4 MANFAAT GAMAT UNTUK BANTU MENINGKATKAN PENGHASILAN SEL DARAH MERAH


Gamat sejenis haiwan laut yang mempunyai banyak manfaat kesihatan. Salah satu kebaikannya ialah keupayaannya membantu meningkatkan pengeluaran sel darah merah dalam badan.
.
Sel darah merah bertanggungjawab untuk mengangkut oksigen ke seluruh badan, jadi meningkatkan bilangan sel darah merah boleh membantu meningkatkan bekalan oksigen.
.

Beberapa sebab mengapa gamat boleh membantu meningkatkan pengeluaran sel darah merah adalah seperti berikut :
.

1) Kandungan zat besi :
Gamat mengandungi zat besi yang penting untuk penghasilan sel darah merah. Besi adalah komponen utama dalam hemoglobin, protein yang membantu sel darah merah mengangkut oksigen ke seluruh badan. Makan makanan kaya zat besi, seperti gamat, boleh membantu mencegah atau merawat anemia akibat kekurangan sel darah merah.
.

2) Kandungan asid amino :
Gamat kaya dengan asid amino penting sebagai blok bangunan protein, termasuk arginin, histidin dan lisin. Asid amino ini diperlukan dalam pembentukan hemoglobin dan sel darah merah.
.

3) Kandungan mineral :
Gamat mengandungi pelbagai vitamin dan mineral termasuk vitamin B kompleks (seperti vitamin B12), folat, kuprum, zink, dan selenium. Mineral ini penting untuk penghasilan sel darah merah.
.

4) Kandungan faktor pertumbuhan :
Gamat mengandungi faktor pertumbuhan semula jadi yang boleh merangsang pengeluaran sel darah merah. Faktor pertumbuhan ini membantu mempercepatkan proses penjanaan semula sel, termasuk sel darah merah.
.

Dalam perubatan tradisional, gamat telah lama digunakan untuk membantu merawat anemia, di mana badan mengalami kekurangan sel darah merah.
.

Selain itu, gamat juga boleh membantu mempercepatkan pemulihan selepas pembedahan atau pemulihan daripada keadaan yang mengakibatkan penurunan bilangan sel darah merah.
.

Walau bagaimanapun, adalah penting untuk ambil perhatian bahawa manfaat gamat untuk meningkatkan sel darah merah masih memerlukan kajian lanjut.
.

Tak salah nak berikhtiar.
.

Coach MZM
Gamat Experts Since 2005


Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya