Batu Karang Buah Pinggang


Batu karang di buah pinggang kerap berlaku ke atas pesakit gout, kekurangan vitamin A, mereka yang sering mendapat jangkitan kuman pada saluran air kencing, masalah metabolik seperti cystinuria (faktor kekeluargaan), halangan pada saluran kencing dan lain-lain.

Tandanya ialah sakit (yang teramat) pada bahagian tepi pinggang (samada kiri atau kanan) yang akan terasa di perut pada bahagian yang sama dan turun ke arah kawasan ari-ari. Ini disertai dengan perasaan kerap ingin membuang air kecil, air kencing berdarah dan rasa hendak buang air besar tapi tidak mengeluarkan najis.

Keadaan ini perlulah mendapat nasihat dan pemeriksaan doktor. Dinasihatkan juga untuk mengamalkan meminum air yang cukup iaitu 8 gelas sehari. 


Cadangan Penyelesaian :

Jeli Sari Gamat GOLD dapat membantu mengurangkan rasa sakit dan mengurangkan keradangan. Ia juga membantu menyembuhkan luka selepas pembedahan. Terdapat juga dalam kes tertentu, didapati Gamat dapat memecahkan batu karang tersebut dari dalam terutama dalam saiz yang kecil. Gamat juga membantu meningkatkan sistem imun untuk menguatkan pertahanan badan daripada jangkitan kuman.



Luaran :

Thera Gel Gamat : Disapu pada luka pembedahan


Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)