Wednesday, 17 March 2010

Khasiat Spirulina Pacifica


Apakah Spirulina?

Spirulina merupakan alga lautan berbentuk skru atau lingkaran (spiral). Maka ia dikenali sebagai spirulina. Spirulina kaya dengan khasiat yang terkandung dalam 5 jenis makanan utama kita, iaitu nasi, sayur-sayuran, buah-buahan daging dan ikan. Maka, tidak hairanlah ia memenangi gelaran seperti "Makanan Ideal Zaman Baru" dan "Makanan Angkasawan".


Spirulina mempunyai merupakan 4 pigmen semulajadi yang terbukti bersifat anti-oksidan dan anti-barah. Selain daripada membekalkan khasiat makanan yang mencukupi, spirulina membekalkan zat makanan yang bersifat 100% alkali yang dapat meneutralkan keasidan dalam badan.

Di Jepun, lebih daripada dua puluh ribu doktor mengesyorkan pesakit mereka mengambil spirulina bagi nutrien tambahan.

Di Rusia, kajian menunjukkan spirulina mempunyai sifat anti-radioaktif.

Di Mexico pula, spirulina ditambah ke dalam susu tepung sebagai makanan bayi.

Pakar pemakanan mendapati 1g spirulina mempunyai kandungan zat makanan yang sama dalam 1kg sayur-sayuran dan buah-buahan. Dengan kata lain, spirulina memberikan lebih 1000 kali khasiat sayur-sayuran dan buah-buahan. Pendek kata, kandungan khasiatnya amat tinggi.

Mengapa Spirulina Penting Untuk Kita?

Kini, membela seekor ayam untuk disediakan sebagai makanan hanya memerlukan masa 40 hari sahaja berbanding dengan zaman dahulu yang memerlukan masa selama 6 bulan. Semua ini dilakukan dengan menambah steroid kepada makanan untuk ternakan atau menyuntik hormon kepada ayam ternakan untuk mempercepatkan tumbesaran mereka. Bayangkan apa yang akan berlaku apabila kita memakan ternakan ini?

Selain itu, sayur-sayuran yang disembur dengan racun perosak akan merosakkan zat makanan dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Ia turut mengancam sistem penghadaman kita apabila kita memakan makanan ini.

Tidak ketinggalan, ramai antara kita yang mengamalkan tabiat memilih makanan yang tidak sihat seperti lebih gemarkan makanan bersifat asid seperti udang, daging dan kurang memakan sayur.

Selain itu, amalan hidup yang tidak sihat seperti meminum arak, tidor lewat boleh memberi kesan negatif terhadap lebih 850,000 proses metabolisma dan penyingkiran toksin dalam badan. Amalan pemakanan yang tidak sihat merupakan punca yang membawa kepada ketidakseimbangan nutrien sehingga penyakit yang padah.

Pilihan TERBAIK buat anda adalah Luxor Spirulina Pacifica

Apakah Kelebihan Luxor Spirulina Pacifica?

Gred 3A (AAA), 100% alkali

Mengandungi 5 zat utama


Juga mengandungi 4 pigmen semulajadi


Dan Tambahan zat seperti zat Besi, Kalsium, Selenium, Vitamin B1, B2, B3, B12, GLA, Vitamin E & Vitamin K2. (klik sini)

Wanita Hamil

Khasiat seimbang membantu tumbesaran bayi

Kalsium dan magnesium membantu menguatkan tulang dan gigi

Mengelakkan masalah anemia

Mengimbangkan hormon dan kestabilan emosi

Mengurangkan risiko keguguran dan menguatkan rahim

Mengelakkan kelahiran bayi cacat

Kanak-kanak

Membantu tumbesaran dan peningkatan otak

Membantu menguatkan gigi dan tulang

Mengelakkan masalah anemia

Meningkatkan pertahanan badan & menghapuskan radikal bebas

Jerawat dan Kecantikan
 
Membersih toksik dalam badan

Mengimbangi hormon dan membantu pemulihan luka

Merangsang metabolisme dan mengelakkan parut jerawat

Membantu mencantikkan kulit dan pigmentasi serta melambatkan proses penuaan dengan membuat masker menggunakan Jeli Gamat GOLD & Spirulina & mengurangkan senggugut

Kegemukan


Membantu menurunkan berat badan tanpa perlu berlapar atau mengikuti program diet yang ketat. (Makan sebelum makan melalui cara kunyah & minum air membuatkan anda akan rasa kenyang)

sesuai juga untuk masalah gastrik, sembelit, buasir, daya seksual, kencing manis, darah tinggi, penyakit, anemia, juga untuk meningkatkan otak pelajar terutama yang ingin menduduki peperiksaan, anti stress & anti kanser.

Cara Penggunaan

Bayi : 1-2 biji sehari (dihancurkan & dicampur dalam susu atau jus)
Kanak-kanak : 2-3 biji sehari
Belia : 5-10 biji sehari
Dewasa : 10-15 biji sehari
Wanita Hamil : 15-20 biji sehari
Pesakit : 15-20 biji sehari

Peringatan : Mereka yang mengambil ubat harus mengelakkan memakan spirulina pada masa yang sama dengan pengambilan ubat. Masa yang paling sesuai ialah 1 jam sebelum atau selepas mengambil ubat. Pastikan anda meminum 8 gelas air sehari.

Cadangan : Kepada anda yang berada luar dari Pulau Pinang, dicadangkan untuk membeli Spirulina 400 tabs kerana lebih menjimatkan berbanding mengambil 200 tabs.


Klik sini untuk info produk :


HARGA : RM   67.00 (200 Biji)
              RM 117.00 (400 Biji)
              RM 227.00 (800 Biji)
              RM 412.00 (1500 Biji)


Untuk Pesanan (klik)



Hubungi admin 018-3597495 untuk pesanan=)

Jom Like & Share page House Of Gamat GOLD

25 comments:

  1. Antara pelanggan-pelanggan yang telah membeli Spirulina Pacifica melalui blog ini :

    5/1/2011 - Syamira Yahya (Gelang Patah, Johor
    12/12/2010 - Melati Marjuki (Batu Pahat, Johor)
    30/9/2010 - Nur Iswani Amran (Kuala Lumpur)

    ReplyDelete
  2. assalam kt kluang johor ad jual kt kedai mane ye

    ReplyDelete
  3. waalaikumsalam

    produk ni tiada jual di kedai2. Jika nak sy boleh poskan. dan jika dekat dgn JB boleh amik dengan branch tapi tuk pengedar shj. Jika berminat n nak gunakan tuk jangka panjang boleh daftar jadi pengedar. boleh hubungi sy untuk info lanjut 012-2712298

    ReplyDelete
  4. dulu mak saya pernah menjadi ahli luxor, tetapi mak saya tak dapat membeli produk luxor kerana pengedar di taman johor jaya, JB dah ditutup dan mak saya memang tidak dapat membeli produk luxor sejak sekian lama dsn mak saya menjadi ahli pada tahun 2001 saya nak tau apakah status keahlian mak saya? kod keahlian mak saya ialah 1642920

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.

      sy dah cek keahlian ni dah terminate lama. Jika hendak daftar semula sy boleh daftar kan semula.

      Delete
  5. kalo mintak tolong pos ke kl boleh tak?kat bangi ni pon susah nak cari dah..nak spirulina ni je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh nak poskan. Bank in then sms sy nama, alamat, no hp n brg yg dipesan. since produk ni susah nak dpt sy cadangkan better amik yg spirulina 400 tabs punya jimat tuk kos pos. Jika sehari 10 biji jadi boleh tahan tuk 40 hari

      Delete
  6. salam..spirulina ni ada side effects x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.

      spirulina merupakan suplemen tambahan yg bekalkan zat mencukupi kepada tubuh badan. Spirulina juga ibarat sayur-sayuran harian yang kita makan. Ia juga 100% alkali jadi bagus tuk meneutralkan asid dalam badan. Di samping itu, Spirulina bertindak tuk detoks toksin dlm badan. Jadi, kemungkinan peringkat awal ada yang kerap mebuang air kecil mahupun besar. Kesan sampingan tiada cuma yg ada kesan penyembuhan iaitu bagaimana badan seseorang itu merasakan perubahan sejak mengambil spirulina. Banyakkan minum air sahaja.

      Delete
  7. mcm mna cara penggunaan spirulina ni?ambil sblom mkn atau slpas mkn?brpa kali sehari?

    ReplyDelete
  8. makan 10 biji sehari..5biji pagi dan malam..disyorkan makan sebelum makan..tetapi jika ingin naikan berat badan makan selepas makan

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Produk InI mendapat permintaan ramai lebih2 lagi setelah mencuba dengan kombinasi Jeli Gamat GOLD:)

      Delete
  10. Klau pos ke kl ada caj penghantaran ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye untuk penghataran melalui postage kita kenakan caj tapi jika di Kuala Lumpur, saya selalu da di sana cuma minggu ini sy ke penang seminggu..Jika mahu dapat kan produk sy boleh poskan dulu atau jika nak amik direct kenalah tunggu lagi seminggu..di KL sy belum ada agen aktif lagi..bau nak buka pasaran baru di sana

      Delete
  11. Sy pernah mkn jeli gamat luxor ni semasa operation.. Memang puas hati sy mkn dan sapu sikit pada tmpat jahitan, ke esokan hari sy punya jahitan kecut n kecik.. Mmg cepat baik.. Sekarang sy nk cuba mkn jeli gamat dgn spirulina..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah! bagus testimoni anda. Teruskan makan Jeli Gamat GOLD kerana kita perlu mengekalkan kecergasan dan kesihatan. Cuma untuk mendapatkan kesan yang baik, admin selalu cadangkan ambillah pengambilan kombinasi 2 suplemen luar biasa ini kerana mempunyai fungsi yang berbeza. Dengan pengamalan 2 produk ini In syallah

      Delete
  12. Nak tnye ubat nie msih boleh pkai x even dah setahun x usik coz expired date lame lagila..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spirulina bkn ubat, makanan tambahan spt sayur2an..simpan di mana spirulina tu? As long xexpired lg blh mkn tp habiskn secepat mungkin

      Delete
  13. Selamat sejahtera Encik Zariman. Saya santhi dari bahau n.sembilan. dulu saya pernah makan spirulina... memang sangat bagus. Tapi, lepas beberapa bulan kedai ubat itu telah tutup. Skrg saya nak spirulina... mcm mana ye.... tolong saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat sejahtera. Boleh direct hubungi sy 018-3597495

      Delete
  14. memang bagus sanga.....
    salam kenal dari Indonesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Perkenalan Juga Dari Malaysia:) Pengedar di sana ke?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...