7 MANFAAT GAMAT UNTUK SAKIT LUTUT


7 MANFAAT GAMAT UNTUK SAKIT LUTUT

. Gamat merupakan haiwan laut yang mempunyai banyak khasiat kesihatan, salah satunya dapat membantu mengurangkan kesakitan pada lutut yang disebabkan oleh keadaan tertentu seperti osteoarthritis, tendinitis, atau kecederaan pada lutut. Berikut adalah beberapa kebaikan gamat untuk sakit lutut :

1) MENGURANGKAN KERADANGAN : Gamat mengandungi sebatian aktif yang mempunyai sifat anti-radang, seperti glukosa-minoglycans, kondroitin sulfat, dan asid lemak omega-3. Ciri-ciri ini boleh membantu mengurangkan keradangan pada lutut.

Ini boleh membantu mengurangkan kesakitan dan mempercepatkan proses penyembuhan.

2) MENGANDUNGI KONDROITIN SULFAT : Kondroitin sulfat ialah bahan yang terdapat dalam rawan dan tisu penghubung, dan boleh membantu mencegah kerosakan pada rawan lutut dan meningkatkan fleksibiliti dan kekuatan rawan.

Gamat diketahui mengandungi kondroitin sulfat, jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala sakit lutut.

3) MEMPERBAIKI PEREDARAN DARAH : Gamat mengandungi sebatian yang boleh meningkatkan peredaran darah ke kawasan lutut, yang boleh membantu mempercepatkan pemulihan daripada kecederaan lutut, mengurangkan kesakitan dan mempercepatkan proses penyembuhan.

4) MENINGKATKAN PENGELUARAN KOLAGEN : Gamat mengandungi sebatian yang boleh membantu meningkatkan pengeluaran kolagen dalam badan. Kolagen adalah protein yang membentuk tisu penghubung, termasuk rawan yang terdapat di lutut.

Dengan meningkatkan penghasilan kolagen, gamat dapat membantu membaiki dan menguatkan tulang rawan di lutut.

5) MENGEKALKAN TULANG & SENDI YANG SIHAT : Gamat mengandungi banyak nutrien yang penting untuk mengekalkan tulang dan sendi yang sihat, seperti protein, kalsium, magnesium dan vitamin D.

Pengambilan gamat secara tetap boleh membantu mengekalkan kekuatan tulang dan kepadatan tulang serta mencegah kerosakan sendi.


6) MEMBAIKI TISU PENGHUBUNG : Gamat mengandungi sebatian yang boleh membantu membaiki tisu penghubung pada lutut yang rosak akibat kecederaan atau penuaan. Ini boleh membantu meningkatkan kekuatan dan kelenturan lutut.

7) MENINGKATKAN DAYA TAHAN : Gamat mengandungi sebatian yang boleh meningkatkan daya tahan dan membantu tubuh melawan jangkitan yang boleh menyebabkan sakit lutut.

Bagi anda yang ingin menggunakan gamat sebagai rawatan alternatif untuk sakit lutut, pastikan anda mendapat khidmat konsultansi daripada ejen Tradisea kami yang sah dan terlatih terutamanya jika anda mempunyai keadaan perubatan lain atau sedang mengambil ubat tertentu dan cadangan sukatan yang betul sebelum mengamalkan makan gamat.


Coach MZM
Gamat Experts Since 2005
https://coachzariman.my.canva.site/

Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya