Batu Karang Dalam Pundi Hempedu



Cholelithiasis atau batu karang dalam pundi hempedu kerap terjadi kepada wanita yang gemuk dan berumur lebih dari 40 tahun. Faktor diabetes, masalah tiroid (hypothyroidism), jangkitan parasit juga memainkan peranan. Tandanya ialah sakit pada bahagian kanan perut bersebelahan dengan ulu hati disertai dengan rasa kembong, loya dan muntah. Perut jika ditekan akan berasa amat sakit di bahagian yang tersebut dan kadangkala sakit akan terasa juga di bahagian kanan bahu. Tanda ini selalu berlaku beberapa jam selepas memakan makanan yang berlemak.

Anda dinasihat mendapat rawatan doktor kerana jika ianya dibiarkan, dapat menyebabkan kerosakan pada hati dan pankreas, disertai dengan demam kuning. Pembedahan membuang pundi hempedu adalah disyorkan untuk mengelakkan komplikasi di atas.


Cadangan Penyelesaian :

- Royal Gamat Tradisea dapat membantu mengurangkan rasa sakit dan mengurangkan keradangan. 
- Ia juga membantu menyembuhkan luka dalaman selepas pembedahan.
- Terdapat juga dalam kes tertentu, didapati Gamat dapat memecahkan batu karang tersebut dari dalam terutama dalam saiz yang kecil.
- Gamat juga membantu meningkatkan sistem imun untuk menguatkan pertahanan badan daripada jangkitan kuman. Tambah dengan C-Guard untuk booster imun kita.




Luaran :

Miracle Soothing Gel Gamat : Disapu pada luka pembedahan



Untuk pembeliaan boleh terus klik di kedai online saya :
.
Atau boleh hubungi saya di :
.
#AkademiJariEmas #TradiSea #BMF

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya