Alahan Kulit



Alahan merupakan tindakbalas hipersensitiviti badan yang boleh mengakibatkan kesan pada kulit (ruam) / eczema, hidung (resdung) / allergic rhinitis, mata (gatal mata) / allergic conjunctivitis dan tekak (gatal tekak) / allergic pharyngitis. Faktor penyebab berkemungkinan faktor dalaman seperti sistem imun yang tidak stabil, perubahan suhu dan makanan (protein terutamanya dari makanan laut dan bahan kimia seperti bahan perasa, pengawet dan pewarna tiruan). Atau faktor luaran seperti asap, habuk, sabun dan lain - lain. Faktor di atas perlulah dielakkan.

Cadangan Penyelesaian :

Gamat mengandungi bahan yang bertindak seperti anti histamina yang boleh mengurangkan kegatalan. Ia juga boleh mengurangkan keradangan dan masalah hipersensitiviti pada kulit di samping kaya dengan kolagen, vitamin E dan pelembap. Gamat juga dapat menyembuhkan luka, anti jangkitan, membantu melegakan ruam dan mempercepatkan penumbuhan tisu kulit yang baru.


Extar C Plus meningkatkan sistem imun badan serta bertindak sebagai antioksidan dan baik untuk kulit.


Spirulina Pacifica berfungsi sebagai agen detoks untuk mengeluarkan toksin melalui kulit serta mengkhasiatkan tubuh badan dengan membekalkan zat-zat yang diperlukan oleh sel kulit.


Disyorkan :

Dalaman :
Jelly Gamat GOLD : (2 Sudu pagi dan 2 sudu malam)
Extar C Plus : (1 biji pagi)
Spirulina Pacifica : (5 biji pagi dan 5 biji malam)

Luaran : 
Kombinasi Minyak Urut Gamat Aromaterapi & Gel Gamat GOLD disapukan pada bahagian kulit yang bermasalah.




Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)