Rahsia Keupayaan Anak Terus Hidup Sehingga 100 Tahun

Ni best ni abam nak share skit satu artikel menarik 😀
.
Menurut kajian yang dijalankan pusat kajian tentang penuaan di Universiti Chicago, bayi yang dilahirkan oleh ibu yang berusia bawah 25 tahun adalah 2 kali berkeupayaan untuk terus hidup sehingga berusia 100 tahun berbanding bayi yang dilahirkan oleh ibu yang berusia lebih 25 tahun.
.
(Sumber : The Star, 28/12/2006)
.
Pencerahan lanjut ;
.
Kajian ini mendapati bahawa ibu muda yg sihat mempunyai baka telur (ovum) yang muda, sihat dan kuat. Jadi daya tahan hidupnya adalah lebih tinggi dengan perkembangan sistem tubuh badan yang sempurna dan sihat termasuklah sistem imun yang kuat.
.
"ALAMAK.. saya sudah berusia melebihi 25 tahun... MACAM MANA??"
.
Adakah anda mempunyai peluang untuk melahirkan generasi yang hidup sihat dan kuat sehingga berusia 100 tahun juga??
.
#Jawapannya.. In Shaa Allah BOLEH, dengan SYARAT amalkan gaya hidup yang sihat, In Shaa Allah manusia boleh mencapai tahap tersebut.
.
Lihat di Jepun jangka hayat penduduknya mencecah 80 tahun dan lihat sendiri usia Tun Mahathir yang kini telah mencecah usia 86 tahun.
.
Rahsianya pelihara nikmat kesihatan yang Allah telah berikan kepada kita dengan gaya hidup yang sihat serta pemakanan yang sihat.
.
Selain itu, anda juga boleh amalkan Jelly Gamat GOLD sebagai suplemen harian anda.
.
👉 Ini kerana gamat berfungsi untuk memulih dan meremajakan sel-sel termasuklah sel telur ibu dan sperma bapa. Ini menjadikan baka yang bakal dilahirkan kelak Insyaallah baka yang sihat & kuat. Ia juga menguatkan dinding rahim wanita kerana ia merupakan kilang kelahiran umat manusia di muka bumi Allah ini.
.
👉 Gamat juga kaya dengan sumber kolagen semulajadi yang sering dikaitkan dengan rahsia awet muda. Anda mesti suka jika 5-10 tahun akan datang masih 'maintain' from up to toe.. hehe
.
Maka, jadikan ia sebagai 1 amalan harian yang sihat dengan mengamalkan suplemen Jelly Gamat GOLD sebagai pilihan utama anda kerana kami perintis produk gamat yang pertama di dunia bertaraf GOLD yang menggunakan 100% ekstrak pati gamat emas sahaja atau nama saintifiknya Stichopus hermanii.
.
"SESUDU SEHARI, MUDA SETIAP HARI"

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)