Makanan Kesihatan Abad Ke-21 Untuk Seisi Keluarga - Part 3

Ibu Mengandung & Menyusu



BANYAK kajian perubatan menunjukkan bahawa gamat mempunyai nilai perubatan yang tinggi dan ideal untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan generasi baru. Ia kaya dengan pelbagai elemen surih seperti Kalsium, Besi, Zink, dan Selenium, 18 jenis asid amino (termasuk jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita sendiri), mukopolisakarida, kondroitin sulfat, glukosamina, kolagen, asid lemak perlu, sebatian aktif gamat, taurin, niasin, dan asid nikotinik dan sebagainya. Justeru itu, ia adalah sesuai bahkan juga penting untuk semua golongan umur sebagai makanan kesihatan yang unggul.



Mengapa Gamat Perlu Untuk Ibu Mengandung & Menyusu?

> Mengandungi pelbagai jenis mineral yang penting untuk meningkatkan sistem kekebalan ibu mengandung dan menyusu.

> Kolagen berfungsi melindung dan mencantikkan kulit.

> DHA dari Gamat boleh dipindahkan daripada ibu kepada fetus melalui plasenta, dengan itu menggalakkan perkembangan otak fetus.

> Ibu mengandung memerlukan zat makanan yang lebih kerana sebahagian daripadanya akan disalurkan kepada kandungannya melalui plasenta. Dalam konteks ini, gamat dapat menampung keperluan zat ibu yang mengandung kerana ia mengandungi pelbagai zat makanan lagi seimbang.

> Dalam tempoh penyusuan, gamat bukan sahaja membekalkan zat-zat makanan yang diperlukan oleh ibu, tetapi juga membantu merangsang penghasilan susu untuk bayi.

> Disebabkan bayi terlalu kecil dan tidak dapat menerima nutrien-nutrien gamat secara terus, zat-zat itu boleh disalurkan kepada bayi melalui susu ibu, dengan itu membantu meningkatkan sistem keimunan pada bayi. Jadi, bayi tidak mudah diserang dan dijangkiti batuk dan selesema.

Dapatkan Jeli Gamat Gold hari ini agar anda sekeluarga dilindungi oleh Doktor Sel.


Untuk Pesanan (Klik)

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)