Ruam

Image result for RUAM


Terdapat pelbagai jenis ruam kulit. Antaranya disebabkan oleh panas, infeksi (campak,virus dan lain - lain), alahan (eczema, dermatitis). Bagi penyakit alahan faktor allergen perlulah dielakkan seperti bahan kimia (sabun, pengawet makanan, bahan irritasi (barang kemas saduran), persekitaran (asap, habuk, suhu) dan pemakanan (selalunya protein dari makanan laut, bahan pewarna, perasa). Badan menghasilkan histamina yang dirembeskan oleh immunoglobulin IgE di dalam darah apabila teransang oleh faktor alahan (allergen) tadi.



Ubat moden seperti krim kadangkala mengandungi steroid dan boleh menyebabkan kesan sampingan seperti penipisan kulit di samping meninggalkan parut putih dan kesan am jika kuantiti yang digunakan terlalu banyak (darah tinggi, kencing manis, mandul, osteoporosis, ulser perut, ketidakseimbangan elektrolit dan lain - lain).

Cadangan Penyelesaian :

Jelly Gamat Gold bebas dari steroid dan adalah bahan semulajadi. Ia mengandungi kolagen dan vitamin E semulajadi yang perlu untuk kulit yang cantik. Di samping itu ia berkesan melawan alahan disebabkan oleh khasiat anti histamina dan anti inflammasinya yang juga berupaya melawan gatal-gatal. Gamat juga mempunyai kesan anti fungus yang dapat mengubati kurap dan panau. 


Spirulina Pacifica pula mengandungi pelbagai nutrien lengkap seperti vitamin A, C dan E dan mineral yang diperlukan untuk memberi kulit yang sihat.


Extar C Plus membantu meningtkat sistem imun badan dalam melawan jangkitan disebabkan virus dan sebagainya.


Disyorkan :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD : (1 Sudu pagi dan 1 sudu malam)
Spirulina Pacifica : (5 biji pagi dan 5 biji malam)
Extar C Plus : (1 biji sehari pagi)

Luaran :
Gel Gamat GOLD : Sapukan pada bahagian yang ruam basah.


Minyak Urut Gamat : Boleh dicampurkan bersama Gel Gamat GOLD dan disapukan pada bahagian kulit yang kering.




Testimoni :












Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)