Kesan Pemakanan Kepada Diri Anda



Pemakanan banyak mempengaruhi keadaan fizikal, mental & rohani kita. Anda adalah apa yang anda makan. Jika pemakanan anda seimbang dan niat anda makan untuk sihat maka kesannya adalah kepada kesihatan yang baik. Tetapi jika makan kerana nafsu, maka berhati-hatilah kerana ia mungkin menjadi 'racun' yang akan merosakkan kesihatan dalaman anda termasuklah fungsi organ.

Sebenarnya, badan manusia yang sihat mempunyai mekanisma semulajadi melawan penyakit tanpa perlu bergantung kepada ubat hospital atau farmasi. Namun, disebabkan faktor gaya hidup moden & pemakanan yang diambil bermula daripada sumber, bahan tambahan yang digunakan, kurangnya senaman dan sebagainya menyebabkan badan kita tidak mampu untuk melawan penyakit-penyakit atau bertindak sebagai pencegahan awal kepada serangan virus atau bakteria serta radikal bebas.


Justeru itu, anda memerlukan Jeli Gamat GOLD yang bertindak sebagai 'Doktor Sel' yang akan memulih & meremajakan semula sel-sel dalam badan anda, meningkatkan sistem imun supaya badan anda mampu mencegah diri anda daripada ancaman penyakit berjangkit dan juga terkini penyakit misteri yang tidak diketahui puncanya. Inilah kelebihan atau keunikkan yang terdapat dalam gamat yakni Anugerah yang Allah ciptakan bagi manfaat manusia sejagat.

Di samping itu, anda juga boleh mengambil bersama kombinasi dengan Bio C Complex sebagai 'Booster' kepada imun sistem anda. Vitamin C sangat tidak stabil. Oleh itu, ia mudah rosak bila terdedah kepada pencemaran, stress, proses oxidasi (seperti terdedah kepada udara), merokok dan sebagainya. Vitamin C tidak dibuat oleh sel-sel badan kita. Oleh itu, pengambilan dari sumber luaran adalah penting. Keperluan minima yang disyorkan, seperti yang digariskan oleh USRDA (United Stated Recommended Daily Allowance) ialah 60mg sahaja sehari. Bagaimanapun, untuk kesan-kesan baik yang maksimum, pengambilan vitamin C dalam dos yang lebih tinggi adalah disyorkan. Kepada anda yang masih belum memiliki atau mencuba, pastikan anda dapatkan hari ini!

#Pic Kredit To General Knowledge

#Jom Like & Share





Untuk Pesanan (klik)

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)