6 MANFAAT ROYAL GAMAT TRADISEA UNTUK GASTRIK @ GERD

Gastrik dan GERD (Gastroesophageal Reflux Disease) adalah dua gangguan pencernaan yang berkait rapat, tetapi mempunyai perbezaan dalam punca dan gejala.

Gastrik merujuk kepada keradangan pada lapisan perut. Ia boleh berlaku secara tiba-tiba (gastritis akut) atau secara beransur-ansur (gastritis kronik).

GERD adalah keadaan di mana asid perut kerap naik semula ke dalam esofagus (saluran makanan), menyebabkan kerengsaan pada lapisan esofagus. Ini berlaku apabila injap di antara perut dan esofagus (sfinkter esofagus bawah) tidak berfungsi dengan baik.


Gamat adalah haiwan laut yang mempunyai khasiat yang boleh membantu merawat pelbagai penyakit termasuk gangguan perut atau gastrik. Antara kebaikan gamat untuk gastrik termasuklah :

1) MENGURANGKAN KERADANGAN DALAM PERUT Gamat mengandungi sebatian aktif yang dikenali sebagai triterpene glycosides yang boleh membantu mengurangkan keradangan dalam perut dan mencegah kerengsaan dinding perut.
. 2) MEMBAIKI LAPISAN MUKOSA PERUT Gamat juga mengandungi kolagen dan asid amino yang boleh membantu sel perut membaiki & menghasilkan lapisan mukosa (lapisan pertahanan). Ini dapat membantu melindungi perut daripada kerosakan yang disebabkan oleh kesan asid hidroklorik dan membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dalam perut.
. 3) MENGUATKAN FUNGSI OTOT INJAP ESOFAGUS Gamat membantu menguatkan semula fungsi otot injap pada hujung esofagus untuk tertutup dengan baik supaya asid yang terkandung di dalam perut tidak akan mengalir masuk ke dalam esofagus dan tekak yang boleh menyebabkan anda rasa masam pada mulut. .
4) MENSTABILKAN PH GASTRIK Gamat juga boleh membantu menstabilkan pH perut seterusnya mengelakkan gangguan sistem penghadaman seperti GERD (gastroesophageal reflux disease).
. 5) MENGURANGKAN GEJALA GASTRIK Beberapa simptom gastrik seperti sakit perut, loya, muntah, dan kembung perut boleh diatasi dengan menggunakan gamat. Ini kerana gamat mengandungi sebatian aktif yang boleh membantu mengurangkan keradangan dalam perut dan memperbaiki lapisan mukosa perut.
. 6) MENGURANGKAN RASA SAKIT Gamat mempunyai kesan analgesik iaitu bahan penahan sakit semulajadi. Ini dapat membantu pengidap mengurangkan rasa sakit perut.
. Jadikan Royal Gamat Liquid TradiSea keluaran Akademi Jari Emas sebagai pilihan utama kerana ia hasil kajian selama 30 tahun oleh Prof Dr Zaiton yang dihasilkan menggunakan teknologi terkini dengan tiada bau busuk, tiada rasa masin, rasa yang lebih sedap sesuai dengan selera anak-anak dan paling penting cara terbaik paling efektif untuk mendapatkan khasiat pati gamat yang baik untuk kesihatan tubuh kita.
.
Amalkan selama 3-6 bulan berterusan untuk melihat kesan yang yang optima. Cara pengambilan Royal Gamat Liquid TradiSea 2 sudu pagi sebelum sarapan dan 2 sudu malam sebelum tidur.
.


COACH MOHD ZARIMAN GAMAT EXPERTS SINCE 2005 Certified ESQ 3.0 Coach Pengamal Perubatan Tradisional Melayu & Komplementari (PT&K) . Untuk info lanjut klik link di bawah : https://linktr.ee/HouseOfGamatGoldMalaysiaHQ


Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/BlogInfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

KHASIAT & MANFAAT ROYAL GAMAT LIQUID TRADISEA

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya