7 MANFAAT GAMAT MEMBANTU PENGIDAP VERTIGO


7 MANFAAT GAMAT MEMBANTU PENGIDAP VERTIGO
.
Vertigo adalah keadaan yang dicirikan oleh perasaan pening dan pening, dan boleh disertai dengan gejala seperti loya, muntah dan kesukaran menumpukan perhatian. Walaupun terdapat pelbagai punca vertigo, satu punca biasa ialah gangguan telinga dalam atau vestibular, yang boleh menjejaskan keseimbangan.


Manfaat gamat untuk vertigo belum diuji secara saintifik sepenuhnya, tetapi beberapa kajian telah menunjukkan bahawa gamat boleh membantu merawat gejala vertigo secara semula jadi. Berikut adalah beberapa manfaat gamat yang diketahui untuk vertigo :


1) Mengandungi kalsium dan magnesium :
Kalsium dan magnesium adalah nutrien penting untuk mengekalkan keseimbangan badan dan kesihatan telinga dalam. Kedua-dua nutrien ini juga terdapat dalam gamat, jadi pengambilan gamat secara berkala dapat membantu mengekalkan kesihatan telinga dalam dan mengurangkan gejala vertigo.


2) Memperbaiki peredaran darah
Gamat mengandungi sebatian aktif yang boleh membantu melancarkan peredaran darah ke otak dan telinga dalam, yang boleh membantu memperbaiki gangguan vestibular, jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala vertigo seperti pening dan loya.


3) Mempunyai sifat anti-radang
Gamat mengandungi sebatian aktif yang mempunyai sifat anti-radang, seperti glukosa-minoglycans dan asid lemak omega-3. Harta ini boleh membantu mengurangkan keradangan di telinga dalam yang menyebabkan vertigo.


4) Mengekalkan keseimbangan cecair badan
Keseimbangan cecair badan yang sihat boleh membantu mengurangkan gejala vertigo. Gamat mengandungi nutrien yang boleh membantu mengekalkan keseimbangan cecair badan, seperti elektrolit, mineral, dan protein.


5) Mengandungi antioksidan
Gamat juga mengandungi antioksidan yang boleh membantu melindungi sel-sel otak daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, yang boleh memburukkan lagi gejala vertigo.


6) Menjaga kesihatan saraf
Gamat juga mengandungi sebatian aktif seperti asid amino dan polisakarida serta nutrien penting seperti asid lemak omega-3 dan glukosa-minoglycans., yang boleh membantu mengekalkan saraf yang sihat dan mengurangkan risiko gangguan vestibular yang boleh menyebabkan vertigo.


7) Mengurangkan tekanan dan kebimbangan
Tekanan dan kebimbangan boleh memburukkan gejala vertigo. Gamat diketahui mempunyai sifat menenangkan yang boleh membantu mengurangkan tekanan dan kebimbangan.


Walau bagaimanapun, adalah penting untuk diingat bahawa rawatan vertigo mesti terlebih dahulu dibincangkan dengan doktor untuk mendapatkan diagnosis yang betul dan rawatan yang sesuai. 

Gamat juga boleh menyebabkan kesan sampingan pada sesetengah orang, seperti alahan dan gangguan penghadaman, jadi dapatkan khidmat nasihat selain doktor juga ejen yang sah sebelum mengambilnya.

Coach MZM
Gamat Experts Since 2005

Untuk pembelian terus klik link di bawah : https://bit.ly/OnlineShopTradiSea . Untuk info boleh hubungi kami terus di : wasap.my/60183597495/InfoProduk


DISCLAIMER/PENAFIAN :
Info yang terdapat di dalam blog ini bukan idea asal saya semata-mata. Info-info ini didapati melalui pembacaan buku, majalah kesihatan, sumber internet, testimoni-testimoni pengguna produk Gamat sejak 2005 saya terlibat dalam industri Gamat dan lain-lain sumber yang dipercayai.

Produk Gamat Tradisea bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan rundingan daripada pakar perubatan yang bertauliah terlebih dahulu.

Apa yang kami nyatakan di blog ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa berdasarkan kajian-kajian yang telah dilakukan dan dari ulasan pengguna sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

Awas ! 5 Bahagian Ayam Bahaya