TIROID


TIROID merupakan kelenjar yang berbentuk rama-rama yang terletak di bahagian hadapan leher yang bertanggungjawab di dalam penghasilan hormon tiroid. 

Kelenjar tiroid menggunakan zat iodin (sumber yang diperolehi daripada diet pemakanan seperti garam dan makanan laut) dalam menghasilkan hormon tiroid.

Hormon tiroid adalah amat penting dalam mengawal metabolisme dan fungsi tubuh badan manusia seperti tumbesaran dan mengawal metabolisme protein dan lemak dalam badan. Ini sangat penting segi biologi dalam memberi kesan metabolisme ke atas sel-sel badan.

Tiroid adalah penyakit yang menyerang kelenjar tiroid. Penyakit ini tidaklah merbahaya jika pesakit mendapatkan rawatan perubatan yang betul. 

Ianya boleh dibahagikan kepada dua iaitu hyperthyroidism (hormon thyroxine berlebihan) yang mempunyai simtom hyperaktif, kurus walaupun selera yang bagus, sentiasa panas / berpeluh, gatal, berdebar, menggeletar, sering buang air besar dan kitaran haid yang jarang.

Keadaan lebih bahaya jika terjadinya Thyroid Storm (krisis tiroid) iaitu penyakit yang mengancam nyawa bagi individu yang mempunyai hipertiroidisme. “Thyroid Storm” berlaku apabila kelenjar thyroid tiba-tiba mengeluarkan sejumlah besar hormon tiroid dalam tempoh masa yang singkat. Sekiranya anda mengalami “Thyroid Storm”, anda memerlukan rawatan perubatan kecemasan. 

Sementara hypothyroidism (hormon thyroxine berkurangan) mempunyai tanda sebaliknya iaitu gemuk dan kurang aktif, depressi, sembelit, sentiasa kesejukkan, suara parau dan kitaran haid yang kerap. Anda dinasihatkan untuk mendapat pemeriksaan dan rawatan doktor dengan sempurna.

Pesakit selalunya boleh menjalani kehidupan yang biasa dan sihat selepas menjalani rawatan. Tanpa rawatan, penyakit tiroid ini boleh menyebabkan komplikasi seperti masalah jantung, masalah tulang, dan paling bahaya, ia akan menyebabkan terjadinya penyakit “Thyroid Storm” (Krisis Tiroid). 

Cadangan Penyelesaian :

Royal Gamat Liquid TradiSea mempunyai khasiat anti inflamasi yang dapat meredakan bengkak dan kesan anagelsik semulajadi yang boleh mengurangkan rasa sakit.

Gamat juga mempunyai kesan penenang yang dapat mengurangkan gementar dan tremor (keadaan gegaran/menggeletar) pesakit thyroid.

Gamat juga terbukti sangat bagus untuk masalah berkaitan sistem penghadaman yang mungkin merupakan punca kepada kebanyakan penyakit dewasa ini.

Gamat membantu mengkhasiatkan tubuh badan dengan nutrien penting yang perlu untuk kesihatan sistem endokrin manusia. Salah satu khasiat zat galiannya mengandungi iodin boleh mengimbangi kekurangan mineral tersebut.

Cara pengambilan :
Royal Gamat Liquid TradiSea :
(2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)


Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)