Makanan Kesihatan Abad Ke-21 Untuk Seisi Keluarga - Part 4

Warga Emas


BANYAK kajian perubatan menunjukkan bahawa gamat mempunyai nilai perubatan yang tinggi dan ideal untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan generasi baru. Ia kaya dengan pelbagai elemen surih seperti Kalsium, Besi, Zink, dan Selenium, 18 jenis asid amino (termasuk jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita sendiri), mukopolisakarida, kondroitin sulfat, glukosamina, kolagen, asid lemak perlu, sebatian aktif gamat, taurin, niasin, dan asid nikotinik dan sebagainya. Justeru itu, ia adalah sesuai bahkan juga penting untuk semua golongan umur sebagai makanan kesihatan yang unggul.


Mengapa Gamat Perlu Untuk Warga Emas?

> Apabila usia meningkat, sistem badan semakin merosot, kadar metabolisme, densiti tulang dan sistem kekebalan badan menurun diiringi dengan tekanan darah tinggi, diabetes dan pelbagai penyakit kronik.

> Kolagen dan arginin dari gamat berfungsi menggalakkan pembaharuan sel, dengan itu membantu melambatkan proses penuaan dan meremajakan kulit.

> Selain itu, arginin juga penting untuk menenangkan saraf, memperbaiki kualiti tidur, meningkatkan daya ingatan dan membantu mencegah penyakit nyanyuk.

> Gamat mengandungi lebih daripada 50 jenis sebatian aktif yang dapat membantu meningkatkan sistem keimunan dan mengawal paras lemak serta gula dalam darah, manakala mineral seperti kalsium, fosforus, manganese dan lain-lain pula adalah penting untuk mencegah penyakit osteoporasis.

Dapatkan Jeli Gamat Gold hari ini agar anda sekeluarga dilindungi oleh Doktor Sel:)


Untuk Pesanan (Klik)

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)