Lelaki Tidak Serius Tentang Kanser


KUALA LUMPUR 19 Jun - Golongan wanita dilihat lebih prihatin terhadap pemeriksaan awal serta rawatan bagi memerangi penyakit kanser berbanding lelaki yang kurang khuatir terhadap penyakit itu.

Penasihat Kehormat Persatuan Kanser Kebangsaan (NCSM), Datuk Zuraidah Atan berkata, hal tersebut perlu diberi perhatian lebih serius sama ada oleh golongan lelaki dan wanita.

"Golongan lelaki kurang serius dalam usaha menangani kanser kerana mereka memandang remeh tentang pemeriksaan awal penyakit ini.

"Mereka sepatutnya menjadikan usaha tersebut sebagai rutin, bukan sahaja untuk diri sendiri, malah turut mengajak ahli keluarga terutama isteri untuk membuat pemeriksaan awal," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Relay For Life-Kuala Lumpur 2013 (RFL-KL 2013) di sini hari ini.

Program anjuran NCSM itu merupakan program terbesar yang diadakan selama 16 jam untuk meningkatkan kesedaran awam terhadap penyakit itu.

© Utusan Melayu (M) Bhd 

APA NAK BUAT?

Yang terbaik sebenarnya adalah MENCEGAH. Kos mencegah lebih murah berbanding kos untuk merawat. Justeru, sempena bulan Ramadhan yang bakal menjelma merupakan masa terbaik untuk anda servis badan anda untuk penggunaan setahun. Ketika ini semua fungsi badan & organ serta hormon berada dalam keadaan yang berehat.

Bagi tujuan ini, disyorkan Anda amalkan je Excel Pack PCN & BioCore Cholite untuk servis semula badan anda untuk setahun dan maintain je dengan Jeli Gamat GOLD & Spirulina untuk bulan-bulan seterusnya. Cubalah hari ini sebagai pilihan semulajadi yang anda boleh pertimbangkan:-)



Untuk Pesanan (Klik)

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)