Posts

Showing posts from 2017

[ #Tips ] - Rahsia Kecantikkan Mahsuri

Image
Di Malaysia, gamat amat sinonim dengan masyarakat Melayu kerana ia sering digunakan sebagai perubatan tradisional Melayu.

Gamat akan disediakan daripada sumber mentah sebagai hidangan makanan atau diproses untuk digunakan sebagai perubatan alternatif mahupun untuk tujuan kecantikan.
Gamat juga boleh disapu pada wajah dan badan untuk mendapatkan kulit yang cantik tau.
Sumber : http://www.myhealth.gov.my/gamat/
#dRGamat


www.jeligamat2u.blogspot.com

Bahaya Denggi : Kenali Nyamuk Makhluk Ciptaan Allah S.W.T

Image
إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَالْفُلْكِ الَّتِي تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِمَا يَنْفَعُ النَّاسَ وَمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ مَاءٍ فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَبَثَّ فِيهَا مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ وَتَصْرِيفِ الرِّيَاحِ وَالسَّحَابِ الْمُسَخَّرِ بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ
"Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi; dan (pada) pertukaran malam dan siang; dan (pada) kapal-kapal yang belayar di laut dengan membawa benda-benda yang bermanfaat kepada manusia; demikian juga (pada) air hujan yang Allah turunkan dari langit lalu Allah hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya, serta Ia biakkan padanya dari berbagai-bagai JENIS BINATANG; demikian juga (pada) peredaran angin dan awan yang tunduk (kepada kuasa Allah) terapung-apung di antara langit dengan bumi; sesungguhnya (pada semuanya itu) ada tanda-tanda (yang membuktikan keesaan Allah kekuasaanNya, kebijaksanaan…

Set Pakej Kesihatan Gamat Untuk Jemaah Haji & Umrah

Image
Tak lama lagi musim orang nak pergi haji.. kesihatan nak kena jaga sebelum berangkat dan semasa berada di Mekah nanti.. set pakej kesihatan gamat haji ni mmg sgt diperlukan.
Yelah kan nak mengerjakan haji ni perlukan tenaga.. lutut kaki nak kena kuat pastu kesihatan dalaman pun nak kena tip top baru boleh fokus betul2 pada ibadah haji kan. 😊
Set Pakej Kesihatan Gamat Haji & Umrah ni terdiri :
DALAMAN :

1) Jelly Gamat GOLD - Merawat masalah dalaman & mencegah komplikasi drpd penyakit. 2) Spirulina Pacifica - Mengkhasiatkan tubuh badan & meningkatkan kecergasan. 3) Extar C Plus - Menguatkan sistem imun.
LUARAN :

4) Minyak Urut Gamat Aromaterapi - Mengurangkan rasa lenguh-lenguh di kaki & melegakan batu. 5) Gel Gamat GOLD - Mengurangkan bengkak pada kaki, merawat masalah tumit kaki pecah2 & menurunkan suhu panas di bahagian kepala.
Berminat? Mesej kami terus klik sini

#dRGamat  #keradangan  #dropshipmalaysia #JellyGamatGOLD #SetKesihatanHajiDanUmrah

Terbaru! Kajian Secara Saintifik & Klinikal Telah Membuktikan Gamat Sebagai Agen Anti Kanser

Pada abad ke-21, Gamat telah menarik perhatian banyak pihak terutamanya daripada golongan perubatan profesional.
Banyak kajian saintifik telah dijalankan di negara-negara seperti United State, China, Malaysia, Indonesia, Korea, New Zealand, Australia, Brazil, Jepun dan United Kingdom.
Hasil kajian telah membuktikan bahawa Gamat mempunyai banyak kesan pencegahan, dan rawatan khusus untuk :
✔ Kanser ✔ Tekanan darah ✔ Lipid Darah ✔ Glukosa Darah ✔ Asma ✔ Ulser ✔ Penyembuhan luka ✔ Mencegah Koagulan (Pembekuan) Darah ✔ Keradangan dan Sakit Arthritis ✔ Pertumbuhan Tulang & Rawan ✔ Mengawal Hormon ✔ Anti-Mikrob ✔ Meningkatkan Sistem Imun ✔ Pengecutan Semula Rahim Selepas Bersalin
Bukan setakat itu sahaja tau..
Gamat ni mempunyai ciri-ciri khasiat utama iaitu :
1) Memulih dan meremajakan sel-sel 2) Membantu masalah KULIT 3) Mempercepatkan proses penyembuhan LUKA 4) Mengurangkan keradangan 5) Mengurangkan kesakitan 6) Membantu menurunkan paras GULA dalam darah 7) Membantu menurunkan paras KOLESTEROL 8) Merangsang …

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Image
Assalamualaikum W.R.T

Semoga Allah terima amalan kita sepanjang Ramadhan lepas & dipertemukan lagi dengan Ramadhan tahun hadapan. Insyaallah.
SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI MAAF ZAHIR & BATIN

Ikhlas daripada kami, Mohd Zariman Mansor & Suraya Kamarudin

#dRGamat #BidanTerapisModen

11 Tips Berkesan Hilangkan Mengantuk.. Selain Dari Pergi Tidur!

Image
✔  Hampiri Kawasan Bercahaya. Langkah pertama yang boleh dilakukan sekiranya anda rasa terlalu mengantuk ialah mencari tempat yang terang, misalnya, cahaya semula jadi di tepi tingkap. . ✔  Basuh Muka Cara ini sangat berkesan dan akan serta merta menyegarkan mata anda. . ✔  Wangian Aromaterapi Wangian Aromaterapi dikenalpasti dapat mengembalikan semangat kerana bau-bauan segar akan merangsang deria bau sekali gus mengurangkan rasa mengantuk. . ✔  Dengar Muzik Muzik juga adalah penyelesaian terbaik bagi rasa mengantuk. Ada beberapa jenis bunyian ataupun muzik di katakan dapat meransangkan dan meningkatkan kewaspadaan serta ketajaman minda. . ✔ Senaman Ringan Senaman ringan seperti menggerakkan anggota badan seperti tangan, kaki, ‘mematah-matahkan jari’, menggelengkan kepala boleh anda lakukan untuk menghilangkanrasa mengantuk. . ✔  Pandang Pepohon Hijau Taman hijau dapat menyegarkan permandangan sekaligus dapat menghilangkan rasa mengantuk. . ✔  Urut Urut di bahagian telapak tangan, muka dan kepala dala…

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya

Image
SIAPA yang tak suka makan daging ayam, kan. Tak kisahlah ayam goreng, gulai, panggang atau apa sahaja jenis masakan, mesti ada si penggemarnya. . Raya pun tak lama dah ni.. antara menu utama raya pertama ni tidak sah kalau tiada menu ayam. . Namun, tahukah kita semua, terdapat lima bahagian ayam yang terkandung racun? Jika kita kerap memakan bahagian ini, mungkin kita akan terkena racunnya. . 1. KEPALA . Bahagian ini dikatakan mengandungi logam berat. Walaupun bukan keseluruhannya, namun kawasan leher adalah tempat kebiasaan yang digunakan penternak memberikan zat kimia untuk makanan ayam. Bekas bahan kimia pada makanan itu yang berbentuk logam berat terus tersimpan (terlebih dalam otak ayam) yang pasti membahayakan kesihatan manusia. . 2. KEPAK . Ramai yang gemar bahagian ini kerana dikatakan kurang mengandungi lemak, tetapi bahagian inilah dikatakan lebih banyak mengandungi pelbagai jenis ubat. . Di sinilah ayam akan disuntik dengan pelbagai ubat terutama untuk proses tumbesaran. . Ayam akan dibe…

Pengertian Ubatan Moden

Please.. Jangan Tak Baca!
Ramai yang masih tidak mengerti bagaimana cara ubat-ubatan moden/ubat hospital/ubat farmasi bekerja utk mengurangkan penyakit. Berikut antara kaedah ubahsuai yang digunakan :
1) UBAT LEMAH JANTUNG bukan menguatkan jantung, tapi menipiskan darah supaya darah boleh melalui ruang sempit arteri yang semakin tersumbat. Ia tidak membuka saluran arteri yang semakin mengecil.
2) UBAT DARAH TINGGI BETA BLOCKER bukan menurunkan tekanan darah tapi hanya menghalang adrenalin dan kesannya boleh menyebabkan kegagalan jantung (maut). ALPHA BLOCKER pula mengurangkan kadar denyutan nadi bukan menurunkan tekanan darah.
3) UBAT KOLESTEROL bukan mengurangkan kolesterol tetapi hanya menghalang pembentukan kolesterol baru hasil dari pemakanan yang kita makan. Kolesterol yang sedia ada sudah tidak dapat dikurangkan dengan ubat.
4) UBAT DIABETIK bukan mengurangkan gula tetapi hanya mengawal penyerapan gula dari makanan yang kita makan. Kandungan gula yang sedia ada dalam darah tidak aka…

5 Fungsi Saponin Sebatian Bio Aktif Untuk Kesihatan Manusia

Uols nak tahu tak ?
Dalam gamat ni ada sejenis sebatian bio aktif semulajadi dipanggil SAPONIN yang selamat & bagus untuk kepada kesihatan manusia antara fungsi2nya :
(1) Anti-Oksidan, Anti-Virus dan Anti-Kanser. (2) Meningkatkan sistem imun. (3) Merangsang pembentukan sum-sum tulang, menghasilkan darah dan mencegah anemia. (4) Bertindak sebagai perangsang untuk membantu masalah mati pucuk. (5) Meningkatkan metabolisme tenaga dan keletihan.

Bermanfaat? Jangan lupa SHARE
Untuk Info lanjut hubungi #dRGamat di sini

#dRGamat #JellyGamatGold #Gamat #AntiKanser

TIPS : "NAK INCH LOSS TAK.."

Image
Nak habaq ni minum air yang mencukupi mengikut berat badan iaitu setiap 25 kg perlu minum 1 Liter ayor tau.
So, korang kena minum liter? 😁



#dRGamat

Tips Rahsia Gamat : "DENGAN GAMAT TAK JADI KENA POTONG"

Image
Adakah anda sering mengalami :

1) TIDAK BERTENAGA & KELETIHAN..?
2) DAHAGA..?
3) KENCING yang banyak & BERBUIH..?
4) BERAT BADAN menurun dengan CEPAT..?
5) EDEMA (bengkak) pada KAKI dan TANGAN..?
6) PENGLIHATAN KABUR & serius..?
7) LUKA yang SUKAR SEMBUH..?
8) KULIT hilang KEANJALAN..?

DAN LAIN-LAIN LAGI..?

AWAS!! Anda kemungkinan bakal PENGIDAP KENCING MANIS..

Elakkan daripada menjadi mudarat..
CEGAH SEBELUM TERLEWAT..

PENYELESAIAN MENYELURUH MELALUI SET EXCEL PCN

4 LANGKAH MEMELIHARA KESIHATAN ANDA :

Langkah 1 ; Jeli Gamat GOLD
- Memulih & Memelihara Sel

Langkah 2 ; Spirulina Pacifica
- Menyingkir, Menyahtoksin & Mengkhasiatkan Tubuh Badan.

Langkah 3 ; Extar C Plus
- Meningkatkan Sistem Pertahanan Badan.

Langkah 4 ; Krill Omega Plus
- Meningkat & Mengimbangkan Hormon Badan.

Langkah Tambahan ;
Gel Gamat GOLD - Sapukan Pada Luka.

BERMINAT?

Hubungi #dRGamat di sini


www.jeligamat2u.blogspot.com
.
#dRGamat
#UsahawanGamat
#Diabetes
#kencingmaniskronik
#excelpackpcn
#jeligamatgold
#khazanahdarilaut
#p…

Amalan Minum Halia Suam

Image
Pengambilan halia suam pada waktu petang membantu membakar lemak dan mengeluarkan racun dr tubuh

Kelebihan Bawah Putih

Image
Bawang putih membantu mengurangi peluang dijangkiti kanser kerana bawang putih mampu meningkatkan imun

Makanan Yang Menjaga Sel Otak

Image
Ikan salmon, apel, anggur, ceri, blueberry, bayam merupakan jenis makanan yang menjaga sel otak dan menguatkan ingatan

Teh Hijau atau Kopi Hitam Pahit

Image
Teh hijau atau kopi hitam pahit sangat bagus kepada kesihatan kerana ada antioksidan yang mencegah daripada kanser.

Bahaya Minuman Bergas

Image
Menurut Doktor Raymond yang telah memenangi karya ilmiah di Universiti Frankfurt tentang makanan kesihatan mendapati minuman bergas menambah besar ukuran pinggang wanita walaupun tidak menambah berat badannya.
Minuman bergas juga menyebabkan osteoporosis, masalah² jantung dan ginjal, obesiti & penyakit kencing manis dan karies gigi.

Jauhi Minuman Energy Booster

Image
Bahaya kesihatan dengan minuman peningkat energi (Energy Booster) bagi kanak-kanak adalah ia mempercepatkan denyutan nadi, rasa kejang-kejang, strok atau kematian mendadak.

Daun Mint

Image
Menurut Doktor Raymond yang telah memenangi karya ilmiah di Universiti Frankfurt tentang makanan kesihatan iaitu daun mint adalah ubat untuk menguatkan jantung dan peredaran darah. Jika meminum daun mint seperti teh biasa, dapat melancarkan perut dan usus, mengurangi penyakit serta menyegarkan bau mulut 
Untuk menyembuhkan gastrik anacidity, minum segelas rebusan daun mint panas tanpa tambahan gula. 
Daun mint boleh menghilangkan gas, menguatkan ginjal, pankreas dan meredakan batuk, menenangkan saraf dan perasaan marah, menghilangkan insomnia, meningkatkan diuretik dan penghancur makanan yg terbaik.

Yoghurt Sumber Kalsium

Image
Menurut Doktor Raymond yang telah memenangi karya ilmiah di Universiti Frankfurt tentang makanan kesihatan iaitu Yoghurt merupakan sumber Kalsium tertinggi kerana kandungan segelas yoghurt mengandungi 450mg Kalsium, maka jadikanlah menu harianmu dengan yoghurt Dan yg terbaik adalah yoghurt yg rendah lemak.

Bahaya Gula

Image
Dr Raymond Francis menulis 3 buku :

1. Tidak pernah sakit lagi

2. Tidak pernah lagi takut kanser

3. Tidak pernah gendut lagi

Doktor tersebut menulis buku itu setelah meneliti dan sakit, yang para doktor lain pun menyerah dgn penyakitnya.

Di usia 75 tahun, Doktor ini hanya terkena penyakit selesema dan itupun hanya sekali. Yang beliau bicarakan dlm buku tsb adalah :

🌿 Jauhi gula selamanya ditambah bersenam dan mengatur diet makan secukupnya.

🌿 Gula penyebab influenza

🌿 Makan sesudu gula menurunkan imuniti tubuh 50%

🌿 Minum segelas Cola menurunkan imuniti tubuh 6-8 jam krn cola mengandung banyak gula

🌿 Gula penyebab alzeimer

🌿 Gula merupakan makanan bagi sel kanser dan sbg pencegahan serta penyembuhan nya adalah dgn menghindari gula

🌿 Gula penyebab segala penyakit jantung

🌿 Gula penyebab bertambahnya berat badan

🌿 Gula penyebab penimbunan lemak

🌿 Segala penyebab penyakit manusia ada hubungan dgn gula

🌿 Doktor Raymond berkata : para ayah melarang anak² mereka merokok dan minum alkohol tetapi …

Apakah Spirulina ?

Image
Spirulina merupakan alga lautan berbentuk skru atau lingkaran (spiral). Maka ia dikenali sebagai spirulina. Spirulina kaya dengan khasiat yang terkandung dalam 5 jenis makanan utama kita, iaitu nasi, sayur-sayuran, buah-buahan daging dan ikan. Maka, tidak hairanlah ia memenangi gelaran seperti "Makanan Ideal Zaman Baru" dan "Makanan Angkasawan".

Spirulina mempunyai merupakan 4 pigmen semulajadi yang terbukti bersifat anti-oksidan dan anti-barah. Selain daripada membekalkan khasiat makanan yang mencukupi, spirulina membekalkan zat makanan yang bersifat 100% alkali yang dapat meneutralkan keasidan dalam badan.
Di Jepun, lebih daripada dua puluh ribu doktor mengesyorkan pesakit mereka mengambil spirulina bagi nutrien tambahan.
Di Rusia, kajian menunjukkan spirulina mempunyai sifat anti-radioaktif.
Di Mexico pula, spirulina ditambah ke dalam susu tepung sebagai makanan bayi.
Pakar pemakanan mendapati 1g spirulina mempunyai kandungan zat makanan yang sama dalam 1kg sayur…

Mengapa Spirulina Penting Untuk Kita

Image
Kini, membela seekor ayam untuk disediakan sebagai makanan hanya memerlukan masa 40 hari sahaja berbanding dengan zaman dahulu yang memerlukan masa selama 6 bulan. Semua ini dilakukan dengan menambah steroid kepada makanan untuk ternakan atau menyuntik hormon kepada ayam ternakan untuk mempercepatkan tumbesaran mereka. Bayangkan apa yang akan berlaku apabila kita memakan ternakan ini?
Selain itu, sayur-sayuran yang disembur dengan racun perosak akan merosakkan zat makanan dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Ia turut mengancam sistem penghadaman kita apabila kita memakan makanan ini.
Tidak ketinggalan, ramai antara kita yang mengamalkan tabiat memilih makanan yang tidak sihat seperti lebih gemarkan makanan bersifat asid seperti udang, daging dan kurang memakan sayur.
Selain itu, amalan hidup yang tidak sihat seperti meminum arak, tidor lewat boleh memberi kesan negatif terhadap lebih 850,000 proses metabolisma dan penyingkiran toksin dalam badan. Amalan pemakanan yang tidak sihat meru…

Apakah Kelebihan Spirulina Pacifica Luxor ?

Image
Spirulina ni pun macam2 jenis yg dijual di pasaran.. kelebihan Spirulina Pacifica adalah bergred Triple A (AAA)..
Bukan itu jer.. Spirulina Pacifica ni 100% alkali.. ini bagus untuk seimbangkan keasidan tinggi dalam badan.
Selain itu, dalam Spirulina Pacifica ni mengandungi 5 ZAT UTAMA mengikut piramid makanan yang kita belajar semasa di sekolah dulu2.. ingat lagi tak? Hihi..
Haaa part ini keunikkan yang ada pada Spirulina Pacifica iaitu terdapat 4 pigmen semulajadi yang antara lain sangat bagus sebagai anti kanser.
Dan Tambahan zat seperti zat Besi, Kalsium, Selenium, Vitamin B1, B2, B3, B12, GLA, Vitamin E & Vitamin K2. (klik sini)
Pendek kata spirulina ni Complete Food atau Super Food disebabkan khasiat yang terdapat padanya.

Bermanfaat? Jom SHARE info ni
#SpirulinaPacifica

Kata Orang "Minum Susu Untuk Kalsium"

Image
UOLS TAHU TAK...?
.
Kekurangan KALSIUM boleh menyebabkan anda mengalami simptom-simptom seperti berikut :
.
✅ Insomnia
✅ Ketidakseimbangan Emosi
✅ Sistem Imun Yang Lemah
✅ Kelesuan
✅ Kerosakkan Gigi & Tulang
✅ Kitaran Haid Tidak Teratur
✅ Kekejangan Otot & Kebas-kebas
✅ Kegagalan Sistem Saraf berhubung secara efektif
.
Jika anda ada simptom seperti di atas, sila lah minum susu banyak2 ye..
.                                                                     
Saya.. telan Spirulina Pacifica jeee.. hehe
.
Psst... uols nak tau.. KALSIUM dalam Spirulina Pacifica bersamaan 5 gelas SUSU FRESH tau
.
#SpirulinaPacifica
#TheBestSpirulinaInTheWorld
#SuperFood

Kesan Kekurangan Zat Besi

Image
UOLS PERNAH DENGAR TAK.. ?
.
Kekurangan ZAT BESI boleh menyebabkan anda mengalami simptom-simptom seperti berikut :
.
✅ Keletihan
✅ Lemah badan
✅ Berdebar-debar
✅ Sakit dada
✅ Kesukaran bernafas
✅ Anemia
.
Uols kalo ada simptom seperti di atas, blh la try kunyah besi2 yg ada.
.
Wife saya.. telan Spirulina Pacifica jeee.. hehe
.
Psst... uols nak tau.. ZAT BESI dalam Spirulina Pacifica 68X lebih tinggi daripada BAYAM
.
#SpirulinaPacifica
#TheBestSpirulinaInTheWorld
#SuperFood