KOPI & MIGRAIN - MELEGAKAN atau MENYAKITKAN..?

Melegakan atau Menyakitkan..?

Kopi mengandungi kafien.

Rawatan sakit kepala dengan menggunakan kafien BERKESAN, tetapi hanya terhad untuk 2X seminggu. Pengambilan lebih dari 3X seminggu akan meningkatkan kekerapan sakit kepala bagi pesakit migrain. Bagi yang kerap mengalami sakit kepala, disarankan untuk mengelakkan pengambilan kafien untuk sementara waktu. Bagi penggemar kopi, anda boleh cuba Ellojoy Sacha Inchi Coffee, minuman kopi pracampuran yang merupakan formulasi kopi yang diperkaya dengan serbuk kopi Arabika berkualiti tinggi , serbuk sacha inchi , ekstrak halia hitam , ekstrak cendawan susu harimau , ekstrak biji guarana dan ekstrak habbatus sauda sebagai alternatif. "Saya minum kopi biasa memang sakit kepala... tapi kopi Ellojoy Sacha Inchi ni tak pening 👍" - Kak Adawiyah

Antara manfaat Ellojoy Sacha Inchi Coffee :

Untuk menjaga kesihatan jantung • Melancarkan peredaran darah • Menjaga kesihatan mata • Nutrisi pada otak • Menurunkan kadar gula dalam darah


Bahan Kandungan Ellojoy Joy Coffee

Sacha Inchi
Sacha Inchi kaya dengan Omega 3 yang lebih tinggi berbanding dengan kandungan omega dalam ikan dan juga jenis-jenis pokok yang lain. Antara kandungan yang terdapat dalam Sacha Inchi adalah Omega 3, Omega 6  dan Omega 9. Antara kebaikannya adalah untuk kesihatan jantung, melancarkan peredaran darah, nutrisi pada otak, menjaga kesihatan mata, menurunkan kadar gula dalam darah.

Halia hitam / Black Ginger
Halia hitam tinggi dengan antioksidan seperti flavonoid (polymethoxyflavone). Antara kebaikannya adalah melancarkan peredaran darah, memberi kesan aphrodisiac (tenaga batin), anti-obesiti, anti-diabetes, meningkatkan penghasilan tenaga dan fungsi otak.

Guarana
Guarana mengandungi sejumlah besar guaranine (identical to caffeine), theobromine dan theophylline, seta tinggi dengan kandungan tannin, saponins, polysaccharides, proteins, dan fatty acids. Guarana mempunyai fungsi farmakologi yang berpotensi seperti antimikrobial, antioksida, kesan anticarcinogenik,, fungsi kognitif, melindungi kesihatan hati dan penurunan berat badan.

Habbatussauda
Habatussauda mempunyai banyak kegunaan dalam  makanan dan perubatan. Ia mengandungi beberapa sebatian aktif seperti nigellicine, nigellimine, nigellidine, alphahederin, thymoquinone, thymohydroquinone, dithymoquinone, thymol, dan carvacrol. Kajian mendapati banyak tindakan farmakologi seperti (anti-obesiti and anti-diabetes), antikanser, immunomodulator, antimikrobial, spasmolytik, dan bronchodilator.

Cendawan Susu Harimau  (Tiger Milk Mushroom)
Dikenali sebagai harta negara Malaysia yang tersenarai di dalam Guiness Book of Record, dan merupakan ubat herba yang yang telah digunakan sejak 500 tahun lagi untuk merawat sistem pernafasan dan meningkatkan sistem imun badan. Ia mengandungi beberapa sebatian aktif yang unik seperti novel polysaccharides, serine proteases, sesquiterpenoids, fungal immuno-modulating protein, dan rhinocelectin. Selain dapat meningkatkan kesihatan paru-paru dan saluran pernafasan, ia juga menjaga kesihatan sendi dan meningkatkan kesihatan secara keseluruhan.


Jom dapatkan Ellojoy Sacha Inchi Coffee hari ini juga..

Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya