Jantung Berlubang

Image result for penyakit jantung


Jantung Berlubang merupakan sejenis penyakit kongenital (ketika dilahirkan). Antara tanda yang jelas ialah pucat (bibir dan lidah yang biru) apabila melakukan sesuatu seperti minum susu dan menangis. Tanda lain ialah sesak nafas, bengkak hati, kurang selera makan dan urat darah timbul di bahagian tengkok.

Penyakit jantung kongenital berlaku sebanyak 8 dari 1000 kandungan. Jenis yang utama ialah VSD, ASD, Patent Ductus dan Fallots Tetralogy. Pesakit jantung berlubang perlu mendapat rawatan pakar, terutamanya jika pesakit menunjukkan tanda lemah dan kegagalan jantung pada peringkat awalnya (seperti di atas). Penyakit VSD (ventricular septal defect) ialah yang paling kerap berlaku (25%) di mana terdapat lubang di antara lubang bilik jantung kiri dan kanan. Kadangkala lubang tersebut akan tertutup dengan sendirinya apabila meningkat umur.

Pesakit perlu dirujuk ke pakar jantung jika menunjukkan masalah kekurangan oksigen. Pesakit yang tidak serius atau tidak menunjukkan simptom yang jelas perlu membuat susulan berkala sehinggalah berusia 8 tahun di mana jika keadaan jantung berlubangnya masih kekal, maka ianya akan dirujuk ke IJN untuk kemungkinan menjalankan pembedahan.

Cadangan Penyelesaian :

Jelly Gamat Gold mengandungi kandungan yang akan menumbuhkan sel-sel baru yang dapat membantu merawat masalah jantung yang berlubang terutamanya bagi kes VSD dan yang serasi. 


Sebagai tambahan, boleh amalkan Krill Omega Plus yang memang baik untuk kesihatan jantung anda.


Disyorkan :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)
Krill Omega Plus : (1 biji sehari malam)

Testimoni :







Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)