Kenapa Lelaki Mengalami Pasang Surut?


Pasang Surut atau dipanggil ‘hernia’ berlaku apabila sebahagian daripada usus telah terkeluar dari bahagian perut dan membentuk bonjolan di kawasan antara perut dan peha.

Pasang surut ini lebih banyak berlaku kepada kaum lelaki bermula dari umur pertengahan sampailah kepada warga emas. 

Bagaimana ia boleh berlaku?

Pasang surut berlaku apabila otot (muscles) yang berada di antara perut dan peha itu menjadi lemah, samada memang telah lemah sejak dari lahir atau menjadi lemah apabila umur telah meningkat. Beberapa faktor telah dikesan yang menyebabkan otot di kawasan itu menjadi lemah.

# Yang pertama, mungkin disebabkan seseorang itu sering batuk terutamanya seorang perokok. Batuk akan memberikan tekanan yang tinggi kepada organ2 dalam tubuh kita. Tekanan yang tinggi menyebabkan usus terkeluar dari tempat asalnya dan membentuk bonjolan yang dapat dilihat dengan mata kasar.

# Yang kedua, masalah ini berlaku mungkin disebabkan seseorang itu sering melakukan kerja-kerja yang berat seperti mengangkat barang-barang yang berat dan apa-apa sahaja pekerjaan yang melibatkan seseorang itu sering membongkok dan berdiri tegak semula.

# Yang ketiga, mungkin juga disebabkan seseorang itu sering meneran ketika ingin membuang air besar dan ini berlaku mungkin disebabkan sembelit.

# Yang keempat, mungkin juga sejak lahir lagi otot di kawasan itu sudah ada masalah dan menjadi lemah.

Kesimpulannya, admin melihat kepada permasalahan masalah ini terjadi kerana aktiviti meneran akibat sembelit dan sebagainya. Jadi, bagi mencegah masalah ini, masalah berkaitan dengan bab hendak meneran boleh di atasi dengan mengamalkan Jeli Gamat GOLD & Spirulina Pacifica. Kombinasi kedua-dua komponen ini dapat memastikan sistem penghadaman & perkumuhan lancar dan seimbang. Amalkan dari awal supaya anda dapat mencegah ia daripada berlaku..Percayalah anda pasti tidak mahu merasai penderitaan penyakit ini.

Mencegah Lebih Baik Daripada Merawat.




Untuk Pesanan (Klik)


Hubungi admin 018-3597495 untuk pesanan=)

Jom Like & Share page House Of Gamat GOLD

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)