Perlukah Membawa Anak Demam & Selesema Ke Klinik?




Boleh dikatakan kebanyakan bayi yang mengalami batuk dan selsema tidak memerlukan ubat. Daya tahan dan antibodi dalam tubuh bayi itu sendiri yang akan berusaha untuk mendapatkan penyembuhan secara semulajadi, dengan izin ALLAH.

Berikan bayi puan masa dan peluang untuk dia membina antibodi dalam badan mereka dalam usaha penyembuhan. Insya ALLAH walaupun anak puan mengalami batuk dan slsema, beliau masih sihat dan tidak perlukan apa-apa ubat terutama jika anak puan berusia setahun ke atas.

Cuma ada beberapa keadaan di mana ibu bapa, terutama yang mempunyai anak berusia satu tahun ke bawah untuk segera membawa anak yang demam, batuk dan selsema ke klinik.

• Batuk dan selsema yang tidak sembuh selepas lima hari.
• Batuk dan selsema sehingga menyebabkan anak tidak aktif dan mengalami sukar bernafas.
• Batuk dan selsema disertai demam melebihi 38 darjah celcius bagi yang berumur 6 bulan ke bawah dan melebihi 39 darjah celcius bagi bayi berumur bawah setahun.
• Selsema dan batuk dengan kahak berwarna hijau atau kuning.

Jadi berhati-hatilah dengan ubat yang dibeli dan pada masa yang sama dapatkan nasihat doktor jika tidak pasti dengan keadaan anak puan.

Ref: NOTA KESIHATAN : http://drzubaidi.com/blog

Berita baiknya, antara remedi terbaik yang anda boleh berikan kepada si manja, adalah suapkan sesudu Jeli Gamat Gold. Ini dapat membantu si manja dalam menguatkan sistem imun mereka.. Amalkan secara istiqamah In Shaa Allah Demam, Batuk dan Selsema dapat diatasi dengan sendiri.




Untuk Pesanan (klik)



Hubungi admin 018-3597495 untuk pesanan=)

Jom Like & Share page House Of Gamat GOLD

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)