Kenali 5 Penyakit Utama Wanita


Gambar menunjukkan simptom wanita yang menopous.

Menopaus

Putus haid atau menopaus ialah waktu pertengahan usia seseorang wanita itu, apabila dia berhenti mengeluarkan haid. Hal ini terjadi, apabila ovari (kilang telur) berhenti menghasilkan telur. Biasanya, menopaus terjadi secara perlahan-lahan dalam suatu jangka waktu yang panjang. Namun begitu, ada juga kes yang berlaku secara mendadak. Kesannya, ia akan mempengaruhi hormon, badan dan perasaan seseorang wanita. Ada sebahagian wanita tidak merasakan apa-apa perubahan atau gangguan, manakala sebahagian besar mengalami gangguan vasomotor (seperti hangat memerah, berpeluh, susah tidur, berdebar-debar, panas baran, pelupa, mudah berkecil hati, kurang konsentrasi), fizikal dan kejiwaan (seperti kemurungan dan stres) yang boleh mengurangkan dan mengganggu gugat kualiti hidup. Dalam hal ini, sepasang suami isteri perlu mempunyai pengetahuan tentang menopaus.

Perkara kecelaruan perasaan ini berlaku disebabkan oleh kecelaruan hormon yang berlaku apabila tiba masanya menapous. Perasaan dikawal oleh hormon. (bila mai period bad mood). 

Untuk mengawal hal ini agar berlaku tidak begitu ketara, cuba amalkan Jeli Gamat Gold, Spirulina Pacifica dan Krill Omega Plus. Krill Omega Plus baik untuk kestabilan hormon malah bagus untuk otak untuk mengelakkan masalah pelupa. Sindrom menopous seperti kulit kering dan bendalir lutut semakin berkurang juga dapat diatasi kerana kehadiran Glukosamin di dalam Jeli Gamat Gold. Spirulina Pacifica kaya dengan kalsium & magnesium baik untuk tulang untuk mengatasi osteoporosis.

Anda pasti akan menikmati manfaatnya jika anda mencubanya hari ini. Jika ada pertanyaan, sila pm kami. Segala persoalan akan terjawab kerana kami pakar dalam kesihatan dan kecantikan melalui Gamat.
SELAMAT MENCUBA!!




Untuk Pesanan (klik)


#Like 

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya