"SAYA DAH BOLEH PAKAI KASUT SEJAK GOUT SAYA DAH HILANG"

"SAYA DAH BOLEH PAKAI KASUT SEJAK GOUT SAYA DAH HILANG"

.

GOUT merupakan sejenis sakit sendi yang berpunca dari kandungan asid urik berlebihan yang terkumpul di dalam badan hingga membuatkan bahagian sendi seperti jari, buku lali dan lutut membengkak. Asid urik ini merupakan bahan kumuhan berasal daripada sejenis protein dipanggil purin yang secara normalnya dibuang melalui air kencing.

.

Lelaki mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk menghidapi gout. Faktor gemuk dan kekeluargaan turut memainkan peranan.

.

Berbeza situasi dengan pesakit gout, apabila badan mereka hilang keupayaan membuang asid berlebihan ini, bahan kumuhan kemudiannya terkumpul di sendi dan membentuk hablur asid. Ini akan menyebabkan sakit sendi terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah. Ia seterusnya boleh menyerang sendi-sendi lain di samping boleh menyebabkan erosi pada sendi dan tumbuhnya gout tophus (bengkak pada sendi seluruh badan yang tidak sakit tapi berkekalan).

.

Kejadian batu karang pada buah pinggang juga sering berlaku pada penghidap gout. Risiko sakit jantung turut bertambah bagi mereka.

.

Anda dinasihatkan menjaga pemakanan. Elakkan makanan laut, organ dalaman, daging merah, sayuran seperti kekacang dan kobis, ikan seperti ikan sardin dan bilis dan juga tapai. Minum air sekurangnya 8 gelas sehari untuk mengelakkan masalah batu karang.

.

Cadangan Penyelesaian :

Royal Gamat Liquid TradiSea merupakan sumber makanan protein tinggi tetapi tiada kandungan purin penyebab kepada sakit gout. Gamat mempunyai kesan penahan sakit semulajadi dan anti keradangan semulajadi yang berupaya untuk melegakan keadaan gout. Ia meningkatkan pengaliran darah di buah pinggang dan membantu proses pelawasan supaya dapat mengeluarkan asid urik berlebihan.

.

Harus diingatkan kadangkala berlaku kesan tindakbalas yang menyebabkan rasa sakit sendi tapi selalunya hanya bertahan selama 2 atau 3 hari sahaja. Teruskan dan janganlah berhenti. Jika perlu ambil ubat penahan sakit sementara proses pemulihan badan.


Disyorkan :

Dalaman :
Royal Gamat Liquid (RGL) TradiSea  : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)


Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya