Posts

Showing posts from September, 2015

[ JIKA ANDA BERUSIA 25 TAHUN KE ATAS ]

Image
TAHUKAH ANDA ??.. Fungsi-fungsi dan sistem-sistem badan akan mula mengalami kemerosotan apabila badan mencapai puncak pertumbuhannya pada umur 25 tahun.
TAHUKAH ANDA ??.. Pada usia 25 tahun, kadar metabolisme mula menurun, berat badan bertambah, kekebalan badan dan daya ingatan turut menurun.

[ NAK BUAT MACAM MANA ?? ]
BANYAK kajian perubatan menunjukkan bahawa gamat mempunyai nilai perubatan yang tinggi dan ideal untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan generasi baru.
Ia kaya dengan pelbagai elemen surih seperti Kalsium, Besi, Zink, dan Selenium, 18 jenis asid amino (termasuk jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita sendiri), mukopolisakarida, kondroitin sulfat, glukosamina, kolagen, asid lemak perlu, sebatian aktif gamat, taurin, niasin, dan asid nikotinik dan sebagainya.
Justeru itu, ia adalah sesuai bahkan juga penting untuk semua golongan umur sebagai makanan kesihatan yang unggul.


[ MENGAPA GAMAT PERLU UNTUK ORANG DEWASA ?? ]
1) Kolagen di dalam Gamat boleh membant…

[ Tahukah Anda?? ]

Image
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
Selawat & Salam Ke Atas Junjungan Nabi Muhammad S.A.W..
Bacalah dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan..

Bahawa jumlah spesies (jenis) timun laut dianggarkan 1,100 di seluruh dunia. Perairan Malaysia pula terdapat lebih daripada 43 jenis timun laut di pantai-pantai seperti Langkawi, Pangkor, Terengganu, Sabah & Sarawak.
Warna timun laut adalah berbagai-bagai, biasanya bercampur-campur; kelabu, hitam, perang, putih tompok hitam dan sebagainya. Malah, spesies yang paling tinggi nilai perubatan, berkhasiat dan berkualiti tinggi ialah gamat yang berwarna kuning keemasan iaitu gamat emas (Stichopus hermanii) atau nama saintifiknya yang terkini Stichopus horrens (2012).
Dalam buku Gamat 2014, terbitan Luxor Network Sdn Bhd, Profesor Dr. Ridzwan Hashim (Bapa Gamat Malaysia) menyatakan bahawa spesies GAMAT EMAS adalah AMAT SELAMAT DIMAKAN dan mempunyai NILAI TERAPEUTIK & KHASIAT YANG TERTINGGI!!
Justeru itu, Luxor Network Sdn…

[ Musim Exam Kembali Lagi ]

Image
Setiap kali musim peperiksaan tiba ibubapa lah tetiba menjadi insan paling sibuk sampaikan ada yang sanggup ambil cuti semata2 nak temankan anak study..
Apa pun jgn lupa suplemen lengkap untuk anak2 sbg teman setia sepanjang perbelajaran, persediaan dan ketika peperiksaan..
"Pek Combo Jeli Gamat Gold & Spirulina Pacifica"
PROMOSI ISTIMEWA UTK 20 TERAWAL.
Whatsapp 018-359 7495 segera k
‪#‎anaknakexam‬ ‪#‎jeligamatgold‬ ‪#‎spirulinapacifica‬ ‪#‎naturalproduk‬ ‪#‎suplemenuntukotak‬ ‪#‎makananminda‬ ‪#‎luxorlegend‬ ‪#‎luxor‬ ‪#‎produksemulajadi‬

[ Rahsia Gigi Cantik & Selamat ]

Image
Suka Cikgu Man tengok gambar ni.. ceria dan paling penting senyuman manis sebab gigi cantik terutama kanak2..
Susah nak dapat gigi cantik terutama pada usia anak2 sedang membesar dan mula tumbuh gigi.. ada setengah tu dah ada masalah gigi 'rongak'.. cian deme mesti rasa malu bila nk senyum..
KINI TAK PERLU RISAU.. ATASI SEGERA MELALUI.. 

Set Combo PENJAGAAN KESIHATAN GIGI yang CANTIK, SIHAT & KUAT.
[ Spirulina Pacifica ]
- Sumber zat Kalsium paling tinggi untuk pembentukkan tulang & gigi yg sihat & kuat.
- Pemakanan lengkap untuk tumbesaran anak2 & kecergasan fizikal & mental.


[ Ubat Gigi Gamat Serigama ]
- Tiada Flourida.
- Membersihkan gigi.
- Gunakan setiap kali menunaikan solat.
- Menguatkan gusi.
- Mengurangkan masalah gigi sensitif.
- Boleh digunakan untuk kumuran.
- Memudahkan untuk karang gigi dibersihkan.
- Nafas segar sepanjang masa.
- Pakai sikit je untuk penjimatan.

Dapatkan set Combo ini HARI INI juga! Untuk pengalaman diri sendiri.

Dah cuba sek…