AWAS !! 10 Zat Berbahaya ini Tidak Boleh Ada dalam Makanan


Pernahkah kita benar-benar menyedari apa yang kita makan, termasuk kandungan-kandungan di dalamnya ya? Ternyata tanpa kita sedari ada beberapa bahan-bahan yang berbahaya yang tidak boleh ada dalam makanan. Antara gangguan kesihatan yang bakal terjadi apabila bahan tersebut dimakan adalah alergi, muntah-muntah sehingga boleh menyebabkan kematian. 

Berikut adalah bahan-bahan berbahaya yang tidak boleh ada dalam makanan :



1. Formalin

Bahan ini apabila terdapat dalam makanan akan menyebabkan kerosakan sistem saraf dan kanker


2. Boraks : dapat menyebabkan alergi kulit, mual-mual, muntah, diare dan kerosakan ginjal



3. Rhodamin B : sejenis bahan pewarna yang dapat menyebabkan kanser, keracunan pada paru-paru, usus, hidung, tekak dan mata


4. Sakarin dan aspartam : sejenis pemanis buatan yang diduga penyebab kanser kandung kemih, tumor otak dan gangguan saraf

5. Styrene, yang berasal dari kemasan berbahan Styrofoam. Bila tanpa sengaja sering “terkonsumsi” oleh anak, dikhuatikan membuatnya jadi pasif dan kehilangan kreativitas, selain itu juga dapat menyerang sistem saraf. Pada orang dewasa, penumpukan styrene yang menyerang sistem saraf dapat melahirkan rasa gelisah, insomnia, dan anemia. Berdasarkan penelitian juga dapat mengganggu sistem reproduksi, seperti penurunan kesuburan dan kemandulan.

6. Timbal (Pb) : dapat menyebabkan kelelahan, gangguan pencernaan, gangguan sistem saraf, gangguan libido, kemandulan pada pria dan keguguran.

7. Merkuri : dapat menimbulkan gangguan kulit, bahkan gangguan saraf

8. Peptisida : dapat mengganggu mekanisme kerja impuls-implus pada sistem syaraf

9. Dioxin : sejenis zat yang terkandung dalam plastik. Zat penyebab kanker nomor 1 di dunia ! Dioxin dapat merusak sel hati dan pigmen darah, kanker prostat , kanker payudara, termasuk juga menyebabkan jerawat batu !

10. Monosodium Glutamat (MSG) : adalah garam natrium (sodium) dari asam glutamat suatu asam amino yang terdapat dalam semua jenis protein. Batas aman boleh dikonsumsi berdasarkan rekomendasi Badan Pengawas Obat dan Makanan AS adalah 2 gram, selebihnya dapat menyebabkan alergi dan gangguan kesihatan lainnya.

Sumber : Eveline dan Nanag Djamaludin. 2010. Panduan Pintar Merawat Bayi dan Balita. Penerbit Wahyu Media

@@@@@@@

Kita tidak dapat lari daripada terdedah kepada bahan-bahan yang terdapat dalam pelbagai jenis makanan dan minuman. Justeru, bagi mengeluarkan semula bahan-bahan yang tidak sepatutnya berada dalam badan kita dan memperbaiki sel, anda bolehlah amalkan kombinasi Jeli Gamat GOLD & Spirulina Pacifica supaya fungsi organ dapat dikuatkan semula, proses detoks berlaku dengan lancar dan mencegah anda mendapat penyakit-penyakit berbahaya kesan bahan-bahan ini.

Kita tidak dapat lari daripada ancaman ini, jadi kita semua memerlukan Jeli Gamat GOLD & Spirulina Pacifica. Cubalah hari ini:)




Hubungi admin 018-3597495 untuk pesanan=)

Jom Like & Share page House Of Gamat GOLD

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)