Sembelit

Image result for SEMBELIT

Sembelit merupakan keluhan ramai pesakit terutamanya dari golongan wanita dan berumur. Ia boleh menimbulkan pelbagai komplikasi atau masalah seperti buasir, divertikulitis, meningkatkan risiko kanser usus, kembung perut dan lain-lain. Ia boleh disebabkan oleh kekurangan air, kurang serat, tindak balas ubat / bahan kimia (ubat diet Panbesy / Duromine, codeine, atropine), sikap membuang air yang tidak betul, mengandung, kanser usus, hypothyroidism, hypercalcemia, selepas pembedahan bius. 

Cadangan Penyelesaian :

Jelly Gamat Gold dapat membantu melawaskan di samping merawat luka dalaman seperti buasir. Ianya dapat mencuci usus dengan berkesan di samping melawaskan najis. 


Spirulina Pacifica membantu melakukan proses detoks membuang toksin serta membantu proses perkumuhan dan penghadaman.


Anda dinasihatkan agar meminum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari dan lebihkan serat seperti sayuran di dalam pemakanan anda. Titikberatkan waktu yang tetap untuk membuang air besar, seperti setiap pagi selepas sarapan pagi contohnya. Jangan lupa untuk melakukan senaman yang menggerakkan otot perut seperti 'sit up'. Kafein juga boleh memberi kesan yang melawaskan jika di ambil di pagi hari.

Disyorkan: :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD : (1 Sudu pagi dan 1 sudu malam)
Spirulina Pacifica : (5 biji pagi dan 5 biji malam)

Luaran :
Minyak Urut Gamat Aromaterapi : Boleh disapukan pada bahagian perut




Testimoni :



Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)