Asma atau Lelah


Lelah merupakan tindakbalas hypersensitiviti badan yang mengakibatkan proses bronkokonstriksi (saluran pernafasan / paru-paru mengecut) dan proses inflamasi menyebabkan seseorang itu mengalami sesak nafas, nafas berbunyi, batuk terutama waktu malam dan awal pagi yang bertubi-tubi dan kahak yang sukar dikeluarkan. Faktor rangsangan perlulah dielakkan seperti emosi yang terganggu, senaman yang berlebihan, jangkitan demam selsema, ubat-ubatan seperti aspirin dan juga allergens seperti habuk, bauan yang tengit, asap, ais / makanan sejuk, buahan seperti tembikai dan lain-lain.

Cadangan Penyelesaian

Jelly Gamat GOLD membantu melegakan lelah dengan mengurangkan tindakbalas hipersensitiviti dan mengurangkan keradangan atau inflamasi. Kahak akan lebih mudah dikeluarkan. Kajian turut menunjukkan gamat dapat meredakan lelah pada kanak-kanak ataupun bronchiolitis. Gatal tekak juga dapat diatasi.


Spirulina Pacifica membekalkan khasiat yang mencukupi kepada tubuh badan untuk mengatasi kekurangan nutrien akibat pemakanan yang terpaksa dipantang.


Selain itu, faktor sistem imun yang tidak stabil juga mempengaruhi tindakbalas hipersensitiviti badan. Jadi, pengambilan Extar C Plus dapat meningkatkan sistem imun kita.


Disyorkan :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD :
(2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)

Spirulina Pacifica :
(5 biji pagi dan 5 biji malam)

Extar C Plus : (1 biji pagi)


Luaran :
Minyak Urut Gamat Aromaterapi diurut pada bahagian dada dan leher


Testimoni :










Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)