TELINGA BERNANAH atau GEGENDANG TELINGA BOCOR

Image result for EAR INFECTION

Masalah TELINGA BERNANAH atau GEGENDANG TELINGA BOCOR sering berlaku pada kanak-kanak yang menghidapi selsema. Malah orang dewasa juga mengalami masalah sama. Ini adalah kerana liang yang menghubungkan hidung dan telinga (Eustachius tube) adalah pendek dan memudahkan pergerakan hingus (bersama-sama kuman) bergerak ke telinga disebabkan hidung tersumbat. Ia akan menjangkiti telinga dalam dan mengeluarkan nanah yang akan membocorkan gegendang telinga.

Jika kebocoran itu kecil, maka ia akan tertutup sendirinya apabila jangkitan tersebut sembuh. Tetapi jika kebocoran itu besar maka lubang itu akan kekal dan menyebabkan masalah pendengaran.

Rawatan moden menggabungkan penggunaan anti-histamina seperti Actifed dan antibiotik seperti Bactrim sering dapat melegakan masalah telinga bernanah. Sementara lubang pada gegendang perlu menjalani pembedahan menampal dengan menggunakan kulit luaran.

Cadangan Penyelesaian :

Royal Gamat Liquid (RGL) TradiSea membantu dengan kesan anti-histamina semulajadi yang mengelakkan dari Eustachius tube tadi menjadi tersumbat. Selain itu, kesan anti keradangan semulajadi dapat melegakan inflammasi pada bahagian dalam telinga.

Kesan cell growth factor pula membantu membaik pulih luka gegendang telinga yang bocor. Zat seperti Asid Lemak, Vitamin A dan Zink di dalam gamat membantu membaik pulih luka pada gegendang yang bocor dengan segera.


C-Guard Plus juga sangat bagus dalam membantu menguatkan sistem imun badan.
Disyorkan :

Dalaman :
Royal Gamat Liquid (RGL) TradiSea  : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)
C-Guard Plus : (2 biji sehari pagi)


Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya