Tip Solekan Wanita Bertudung


WANITA yang mengenakan tudung juga perlu bersolek bagi membuatkan penampilan anda lebih lengkap. Namun ada syaratnya. Solekan untuk mereka yang bertudung sebaiknya natural, dengan pilihan warna dan aplikasi yang tidak keterlaluan. “Usahakan natural, namun tetap cantik. Pemilihan warna jangan terlalu banyak. Boleh memilih warna terang, namun berikan sentuhan natural dalam aplikasinya,” kata Sri Ramadhan, jurusolek PAC Martha Tilaar Group yang menyebutkan kosmetik yang diperlukan antaranya foundation, bedak two way cake, lipstick, eyeshadow, pensel alis dan mascara.

Namun, salah satu rahsia bagaimana anda boleh kelihatan cantik walaupun tanpa solekan adalah dengan menjaga kecantikan dalaman sebagaimana yang dikongsikan oleh Datuk Sharimah, seorang pelakon veteren yang pernah berlakon bersama dengan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Penampilan kecantikan fizikal pada wajah sebenarnya hanya meliputi 10 % sahaja. Lagi 90 % adalah apabila anda mula memfokuskan untuk penjagaan dalaman dari segi kesihatan anda.

Sebenarnya, jika kita melihat kepada pendapat ramai orang apabila bercakap soal kecantikan, majoritinya memfokuskan kepada bahagian wajah sahaja kemudiannya bentuk tubuh badan. Sedikit sahaja yang mempercayai kecantikan luaran bermula daripada dalaman. Kebanyakkan masalah yang berkaitan dengan soal kecantikan luaran sebenarnya berpunca daripada masalah dalaman yang tidak diperbetulkan.

Terdapat banyak faktor yang menyumbang kepada masalah ini antaranya disebabkan faktor pemakanan yang tidak seimbang, pengambilan makanan segera & yang menggunakan minyak kitar semula, mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok, kurang bersenam, stress berlebihan terutama bagi wanita yang bekerjaya terpaksa memikul beban tanggungjawab sebagai pekerja di pejabat, isteri, ibu dan juga sebagai anak apabila di rumah. Tambahan pula, dengan isu iklim & cuaca yang tidak menentu akibat pemanasan global di mana kita sering terdedah dengan sinaran UV yang akhirnya mempengaruhi tahap kesihatan kita yang memberi kesan kepada penampilan diri. Dalam konteks ini, kecantikan kulit luaran.

Kita sanggup berbelanja beratus mungkin beribu hanya semata-mata untuk memastikan wajah kita sentiasa kelihatan cantik. Cantik sebenarnya suatu perkara yang sangat subjektif kerana ia bergantung kepada perspektif orang lain yang melihat kita. Biasanya cantik ini lebih suka dikaitkan dengan kulit. Jadi, sebagai indicator atau penunjuk aras tahap kesihatan anda adalah dengan melihat kepada keadaan kulit anda. Adakah kulit anda normal, berminyak, kering atau kombinasi. Justeru itu, bagi membetulkan keadaan, kita perlu perbaiki dulu bahagian dalaman kita supaya apabila bahagian dalam dah 'cantik', ia akan menyerlahkan kecantikan luaran anda. Tanpa mekap pun orang lain dah puji anda cantik.

Apakah rahsia terbaik dalam membaiki kecantikan dalaman ini? JAWAPANNYA adalah dengan mengamalkan Proaktif PCN yang memberikan anda Rahsia 5K iaitu KESIHATAN, KECANTIKAN, KEBERSIHAN, KECERGASAN & KENIKMATAN. PCN merupakan pakej lengkap untuk anda dalam menghadapi ANCAMAN-ANCAMAN terhadap kesihatan anda. Justeru itu, dapatkan segera perlindungan menyeluruh untuk kesihatan dalaman & luaran anda hari ini!







Hubungi admin 018-3597495 untuk pesanan=)

Jom Like & Share page House Of Gamat GOLD

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)