Anemia / Kekurangan Darah


Anemia adalah sejenis keadaan di mana badan kita kekurangan sel darah merah. Ini jangan dikelirukan dengan tekanan darah rendah atau hipotensi. Kebiasaannya di klinik keadaan ini akan diukur dengan melihat kandungan Hb (hemoglobin) untuk menentukan tahap kandungan darah seseorang.

Antara tanda seorang itu mengidap anemia ialah pucat (lihat di bawah kelopak mata), keletihan, kurang selera makan, sakit kepala, jantung berdebar dan sesak nafas. Kebiasaannya anemia disebabkan oleh pendarahan seperti ulser perut, buasir, haid yang terlalu banyak dan panjang tempohnya dan kecederaan.

Manakala sebab yang lain ialah kekurangan zat pemakanan (terutamanya orang berumur yang memakan makanan tidak seimbang dan masalah parasit / cacing dalam usus), sakit buah pinggang kronik, kanser, sakit hati, masalah thyroid dan sebab-sebab yang jarang berlaku seperti kegagalan sum-sum tulang, Thalasemia, sideroblastic anemia dan lain-lain.

Pemeriksaan lengkap oleh doktor perlulah dilakukan untuk mengenalpasti punca anemia itu sebenarnya dan untuk mendapat rawatan. Dari sudut alternatif juga perlu melihat punca anemia yang mana seperti ulser atau buasir boleh lah disyorkan rawatan yang bersesuaian.

Manakala secara amnya bolehlah disyorkan pemakanan kesihatan yang mengandungi kandungan zat besi, asid folik dan vitamin B12 untuk membantu pembinaan sel darah merah.

Cadangan Penyelesaian :

Royal Gamat Liquid TradiSea dapat merawat masalah dalaman yang melibatkan pendarahan seperti ulser dan buasir yang mungkin menjadi punca kepada anemia. Gamat juga terbukti berkesan dalam memperbaiki fungsi sum-sum tulang.


Spirulina Pacifica dapat membantu memandangkan ia kaya dengan nutrien seperti zat besi, asid folik dan vitamin B12 yang diperlukan untuk pembinaan sel darah merah di samping klorofil yang turut mempunyai struktur molekul menyamai hemoglobin.


Selain itu, pengambilan Ellojoy C-Guard dapat membantu meningkatkan sistem imun badan kita sehingga 4 kali ganda.

Disyorkan :

Royal Gamat Liquid TradiSea :
(2 Sudu pagi dan 2 sudu malam - minum selepas makan)

Spirulina Pacifica :
(5 biji pagi dan 5 biji malam - jika perlu boleh ambil 10 biji pagi dan malam)

Ellojoy C-Guard : (2 biji pagi)


Testimoni :







Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya