BAHAYA KENCING MANIS


3.9 juta rakyat Malaysia mempunyai Kencing Manis dan separuh daripada mereka tidak tahu mereka mempunyai penyakit ini sehingga melakukan pemeriksaan (NHMS, 2019)

Kencing Manis atau Diabetes Mellitus merupakan sejenis penyakit yang dapat menimbulkan pelbagai jenis komplikasi seperti kebas kaki dan tangan, luka yang sukar sembuh, immuniti badan yang rendah, sakit buah pinggang kronik, sakit jantung, mati pucuk, strok, buta dll.

Faktor umur, kekeluargaan dan pemakanan memainkan peranan penting. Tanda-tanda awal seseorang menghidapi kencing manis ialah kerap dahaga, kerap kencing, menjadi kurus, sentiasa letih, gatal-gatal badan, sering terjadi bisul dan nafas berbau.

Jika anda perlulah mendapat pemeriksaan dan rawatan dari doktor. Penjagaan makanan seperti benda yang manis, karbohidrat yang berlebihan perlu dielakkan sementara serat dari sayuran dan oats perlu ditambah.

Cadangan Penyelesaian Untuk Solusi Dalaman & Luaran

Royal Gamat Liquid Tradisea memberi kesan positif kepada pesakit kencing manis. Kepada mereka yang konsisten amalkan sebagai makanan dan alternatif untuk pencegahan komplikasi penyakit kencing manis, keberkesanan gamat cukup menyerlah.

Ia dapat melebarkan salur darah yang tersumbat dan membaik pulih masalah dalaman serta menguatkan kembali fungsi organ yang terlibat dan terkesan akibat Kencing Manis. Luka-luka juga mudah sembuh jika dijaga dengan teliti.

Kajian Saintifik Yang Telah Dijalankan :

Salah satu hasil kajian Saintis dan penyelidik gamat, Prof Datuk Dr Ridzwan Hashim yang disiarkan di Berita Harian. Menurut beliau pengamalan jeli gamat berterusan dapat membantu pengidap Diabetes.
.
"Ia juga mempunyai kesan anti diabetik tetapi hanya mampu menurunkan glukos atau gula di dalam darah dalam tempoh tidak lebih empat minggu," katanya.
.
Dalam gamat ada bahan Kromium yang sangat penting kepada pankreas dalam penghasilan Insulin.

Saponin dalam Gamat dilaporkan dapat menurunkan kadar glukosa darah dalam pelbagai mekanisme seperti pertumbuhan semula tindakan insulin melalui peningkatan tahap insulin plasma dan membebaskan insulin dari pankreas (El-Barky, Ali & Mohamed, 2017).

Gamat dikenali dalam perubatan tradisional kerana khasiatnya yang tinggi serta dikategorikan sebagai makanan berfungsi dapat membantu menguatkan organ buah pinggang, melembabkan kekeringan usus, rawatan ulser perut, asma, darah tinggi, reumatik, sakit gout, asma, ekzema, hiperglisemia (gula tinggi dalam darah), hipertensi dan penyembuhan luka (Ridzwan, 2010).



C-Guard Plus bukan sekadar Vitamin C biasa. 
Ellojoy C-Guard Plus Chewable Tablet adalah tablet yang diformulasikan khas untuk meningkatkan sistem imun badan yang sihat. 


Walaubagaimanapun bagi mereka yang sedang dalam pengambilan ubatan hospital harus diteruskan pengambilannya. Disarankan apabila anda mencuba Royal Gamat Liquid Tradisea kami, dapatkan rawatan susulan berkala dengan doktor anda untuk proses pemantauan dan konsultansi. Dan jangan lupa untuk bersenam.

Cara Pengambilan :

Royal Gamat Liquid Tradisea :
(2 sudu pagi dan 2 sudu sudu malam)

C-Guard Plus : 
1 biji pagi dan 1 biji malam

Miracle Soothing Gel Gamat :
Sapu kepada sebarang luka basah atau parut pembedahan.
(3 kali sehari)



Untuk pembelian boleh terus klik link kedai online kami :
.
Atau boleh hubungi saya di :


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya