakanan yang tidak sihat meru…

Apakah Kelebihan Spirulina Pacifica Luxor ?

Image
Spirulina ni pun macam2 jenis yg dijual di pasaran.. kelebihan Spirulina Pacifica adalah bergred Triple A (AAA)..
Bukan itu jer.. Spirulina Pacifica ni 100% alkali.. ini bagus untuk seimbangkan keasidan tinggi dalam badan.
Selain itu, dalam Spirulina Pacifica ni mengandungi 5 ZAT UTAMA mengikut piramid makanan yang kita belajar semasa di sekolah dulu2.. ingat lagi tak? Hihi..
Haaa part ini keunikkan yang ada pada Spirulina Pacifica iaitu terdapat 4 pigmen semulajadi yang antara lain sangat bagus sebagai anti kanser.
Dan Tambahan zat seperti zat Besi, Kalsium, Selenium, Vitamin B1, B2, B3, B12, GLA, Vitamin E & Vitamin K2. (klik sini)
Pendek kata spirulina ni Complete Food atau Super Food disebabkan khasiat yang terdapat padanya.

Bermanfaat? Jom SHARE info ni
#SpirulinaPacifica

Kata Orang "Minum Susu Untuk Kalsium"

Image
UOLS TAHU TAK...?
.
Kekurangan KALSIUM boleh menyebabkan anda mengalami simptom-simptom seperti berikut :
.
✅ Insomnia
✅ Ketidakseimbangan Emosi
✅ Sistem Imun Yang Lemah
✅ Kelesuan
✅ Kerosakkan Gigi & Tulang
✅ Kitaran Haid Tidak Teratur
✅ Kekejangan Otot & Kebas-kebas
✅ Kegagalan Sistem Saraf berhubung secara efektif
.
Jika anda ada simptom seperti di atas, sila lah minum susu banyak2 ye..
.                                                                     
Saya.. telan Spirulina Pacifica jeee.. hehe
.
Psst... uols nak tau.. KALSIUM dalam Spirulina Pacifica bersamaan 5 gelas SUSU FRESH tau
.
#SpirulinaPacifica
#TheBestSpirulinaInTheWorld
#SuperFood

Kesan Kekurangan Zat Besi

Image
UOLS PERNAH DENGAR TAK.. ?
.
Kekurangan ZAT BESI boleh menyebabkan anda mengalami simptom-simptom seperti berikut :
.
✅ Keletihan
✅ Lemah badan
✅ Berdebar-debar
✅ Sakit dada
✅ Kesukaran bernafas
✅ Anemia
.
Uols kalo ada simptom seperti di atas, blh la try kunyah besi2 yg ada.
.
Wife saya.. telan Spirulina Pacifica jeee.. hehe
.
Psst... uols nak tau.. ZAT BESI dalam Spirulina Pacifica 68X lebih tinggi daripada BAYAM
.
#SpirulinaPacifica
#TheBestSpirulinaInTheWorld
#SuperFood