Hati / Hepatitis / Liver Cirrhosis


Image result for hepatitis image


Hati merupakan organ kumuh yang penting. Sakit hati mungkin disebabkan oleh jangkitan (hepatitis), alkohol, kanser dan lain - lain. Masalah sakit hati kronik seperti liver cirrhosis, adalah sukar kerana simptom yang wujud selalunya pada peringkat kerosakan secara keseluruhan pada hati dan adalah agak terlewat untuk rawatan sempurna. Oleh itu pentingnya fungsi pencegahan pada peringkat awal. Pemeriksaan yang sempurna oleh doktor adalah diperlukan.

Cadangan Penyelesaian :

Jelly Gamat Gold mempunyai khasiat nutrisi yang membantu ke arah kesihatan di samping kesan-kesan yang membantu masalah dalaman seseorang. Ia juga di dapati pada ujian makmal mampu membaik pulih sel-sel hati yang rosak. Selain itu, ia menguatkan sistem imun badan untuk mempertahankan diri daripada serangan virus yang boleh merosakkan sel-sel hati.


Kandungan choline dan tocopherol di dalam Spirulina Pacifica pula membantu menghalang masalah hati seperti 'Fatty liver cirrhosis'. Kehilangan asid amino yang terjadi disebabkan oleh penyakit hati akan di atasi oleh Spirulina Pacifica yang kaya dengan protein tetapi berkolesterol rendah. Kalium yang terdapat dalam spirulina membantu menukarkan glukosa kepada glikogen.


Krill Omega Plus membantu memelihara kesihatan hati. Minyak Krill kaya dengan Omega-3 yang dapat membantu mengawal fungsi hati dalam penghasilan kolesterol berlebihan. Ia juga menurunkan kolesterol jahat dan menaikkan kolesterol baik dalam badan.


Disyorkan :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)
Spirulina Pacifica : (5 biji pagi dan 5 biji malam)
Krill Omega Plus : (1 biji sehari malam)

Testimoni :



Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)