Bebaskan Diri Daripada Gout



Gout sejenis sakit sendi yang berpunca dari kandungan asid urik dalam darah yang tinggi. Lelaki mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk menghidap Gout. Faktor gemuk dan kekeluargaan memainkan peranan. Gout akan menyebabkan sakit sendi terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah. Ia seterusnya boleh menyerang sendi-sendi lain di samping boleh menyebabkan erosi pada sendir dan tumbuhnya Gout Tophus (bengkak pada sendi seluruh badan yang tidak sakit tetapi berkekalan).

Kesan Jangka Panjang :

1) Terjadinya batu karang pada buah pinggang.

2) Risiko sakit jantung juga meningkat.

Anda dinasihatkan menjaga pemakanan. Elakkan makanan laut, organ dalaman, daging merah, sayuran seperti kekacang dan kobis, ikan seperti ikan sardin dan bilis serta juga tapai. Minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari untuk mengelakkan masalah batu karang.

Cadangan Produk Yang Sesuai :

1) Jelly Gamat GOLD Luxor – Mempunyai bahan penahan sakit dan anti keradangan yang berupaya membantu melegakan kesakitan. Ia meningkatkan pengaliran darah pada buah pinggang dan membantu mengeluarkan asid urik dan melawaskan. Harus diingatkan kadangkala berlaku kesan tindakbalas proses penyembuhan semulajadi yang menyebabkan sakit sendi tapi selalunya hanya sementara selama 2 atau 3 hari sahaja. Teruskan dan jangan berhenti. Cara makan 1 sudu pagi dan malam.

2) Spirulina Pacifica – Untuk kelegaan dan penyembuhan yang lebih cepat, amalkan juga Spirulina Pacifica kerana ia 100% beralkali jadi ia dapat meneutralkan semula asid berlebihan – Cara makan 5 biji pagi dan malam.

3) Minyak Urut Gamat – Juga boleh disapu pada bahagian yang sakit tetapi jangan diurut.

4) Gel Gamat GOLD – Juga boleh melegakan bahagian yang sakit.



Whatsapp je Cikgu Man ye 018-3597495

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)