6 MANFAAT GAMAT UNTUK KEANJALAN OTOT YANG MUDA & SIHAT


Gamat, merupakan haiwan laut yang mempunyai banyak manfaat kesihatan termasuk untuk keanjalan otot. Berikut adalah beberapa manfaat gamat untuk kekejangan otot :

1) Sumber Protein :
Gamat mengandungi protein tinggi yang penting untuk membina dan membaiki otot. Protein adalah salah satu nutrien utama yang diperlukan oleh badan untuk menguatkan dan mengekalkan keanjalan otot.
.
2) Kandungan Kolagen Peptida :
Gamat mengandungi kolagen, iaitu protein struktur yang penting dalam pembentukan tisu penghubung, termasuk otot. Kolagen membantu menguatkan struktur dan kekuatan otot, seterusnya meningkatkan keanjalan dan daya tahan otot.
.
3) Asid Amino Perlu :
Gamat mengandungi pelbagai asid amino penting yang diperlukan oleh badan untuk sintesis protein otot. Asid amino penting memainkan peranan penting dalam membaiki kerosakan otot selepas melakukan aktiviti fizikal dan membantu dalam proses pemulihan.
.
4) Anti-radang :
Gamat mempunyai sifat anti-radang yang boleh membantu mengurangkan keradangan pada otot. Apabila otot rosak atau cedera, keradangan sering berlaku. Dengan pengambilan gamat, ia dapat membantu mengurangkan keradangan dan mempercepatkan proses pemulihan otot.
.
5) Mikro-nutrien :
Gamat mengandungi pelbagai mikro-nutrien seperti vitamin dan mineral. Nutrien ini penting untuk mengekalkan otot yang sihat dan menyokong fungsi normal mereka. Sebagai contoh, vitamin B kompleks yang terkandung dalam gamat dapat membantu mengekalkan saraf dan otot yang sihat.
.
6) Meningkatkan Fleksibiliti :
Gabungan nutrien yang terkandung dalam gamat dapat membantu meningkatkan kelenturan otot. Dengan otot yang lebih fleksibel, anda boleh mengurangkan risiko kecederaan dan berasa lebih selesa melakukan pelbagai aktiviti fizikal.

Walaupun gamat mempunyai manfaat untuk keanjalan otot, adalah penting untuk diingat bahawa tiada satu pun bahan semula jadi boleh memberikan manfaat segera atau menggantikan rawatan perubatan yang mungkin diperlukan dalam kes kecederaan serius. Jika anda mempunyai masalah serius dengan otot anda, anda harus berjumpa doktor atau pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan yang betul sambil mengamalkan Royal Gamat Liquid TradiSea.
.
Coach MZM
Gamat Experts Since 2005


Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya