Apa Yang Masyarakat Tidak Diberitahu : Part 2





Apa yang masyarakat tahu:


Masyarakat digalakkan makan pelbagai makanan bijirin yang terdapat di pasaran kerana bijirin adalah sumber khasiat semulajadi yang baik untuk tubuh. 

Apa yang masyarakat tidak tahu:

Kebanyakan makanan bijirin yang terjual di pasaran terutama jenama popular kebanyakannya terdiri dari bijirin dari benih yang dihasilkan melalui teknologi kejuruteraan genetik (GMO) dan ia bukan makanan yang asli. 


Apa yang masyarakat tahu:

Farmasi menyediakan pelbagai jenis ubat-ubat dadah over-the-counter di mana ia boleh didapati oleh sesiapa saja yang tidak mahu berjumpa doktor atau mendapatkan khidmat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu.

Apa yang masyarakat tidak tahu:

Pelbagai jenis ubat-ubat dadah yang diambil bersama tanpa pemerhatian doktor atau pakar kesihatan boleh menimbulkan kesan interaksi di antara mereka membuatkan pemakan mendapat kesan sampingan yang serius dan boleh membawa maut.


Apa yang masyarakat tahu:

Dengan makan junk food, kononnya mereka dapat menikmati makanan yang 'sedap' disamping boleh mengurangkan pengambilan makanan tinggi lemak seperti daging dan menurunkan berat badan. 

Apa yang masyarakat tidak tahu:

Makanan junk food tinggi kalori dan garam boleh mengakibatkan obesiti - iaitu berat badan semakin bertambah dan kandungan garam yang tinggi boleh meningkatkan tekanan darah.


Apa yang masyarakat tahu:

Jus buah-buahan mengandungi jus buah sebenar dan lebih terang warnanya lebih banyak kandungan jus buah sebenar di dalamnya.

Apa yang masyarakat tidak tahu:

Kebanyakan jus buah-buahan di pasaran hampir tidak mengandungi perahan buah-buahan sebenar sebaliknya menggunakan pewarna, perisa tiruan, gula dan pengawet. 


Apa yang masyarakat tahu:

Minuman tenaga membekalkan tenaga untuk melakukan pekerjaan seharian baik untuk mereka yang kerja berat atau kerja-kerja pejabat. 

Apa yang masyarakat tidak tahu:

Minuman tenaga sebenarnya hanya sesuai untuk ahli sukan sebagai menggantikan semula apa yang telah digunakan semasa bersukan iaitu kehilangan banyak air, elektrolit dan tenaga. Air untuk menggantikan cecair tubuh yang hilang, elektrolit untuk menggantikan garam yang telah hilang melalui peluh dan gula untuk memberi tenaga setelah keletihan. Mereka yang tidak melakukan aktiviti sepenuh tenaga tidak perlukan minuman tenaga. 


Apa yang masyarakat tahu:

Sarapan bijirin adalah baik dan menyihatkan. 

Apa yang masyarakat tidak tahu:

Kebanyakan bijirin sarapan yang diproses (jenama popular) adalah tidak menyihatkan. Ia sarat dengan gula dan karbohidrat ditapis. Pengeluar menambah vitamin sintetik dan meletakkan sejumlah kecil bijirin di dalam campuran, dan memasarkan produk mereka sebagai sihat.

Jangan mudah terpedaya dengan label "rendah lemak", "bebas lemak", "gandum penuh" dan lain-lain. Semak senarai bahan pada bungkusan produk, ia biasanya sarat dengan gula. Memulakan hari dengan bijirin tinggi gula hanya akan menyebabkan anda kelaparan di penghujung hari.

#Info Kredit To The Secret Medicines

Apa yang masyarakat tidak tahu:

Kita sebenarnya tiada pilihan dalam mengelakkan memakan makanan seperti yang dibincangkan di atas kerana gaya hidup moden yang diamalkan. Justeru, anda perlukan Doktor Sel yang berupaya membantu memulih dan memelihara sel-sel dalam badan anda yang mungkin rosak dan lemah akibat kesan pengambilan makanan-makanan yang dibincangkan di atas. Apabila ini berlaku maka, pelbagai kesakitan dapat dirasai bukan sahaja sakit dari segi fizikalnya, malah sakit emosinya, fikirannya, jiwanya, rohaninya dan seterusnya "sakit" dari segi ekonominya kerana terpaksa membelanjakan banyak wang untuk memperbetulkan keadaan dan juga terpaksa mengambil pemakanan di atas kerana hendak berjimat.

Apa yang masyarakat perlu tahu:

Berita baik, Doktor Sel yang dimaksudkan adalah Jeli Gamat GOLD yang mampu menyihatkan semula segala kesakitan yang dialami. Apabila sihat tubuh badan, fikiran tenang, emosi stabil dan jiwa tenteram malah kewangan juga mula pulih akhirnya kita mampu melakukan ibadah dengan sempurna. In Shaa Allah.

Cubalah hari ini Jeli Gamat GOLD!



Untuk Pesanan (klik)




Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)