Pengertian Ubatan Moden


Please.. Jangan Tak Baca!

Ramai yang masih tidak mengerti bagaimana cara ubat-ubatan moden/ubat hospital/ubat farmasi bekerja utk mengurangkan penyakit. Berikut antara kaedah ubahsuai yang digunakan :

1) UBAT LEMAH JANTUNG bukan menguatkan jantung, tapi menipiskan darah supaya darah boleh melalui ruang sempit arteri yang semakin tersumbat. Ia tidak membuka saluran arteri yang semakin mengecil.

2) UBAT DARAH TINGGI BETA BLOCKER bukan menurunkan tekanan darah tapi hanya menghalang adrenalin dan kesannya boleh menyebabkan kegagalan jantung (maut). ALPHA BLOCKER pula mengurangkan kadar denyutan nadi bukan menurunkan tekanan darah.

3) UBAT KOLESTEROL bukan mengurangkan kolesterol tetapi hanya menghalang pembentukan kolesterol baru hasil dari pemakanan yang kita makan. Kolesterol yang sedia ada sudah tidak dapat dikurangkan dengan ubat.

4) UBAT DIABETIK bukan mengurangkan gula tetapi hanya mengawal penyerapan gula dari makanan yang kita makan. Kandungan gula yang sedia ada dalam darah tidak akan berkurang.

5) UBAT TAHAN SAKIT bukan menghilangkan sakit tapi memutuskan isyarat kepada otak supaya kita tidak merasa kesakitan. Setiap kesakitan dirasai kerana otak menterjemahkan gangguan itu sebagai suatu kesakitan.

6) RAWATAN KIMOTERAPI bukan hanya membunuh sel-sel kanser malah turut membunuh sel-sel yang baik dan melemahkan sistem pertahanan badan malah masalah kanser tidak dapat dihapuskan sama sekali kerana sel-sel kanser boleh membiak semula kerana tubuh yang tidak ada ketahanan.

Ini hanya sebahagian dari masalah penyakit. Cara sistem perubatan moden merawat penyakit tidak ubah seperti manusia ini dianggap seperti mesin. Semuanya mengubahsuai cara sistem tubuh kita berfungsi.

Ia juga sama seperti tukang paip menampal mana bahagian paip yang bocor dgn gam pvc atau tukang buat jalanraya menampal jalan yang berlubang. Lama-kelamaan ia akan berlubang semula. Cara untuk menghalang jalanraya dari berlubang ialah dengan menghalang lori besar dan berat melalui jalan itu.

Begitu juga manusia, cara yang terbaik ialah "menghalang makanan" yang menjadi punca penyakit tidak masuk ke dalam badan.

#Kredit To The Secret Medicines

Macam mana nak elakkan?

Agak sukar sebenarnya untuk kita elakkan makanan-makanan ini daripada masuk ke dalam tubuh kita.

Namun, yang terbaik jika anda dapat elakkan makanan ini lebih bagus tapi kadangkala ada juga yang terlepas masuk juga betul tak?

Jadi, solutionnya, jangan lupa amalkan 2 sudu pagi & 2 sudu malam Royal Gamat Liquid TradiSea, 1 sach Fiber Plus selang sehari setiap malam sebelum tidur & 1 biji Ellojoy C Guard di waktu malam sebelum tidur. Bagi anda yang mengalami pelbagai macam penyakit, disyorkan total solution melalui Healthfit Combo


Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)