Sunday, 14 April 2013

PETUA MENCERAHKAN KULIT BADAN


Caranya macam ni..p cari serbuk kopi yg ori, bkn nescafe yer...ambik lebih kurang 2 sudu besar. Letakkn dalam mangkuk klu boleh mngkuk plastik. Kang ko guna mangkuk kaca, anak2 berlari tersentuh tersadung tersepak..ko juga yg penat menjerit.

Lepas tu ambik segenggam dua beras pulut, basuh, toskan airnya dan goreng dengan minyak zaitun yg pure atau virgin. Jangan beli yang dah diproses. Goreng sampai kekuningan. Oopss. Minyak zaitun tu skit jer yer..bukan nak buat deep fry pun okey.. then blend kesemua beras tadi biar jd halus sehalus mungkin. Ambik 1 sudu besar, selebihnya simpan. Kang nak buat lg tk payah susah susah basuh kuali.

Campurkan beras dengan serbuk kopi tadi. Tambah sedikit air agak2 yang selesa untuk kita tenyeh2 atau sental2 kat kulit nnti. Masuk bilik mandi..sental la kulit korang dr atas bdn ke bwh..sental lama skit kt tempat2 yg degil,yg hitam, yg lusuh,yg kelabu taikanjing..hehe...ala-ala scrub gitu..

Dah tu bilas dan mandi spt biasa. Buat 2 atau 3 kali seminggu. Jangan mngharap kulit tu tukar cantik serta merta yer..cinderella pun perlukan masa untuk jd cantik.. tapi klau kulit tu jenis alim baik..insyaallah akn nmpk perubahan sebaik mandi. Tapi untuk kulit yg degillll tu..sabar skit yer..mungkin korang hnya nmpk kesannya dlm 2 ke 3 minggu amalkan petua ni. 

#Kredit to Petua Kecantikan Semulajadi 

Tapi agak2 kalo korang malas sgt nak buat petua ni ha makan je Jeli Gamat Gold ni sehari 2 sudu..insyaallah lepas sebulan ade la yang negor macam seri pengantin gitu..Tak caye cubelah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...