Thursday, 31 March 2016

Kenapa Orang Dewasa Perlu Makan Jeli Gamat GOLD Luxor

Orang Dewasa



BANYAK kajian perubatan menunjukkan bahawa gamat mempunyai nilai perubatan yang tinggi dan ideal untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan generasi baru. Ia kaya dengan pelbagai elemen surih seperti Kalsium, Besi, Zink, dan Selenium, 18 jenis asid amino (termasuk jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita sendiri), mukopolisakarida, kondroitin sulfat, glukosamina, kolagen, asid lemak perlu, sebatian aktif gamat, taurin, niasin, dan asid nikotinik dan sebagainya. Justeru itu, ia adalah sesuai bahkan juga penting untuk semua golongan umur sebagai makanan kesihatan yang unggul.

Mengapa Gamat Perlu Untuk Orang DEWASA?


> Fungsi-fungsi dan sistem-sistem badan akan mula mengalami kemerosotan apabila badan mencapai puncak pertumbuhannya pada umur 25 tahun.



> Pada usia 25 tahun, kadar metabolisme mula menurun, berat badan bertambah, kekebalan badan dan daya ingatan turut menurun.

> Kolagen di dalam Gamat boleh membantu dalam proses pembaharuan sel.

> Mempercepatkan proses pemuliharaan dan penyembuhan kulit serta melambatkan proses penuaan.

> Asid-asid lemak membantu mengawal paras kolesterol, melindungi jantung dan saluran-saluran darah.

> Mukopolisakarida dan sebatian-sebatian aktif lain pula membantu meningkatkan sistem kekebalan badan, mengurangkan keradangan dan mencegah pelbagai penyakit.



Untuk Pesanan whatsapp 018-359 7495

Wednesday, 30 March 2016

Jeli Gamat GOLD Untuk Semua Golongan Usia

Pertumbuhan & Perkembangan Kanak-kanak



PERKEMBANGAN awal kanak-kanak umumnya meliputi pertumbuhan dan perkembangan mereka dari sejak lahir hingga 6 tahun. Pertumbuhan kanak-kanak berlaku sejak dalam kandungan lagi. Selepas bayi lahir, pertumbuhan dan perkembangan .

Pertumbuhan

Pertumbuhan kanak-kanak diukur berdasarkan keadaan tubuh badan mereka iaitu berat dan ketinggian. Selalunya, doktor atau pegawai perubatan ada carta yang boleh dirujuk oleh ibu bapanya. Biasanya berat badan akan diukur sesuai dengan ketinggian. Hal ini akan menentukan sama ada anak berada pada tahap di bawah pertumbuhan badan normal atau kurang/lebih. Bagaimanapun, faktor lain turut diambil kira iaitu faktor genetik dan kesihatan kanak-kanak itu. Manakala perkembangan pula meliputi 4 asas utama iaitu perkembangan fizikal, bahasa, kognitif dan sosio emosi.

1. Perkembangan Fizikal

Perubahan yang berlaku dari segi bentuk dan saiz; kebolehan mengawal pergerakan motor kasar dan halus serta koordinasi anggota badan. Motor kasar berkaitan dengan otot-otot kasar seperti merangkak, memanjat, berjalan dan berlari. Manakala motor halus berkaitan dengan hal yang menggunakan saraf seperti boleh memasukkan benang ke dalam lubang butang, melakar dan melukis.

2. Perkembangan Bahasa

Perubahan dari tahap mengeluarkan bunyi-bunyian kepada penerimaan, kefahaman dan mengeluarkan kata-kata sebagai tindak balas kepada stimulasi. Dia akan belajar menyebut apa sahaja yang didengarkannya. Sama ada melalui percakapan ibu bapa, bahan bacaan yang dibaca kepadanya, menonton televisyen dan radio.

3. Perkembangan Kognitif

Keupayaan kanak-kanak mengumpul maklumat dan menyelesaikan masalah. Perkembangan kognitif kanak-kanak berbeza mengikut tahap usia. Interaksi dan komunikasi orang dewasa dengan kanak-kanak adalah perlu. Kanak-kanak memahami dan akan belajar meniru sebutan berbahasa dengan betul setelah melakukan pengumpulan maklumat.

4. Perkembangan Sosio-Emosi

Keupayaan kanak-kanak bergaul, berinteraksi dan meluahkan perasaan. Kanak-kanak semakin membesar dan pastinya perkembangan emosinya berbeza seperti gembira dan marah. Asuh kanak-kanak dengan mendengar perasaan yang diluahkan dan bimbing mereka ke arah emosi yang positif. Jangan dibiarkan kanak-kanak menangis berterusan tanpa mengambil berat emosinya. Terangkan kepada kanak-kanak tidak perlu menangis berpanjangan. Minta mereka memberitahu masalahnya dan berikan dorongan atau pujian sekiranya mereka boleh menguasai emosinya.

Bagi tujuan ini, kanak-kanak memerlukan Jeli Gamat GOLD untuk membesar dengan sihat.


Set Berpantang Gamat Untuk Wanita Bersalin




Pengunjung yang paling ramai mencari info berkaitan dengan soal kesihatan diri & keluarga serta soal kecantikan majoritinya adalah golongan wanita.

Jadi admin hendak berkongsikan sedikit pemakanan atau set lengkap berpantang bagi ibu yang baru bersalin.

Set ini bukan sahaja bagi ibu yang baru selepas bersalin TETAPI juga kepada ibu yang bakal melahirkan anak dalam 1-2 bulan lagi. Amalkan lebih awal supaya ibu mempunyai tenaga secukupnya semasa proses bersalin nanti kerana set ini kaya dengan protein.

Anda juga boleh menghadiahkan set ini kepada insan tersayang yang inginkan manfaat 5K iaitu KESIHATAN, KECANTIKAN, KECERGASAN, KEBERSIHAN & KENIKMATAN.

Jom mula amalkan secepat mungkin k

pm 018-3597495 untuk info lanjut.

Sunday, 27 March 2016

Pengiktirafan Khasiat Gamat Di Seluruh Dunia


Kadang2 kita tak nampak kelebihan yang ada pada negara kita sedangkan orang lain nampak betapa besarnya manfaat Gamat ni kepada manusia. So, kat sini saya share skit beberapa pengiktirafan kajian di seluruh dunia terhadap manfaat gamat kita. JOM BACA :
.
• Badan FDA di Amerika Syarikat (US) mengklasifikasikan gamat sebagai "GRED MAKANAN".
.
• Di Australia, gamat telah dibangunkan untuk membantu merawat AIDS dan HIV.
.
• Di Melbourne, gamat digunakan sebagai SUMBER PROTEIN yang unik.
.
• Di Malaysia dan Thailand, gamat digunakan sebagai ANTISEPTIK dan RAWATAN TRADISIONAL.
.
• Di Australia dan Amerika, Gamat ekstrak berguna sebagai UBAT UNTUK ATLET, dan juga makanan tambahan untuk : SAKIT SENDI, PENYAKIT SENDI, OSTEO-ARTRITIS.
.
• Di Asia (Malaysia, Indonesia, Singapura dan Brunei) Gamat telah digunakan sejak lebih daripada 500 tahun yang lalu untuk TONIK HATI dan rawatan tradisional.
.
• Di China, Jepun, dan Korea, Gamat digunakan sebagai makanan dan hidangan daripada golongan bangsawan.
.
.
Untuk Testimoni klik link ini : -->> ; www.testimonijeligamatgold.blogspot.com
.
SATU POTENSI BESAR UNTUK BISNES
.
Whatsapp 018-359 7495 (Man) segera

Friday, 25 March 2016

Tips Hilangkan Batuk Tanpa Guna Ubat


Untuk pengetahuan parents semua, menurut kajian oleh Canadian Family Physician, ubat batuk bahaya untuk kanak-kanak di bawah umur 4 tahun. Penggunaan ubat batuk boleh menyebabkan kematian!!


Tapi parents boleh amalkan tips ini untuk kurangkan batuk anak-anak. InsyaAllah.. jika diizinkanNya, berkesan.

1) Rehatkan Anak
Tenaga diperlukan untuk melawan jangkitan. Dengan rehat yang cukup, proses penyembuhan dapat berlaku

2) Mandi Air Suam (semua peringkat umur)
air suam membantu mencairkan kahak dalam rongga hidung dan tekak.
- juga membantu merehatkan minda anak-anak.

3) Saline Drops dan Bulb Syringe (semua peringkat umur)
- penggunaan saline drops melegakan hidung tersumbat.
- Bulb syringe bagus digunakan untuk bayi. gunakan 15 minit sebelum menyusu baby, supaya penyusuan lebih lancar.

4) Vapor Rubs (3 bulan ke atas)
kajian menunjukkan kandungan vapor rubs tiada kesan keatas hidung yang tersumbat, tetapi ia membantu anak bernafas dengan lebih baik keran kesan penyejukan bahan vapor rubs

5) Banyakkan Minum Air (6 bulan ke atas)
Air membantu mencegah kekeringan dan mengurangkan hingus dan kahak

6) Sup Panas/Suam (6 bulan ke atas)
Sup panas bantu melegakan hidung yang tersumbat

7) Meninggikan Kepala Anak Semasa Tidur (12 bulan ke atas)
tinggikan kepala anak semasa tidur dengan meletakkan kain atau bantal yang lebih. keadaan ini membantu anak bernafas dengan lebih baik

8) Madu (12 bulan ke atas)
Menurut kajian, madu dapat melegakan sakit kerongkong dan juga membantu menghilangkan kahak. Malah Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa minum madu setiap bulan dengan niat melakukan nasihat Al-Quran, maka Allah SWT akan menyembuhkannya dari 77 penyakit".

9) Ajar anak keluarkan kahak (2 tahun ke atas)
Ajar anak keluarkan kahak sendiri jika dia dah cukup besar dan pandai keluarkan kahak.

10) Berkumur dengan air garam (4 tahun dan ke atas)
Ini boleh mengurangkan sakit tekak dan batuk, juga membantu mengeluarkan kahak dari kerongkong.

11) Suapkan anak 1 sudu Jeli Gamat Gold supaya antibodi anak kuat dan tidak mudah berjangkit dengan macam-macam virus kat luar sana tu. Bila nampak anak mengalami simptom nak selsema terus je bagi supaya keadaan tidak berlarutan. Boleh beri sejak lahir. Cuma sukatan sahaja berbeza ikut umur..


Untuk Pesanan (klik)

 Hubungi admin 018-3597495 untuk pesanan=)

Jom Like & Share page House Of Gamat GOLD
http://www.facebook.com/JeliGamatGold

Kenali Gastrik & Bahayanya


Penyakit Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut.

Penyakit gastrik merupakan penyakit yang kian berleluasa. Alhamdulillah dengan izin Allah, penyakit gastrik boleh dirawat dan tidak seharusnya menyebabkan anda risau. Sebelum rawatan dimulakan, punca penyakit gastrik harus disiasat supaya kita dapat mengambil langkah-langkah untuk mengelakkan kehilangan lapisan mukus pelindung perut.

Punca gastrik

Gastrik selalunya disebabkan oleh mengambil ubat-ubatan yang tertentu secara berlebihan. Ubat-ubatan tersebut adalah seperti ubat aspirin atau NSAID (non-steroidal anti-inflammatory). Selain itu, penyalahgunaan alkohol dan jangkitan bakteria Helicobacter pylori di dalam perut boleh menyebabkan proses keradangan dinding perut. Gastrik turut boleh disebabkan oleh anaemia, refluks hempedu, penyalahgunaan dadah, meminum racun, stres ekstrem dan jangkitan virus tertentu.

Simptom gastrik

Ramai pesakit gastrik tidak mengalami sebarang simptom. Namun, kewujudan penyakit gastrik akan tetap menyebabkan kerosakan kepada dinding perut dan seterusnya menyebabkan kesan-kesan buruk yang lebih serius seperti pendarahan di dinding perut.

Selalunya, pesakit gastrik akan mengalami simptom seperti sakit perut, hilang selera makan, rasa loya dan muntah-muntah.

Jika penyakit gastrik bertambah sehingga berlakunya ulser perut dan pendarahan di dinding perut, pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah.

Simptom tersebut menandakan penyakit gastrik itu sudah menjadi tahap yang sangat serius dan pesakit tersebut harus dibawa ke klinik atau hospital secepat mungkin.

Rawatan moden

Sebelum rawatan gastrik dapat dimulakan, siasatan dan diagnosis harus dilakukan terlebih dahulu.

Ujian darah lengkap dilakukan untuk mengetahui sama ada pesakit kehilangan darah yang banyak atau anaemik.

Najis turut diperiksa untuk mengesan jika mempunyai sebarang kesan darah. Dalam sesetengah kes, kamera kecil perlu dimasukkan ke perut (endoscopy) untuk diagnosis yang tepat.

Malah, ujian kultur bakteria di dinding perut dilakukan untuk mengesan kehadiran bakteria H. pylori yang boleh menyebabkan keradangan dinding perut.

Rawatan moden gastrik memerlukan pesakit untuk mengelak daripada punca-punca sakit gastrik.

Sebagai contoh, jika penyakit gastrik berpunca daripada pengambilan ubat-ubatan tertentu, maka pesakit harus berhenti mengambil ubat tersebut.

Kemudian, ubat anti-asid seperti Omeprazole dan Famotidine akan diberi kepada pesakit untuk bertindak terhadap kandungan asid yang berlebihan.

Jika didapati bahawa kuman H.pylori adalah punca utama gastrik, rawatan akan melibatkan pemberian ubat antibiotik untuk melawan jangkitan kuman tersebut.

Komplikasi

Komplikasi penyakit gastrik timbul daripada kemusnahan sel dinding perut berterusan.

Tanpa perlindungan daripada mukus semulajadi di permukaan dinding perut, asid perut semulajadi dihasilkan oleh perut akan menyerang sel-sel dinding perut dan menyebabkan kemusnahan dinding perut tersebut.

Kemusnahan yang berterusan akan menyebabkan ulser perut dan pendarahan di dinding perut.

Pendarahan yang tidak terkawal di dinding perut akan menyebabkan anaemia, pening kepala dan pengsan akibat daripada kekurangan darah.

Apa yang merisaukan ialah selalunya pesakit gastrik tidak sedar masalah pendarahan dalaman tersebut sehingga masalah tersebut sudah mencapai ke tahap sangat serius.

Maka, adalah sangat penting bagi pesakit untuk sentiasa berjaga-jaga dengan tanda awal pendarahan dalaman tersebut.

Malah, terdapat bukti klinikal terbaru menunjukkan gastrik kronik boleh menyebabkan penyakit kanser perut.

Rawatan Al-Quran

Daripada pengalaman saya, ramai pesakit gastrik yang berubat di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah mengalami perubahan positif ketara selepas mempraktikkan rawatan menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran.

Amalan pembacaan al-Quran secara konsisten setiap hari memberi banyak manfaat dan ketenteraman hati kepada pesakit.

Ramai pesakit Al-Hidayah berjaya membentuk banyak sifat terpuji seperti sabar, tekun dan sangka baik setelah membaca al-Quran setiap hari.

Rasulullah saw ada menyentuh tentang pembentukan sifat sabar dalam diri manusia. Rasulullah saw bersabda : "…barang siapa yang berusaha untuk sabar, maka Allah akan menjadikannya seorang yang sabar…" (HR. Bukhari).

Setiap pesakit gastrik yang datang berubat, akan diperiksa terlebih dahulu jika ada sebarang gangguan makhluk halus.

Perawat Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah akan mengeluarkan gangguan jika ada dan seterusnya memberikan ayat berikut untuk diamalkan seterusnya disertai dengan doa kepada Allah untuk memohon penyembuhan.

Ayat-ayat tersebut adalah:

> Surah al-Buruuj ayat 1 hingga 22

> Surah Ghafir ayat 41 hingga 55

Cara amalan ayat-ayat Al-Quran tersebut ialah, pesakit hendaklah membaca surah pertama iaitu surah Al-Buruuj tiga kali pada waktu malam dan surah kedua iaitu surah Ghafir tiga kali pada waktu siang.

Pembacaan hendaklah diamalkan setiap hari selama tiga hingga empat minggu. Selepas membaca tiga kali, pesakit perlu memohon doa kepada Allah untuk penyembuhan.

Pesakit harus ingat bahawa apa-apa penyembuhan hanya dengan izin Allah. Oleh itu, kita jangan berputus asa dan sentiasa berdoa kepada Allah.

Seperti di dalam surah al-Mukminun ayat 111, Allah swt berfirman; “Sesungguhnya Aku membalas mereka pada hari ini disebabkan kesabaran mereka; sesungguhnya mereka itulah orang yang berjaya.“

Penutup

Kesimpulannya, jangan memandang remeh penyakit gastrik. Jika dibiarkan tanpa rawatan, dikhuatiri pesakit akan menghidapi gastrik kronik dengan simptom berbahaya.

Jika merasa anda mempunyai simptom gastrik saya nasihatkan agar tuan atau puan cepat berjumpa pegawai perubatan atau perawat Al-Hidayah untuk pemeriksaan lanjut.

Jangan tunggu hingga gastrik menjadi kronik dan pendarahan dalaman berlaku.

Jika anda adalah pesakit gastrik, tidak kira sama ada tahap awal atau kronik, jangan berputus asa berikhtiar dan berdoa sepenuh hati untuk penyembuhan penyakit gastrik.

Sesungguhnya, setiap penyakit merupakan satu ujian Allah dan turunnya sesuatu penyakit atau musibah bukannya bermakna Allah kejam atau membenci kita.

Musibah merupakan ujian untuk hamba-hambaNya yang beriman. Jangan ingat bahawa kita sudah cukup beriman selagi kita belum diuji Allah dengan musibah atau ujian yang pasti mencabar iman dan kesabaran kita sebagai hambaNya yang hina.

Allah berfirman di dalam surah al-Furqan ayat 75 yang bermaksud; “Mereka itu akan dibalas dengan tempat yang tinggi di Syurga disebabkan kesabaran mereka, dan mereka pula akan menerima di dalam syurga itu ucapan selamat di dalamnya."

© Utusan Melayu (M) Bhd
~Rawatan Alternatif~

Jeli Gamat Gold dapat membantu untuk masalah gastrik. Ia berfungsi untuk membina kembali sel dinding perut yang telah terhakis dan mungkin mengalami luka dan pendarahan. 

Spirulina Pacifica pula yang bersifat alkali membantu untuk menstabilkan kembali keasidan di dalam perut supaya masalah gastrik dapat diatasi.

Atasi hari ini kerana Gastrik juga bole menjadi satu penyakit merbahaya. bagi mereka yang mempunyai jadual pemakanan harian yang tidak teratur, Amalkan jeli Gamat Gold dan Spirulina Pacifica supaya anda dijauhi daripada Gastrik.



Untuk Pesanan (klik)

Thursday, 24 March 2016

Soalan Kerap Yang Sering Di Tanya Mengenai Jeli Gamat GOLD

Luxor Jeli Gamat GOLD ini dibuat dengan kepekatan tertinggi dan paling berkesan dengan menggunakan ekstrak gamat emas tulen (Stichopus hermanii atau Stichopus horrens, 2012).

1. Bolehkah saya mengambil ubat bersama-sama dengan Jeli Gamat GOLD?

Jeli Gamat GOLD adalah 100% ekstrak semulajadi tanpa bahan kimia tambahan dan dengan itu ia tidak akan menyebabkan apa-apa kesan sampingan. Walau bagaimanapun, jika anda sedang menggunakan ubat, kami mencadangkan anda untuk mengambil 1 jam selepas mengambil Jeli Gamat GOLD untuk memastikan kesan sepenuhnya.

2. Adakah ia akan menyebabkan kesan sampingan?

Jeli Gamat GOLD adalah makanan tambahan semula jadi dan tidak menyebabkan apa-apa kesan sampingan. Sesetengah pengguna mungkin akan mengalami 'krisis penyembuhan' selepas mengambil produk sebagai respon badan dalam pemulihan fungsi-fungsinya.

3. Bolehkah wanita mengandung mengambil Jeli Gamat GOLD?

Ia adalah selamat untuk wanita hamil untuk mengambil produk ini kerana ia menghalang anemia, meningkatkan kesihatan usus, mengawal haid dan meningkatkan kestabilan janin. Walau bagaimanapun, wanita hamil digalakkan untuk mengambil produk selepas kandungan berusia 4 bulan ke atas untuk mengelakkan masalah yang tidak diingini & diteruskan selepas bersalin dalam tempoh berpantang.

4. Bolehkah pesakit yang telah pulih daripada kanser mengambil produk ini?

Jeli Gamat GOLD mengandungi beberapa bahan-bahan aktif yang boleh membantu menguatkan sistem imun badan. Sebagai contoh : Mukopolisakarida boleh meningkatkan imuniti, mengurangkan kesan sampingan selepas rawatan radioterapi dan kemoterapi. Oleh itu, ia adalah makanan tambahan yang sangat baik untuk pemulihan pesakit kanser selepas rawatan.

5. Bolehkah pesakit tekanan darah tinggi mengambil produk ini?

Jeli Gamat GOLD membantu untuk mengembangkan saluran darah, mengekalkan keanjalan saluran darah dan kelikatan darah lebih rendah. Mukopolisakarida mempunyai kesan anti-trombotik, dan dengan itu boleh membantu untuk mengawal tahap tekanan darah. Mengurangkan pengambilan garam dan bersenam secara tetap akan meningkatkan keberkesanannya.

6. Bolehkah seseorang alah kepada makanan laut mengambil produk ini?

Orang yang mempunyai sistem imun yang lemah biasanya akan bertindak balas terhadap beberapa alergen untuk menghasilkan antibodi yang membawa kepada gejala-gejala alergi. Adalah disyorkan untuk bermula dengan kuantiti yang sedikit daripada Jeli Gamat GOLD. Dengan berbuat demikian, ini memberikan badan sedikit masa untuk menyesuaikan diri dan mengawal tindak balas. Lama kelamaan, reaksi alahan akan hilang.

7. Siapa yang memerlukan produk ini?

Jeli Gamat GOLD membantu dalam meningkatkan kesihatan badan, melambatkan proses penuaan, membina semula tenaga dan baik untuk kanser, tekanan darah tinggi, dan penyakit-penyakit kardiovaskular dan lain-lain. Oleh itu, ia sesuai untuk orang-orang yang lemah, orang-orang yang menggunakan banyak kuasa otak, orang tua, selepas pembedahan atau bersalin, kumpulan status sub-kesihatan dan lain-lain.

8. Bagaimana untuk mengambil produk ini?

Ambil satu sudu besar setiap kali, dua kali sehari. Bagi yang menggunakan untuk rawatan disyorkan anda mengambil 2 sudu besar pagi dan malam.

9. Adakah produk ini rasa hanyir?

Tidak sama sekali. Bau seperti pandan dan rasa Winter Melon telah ditambah kepada produk ini untuk meningkatkan rasa menjadikannya sesuai untuk semua peringkat umur.

10. Adakah Jeli Gamat GOLD selamat?

Ya, ia adalah seperti jus minuman yang selamat dimakan. Dikilangkan di kilang bertaraf GMP milik Luxor sendiri dengan gabungan unik formulasi saintifik yang terbukti serta dibungkus dalam bentuk yang paling semula jadi. Selain semula jadi, ia juga disahkan HALAL oleh JAKIM.

11. Bolehkah  pesakit dialisis mengambil Jeli Gamat GOLD?

Jeli Gamat GOLD adalah produk semula jadi untuk kegagalan buah pinggang atau kegagalan ginjal. Diperbuat daripada gamat emas semula jadi yang selamat untuk dimakan oleh semua peringkat umur dari kanak-kanak, orang dewasa, warga emas mahupun ibu-ibu mengandung dan menyusukan anak.

Gamapeptida yang terdapat dalam Gamat Emas membantu menjana semula sel-sel buah pinggang yang rosak, bermanfaat untuk mencegah keradangan, mengurangkan rasa sakit, mempercepatkan penyembuhan luka 3x, membolehkan pertumbuhan dan menjana semula dan mengaktifkan sel-sel, menjadikan kulit lebih muda dan meningkatkan kecantikan, menstabilkan emosi, mengekalkan peredaran darah.

Jeli Gamat GOLD mengandungi 25.69% asid lemak EPA (Eicosa Pentaenoic Acid) dan 3.69% asid lemak DHA (Docosa Hexaenoic Asid) aktif yang amat berkesan, yang membantu buah pinggang yang rosak kembali berfungsi dengan normal. (Edisi Sumber Trubus Sabtu, 1 Ogos, 2009). Selain mengandungi Gamapeptida (Bahan-bahan yang boleh mempercepatkan pertumbuhan rosak sel-sel), Jeli Gamat GOLD juga mengandungi protein, mineral, vitamin, unsur-unsur bio-aktif, faktor pertumbuhan sel, dan lain-lain lagi, untuk merawat penyakit kegagalan buah pinggang kronik.


12. Apakah yang boleh terjadi jika saya mengambil gamat terlalu banyak? Adakah terdapat apa-apa interaksi saya harus ketahui? Apa langkah-langkah yang perlu saya ambil?

Sehingga penulisan ini, tiada interaksi dadah yang dikenali atau kesan sampingan buruk yang dikaitkan dengan memakan gamat berlebihan. Cuma, anda perlu berhati-hati dalam memilih produk berasakan gamat yang dijual di pasaran hari ini.

Bukan semua gamat boleh dimakan kerana terdapat juga spesies yang beracun yang boleh menyebabkan kematian. Justeru, pastikan anda hanya memakan spesies gamat emas yang terbukti mengandungi nilai terapeutik yang paling tinggi dan selamat.

Seperti biasa, pastikan untuk berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan berlesen sebelum menggunakan gamat atau mana-mana ubat herba atau makanan tambahan pemakanan.

13. Apakah kandungan dan faedah Jeli Gamat GOLD?

Bahan-bahan dan faedah Jeli Gamat GOLD ;

Kolagen 80.0%
Protein 86.8%
Mineral
Mucopolysaccharide
Glucasaninoglycans (GAGs)
Antiseptik semula jadi
Chondroitin
Omega-3, 6, dan 9
Asid Amino

Terdapat kira-kira 50 jenis bahan-bahan biologi aktif yang ditemui dalam Jeli Gamat GOLD. Berikut adalah senarai bahan aktif penting dan faedahnya :

1. Kolagen, manfaat kepada kesihatan

Mempercepatkan penyembuhan luka.
Mengekalkan kesihatan sendi dan tulang, mencegah osteoporosis.
Menjadikan kulit anda menjadi lebih muda, meningkatkan kecantikan dan melambatkan penuaan.
Baik untuk paru-paru.
Mengurangkan masalah penyakit gastrik / ulser.

2. Protein Asid Amino

Terdapat 18 asid amino dengan 9 asid amino penting.
Komponen untuk pertumbuhan sel-sel baru, tisu pembaikan.
Kaya dengan arginina, komponen sperma dan kolagen.
Membentuk antibodi, enzim dan hormon.

3. Lectin Protein

Lectin pada gamat mempunyai kesan ke atas jenis kumpulan darah. Lectin mempunyai aktiviti anti-kanser juga mempunyai kesan positif ke atas rintangan virus HIV. Bersama-sama asid amino dapat meningkatkan aktiviti trypsin Lectin aglutinasi, iaitu aktiviti darah dalam proses pembentukan antibodi terhadap bakteria / mikroorganisma yang menjangkiti darah.

4. Glukosaminoglykan (GAGs)

Meningkatkan sistem imun, anti-kanser dan anti-tumor.
Mencegah keradangan dan mengurangkan rasa sakit, mempercepatkan penyembuhan luka.
Mengurangkan paras gula dalam darah dan kelikatan darah, mencegah pembekuan darah, mengawal lemak darah, mengurangkan trigliserida dan kolesterol.
Mencegah penuaan pra-matang.
Anti-virus dan anti-radioaktif.
Melegakan artritis dan sakit sendi.
Membantu meningkatkan tahap insulin.

5. Glucosamine dan Chondroitin

Mencegah keradangan dan mengurangkan kesakitan.
Mengekalkan kesihatan sendi dan tulang, membaiki sendi yang rosak, menyokong kesihatan tulang rawan dan tendon.
Meningkatkan sistem imun dan mengekalkan pertumbuhan dan pembangunan.
Membantu mengekalkan tulang ligamen.
Membantu dan mencegah osteoporosis dan osteoarthritis

6. Mucopolysaccharide

Mencegah keradangan dan mengurangkan kesakitan.
Mempercepatkan penyembuhan luka (6 x lebih cepat).
Membolehkan pertumbuhan dan aktiviti sel-sel.
Menjadikan kulit menjadi lebih muda, dan meningkatkan kecantikan.
Menenangkan dan menstabilkan emosi.
Menurunkan tekanan darah tinggi & menstabilkan / darah tinggi
Mengekalkan sistem kardiovaskular

7. Omega 3, Omega 6 dan Omega 9

Meningkatkan sistem imun.
Menyuburkan otak dan jantung.
Mengawal tekanan darah, mengawal lemak darah, mengekalkan kedua-dua peredaran darah, mencegah penyakit kardiovaskular.
Meningkatkan pembelajaran dan daya ingatan dan mencegah demensia
Mengurangkan kelikatan darah, sekali gus mengurangkan risiko serangan jantung.
Membantu pembakaran peningkatan tenaga.

8. Saponin

Antioksidan, anti-mikrob dan anti-kanser.
Meningkatkan sistem imun.
Merangsang pembentukan sum-sum tulang, menghasilkan darah dan mencegah anemia.
Bertindak sebagai perangsang untuk membantu mati pucuk.
Meningkatkan metabolisme tenaga dan keletihan.

9. Vitamin B

A. Vitamin B1 (Thiamin)
Sebagai sebahagian daripada enzim.
Membantu fungsi sel saraf.
Diperlukan untuk pengeluaran tenaga di dalam otak.

B. Vitamin B2 (Riboflavin)
Diperlukan untuk metabolisme tenaga dan pembinaan tisu.

C. Vitamin B3 (Niacin)
Diperlukan untuk metabolisme tenaga, pencernaan dan sistem saraf yang sihat.

10. Mineral dan Faedah Fungsi Badan

- Magnesium -

Membantu proses metabolik utama dalam badan.
Menggerakkan enzim yang penting untuk metabolisme karbohidrat dan asid amino.
Peranan dalam pembangunan neural.
Mengawal keseimbangan kandungan garam dalam badan.
Membantu pertumbuhan saraf, termasuk jantung.
Membantu penggunaan dan pertukaran glukosa untuk menjana kuasa.

Aplikasi : Mengatasi kencing manis, mengekalkan tekanan darah, masalah pankreas, kerosakan pembaikan kepada saraf otot, mengekalkan buah pinggang, melegakan gout, gout / sakit sendi, tekanan darah tinggi.

- Fosforus -

Dengan kalsium untuk tulang dan gigi pertumbuhan.
Bersama-sama dengan karbohidrat, lemak dan protein membantu pertumbuhan, perkembangan dan pembaikan sel-sel, juga untuk kuasa.
Merangsang pembangunan dan pertumbuhan otot.

Aplikasi : Mencegah sakit sendi, meningkatkan selera makan, mengekalkan gusi dan gigi, melegakan sistem pernafasan, mencegah aterosklerosis (mengekalkan dinding saluran darah tersumbat).

- Zink -

Sebagai komponen insulin dan mengekalkan kesuburan sperma lelaki.
Membantu menyembuhkan luka, terbakar dan sebagainya.

Aplikasi : Melegakan sakit sendi, mencegah kemandulan, membantu masalah jerawat, mati pucuk, menguatkan buah pinggang, meningkatkan daya seks, mengatasi kencing manis, luka terbakar penyembuhan.

- Sodium -

Bersama-sama dengan kalium, menstabilkan kandungan garam dan keasidan dalam darah dan terlibat dalam pembangunan otot dan saraf.
Membantu melarutkan mineral lain dalam darah supaya tidak mendak di dalam saluran darah.

Aplikasi Darah : Mengeluarkan angin, kehilangan berat badan, struktur gigi dan gusi, mengurangkan sakit sendi, membantu badan dalam keadaan demam.

- Copper -

Membantu dalam pembentukan hemoglobin dan sel darah merah.
Membantu dalam proses metabolisme protein dan penyembuhan.
Bersama-sama dengan vitamin C, membentuk elatin (komponen utama dalam serat otot / gentian otot kenyal dalam badan).

Aplikasi : Membantu dalam bengkak, lebam, membantu pernafasan, mengurangkan keletihan.

- Kalium -

Mengekalkan otot jantung, sistem saraf dan buah pinggang.
Dengan fosforus, membawa oksigen ke otak.
Membantu buah pinggang membuang toksin / racun dalam badan.

Aplikasi : sistem pernafasan tidak sakit, membantu dengan kencing manis, mengurangkan strok, membantu jerawat, mencegah sembelit.


[ Merupakan Rawatan Alternatif yang berkuasa untuk penyakit seperti : ]

Kencing manis - Diabetes - Membantu toleransi gula darah
Mengurangkan Kolesterol LDL dan Trigliserida
Meningkatkan HDL
Mengurangkan Tekanan Darah dan Menstabilkan
Strok
Tekanan darah tinggi
Hepatitis
Koronari Jantung
Meningkatkan sel-sel darah merah
Mengatasi darah anemia
Penyakit Lupus
Batu karang - Batu kencing
Sakit sendi - Artritis Tulang
Masalah pencernaan - Gastrik Kronik
Masalah Pernafasan - Sesak nafas - Paru-paru
Mengurangkan masalah pernafasan
Tumor, Cyst dan Kanser
Mengekalkan Kecantikan Kulit
Penyakit kulit Penyembuhan - Psoriasis / ekzema
Merawat Jerawat / jerawat
Sebagai anti-oksida menawarkan analgesik,
Anti-kulat, anti bakteria dan manfaat anti-kanser.
Sebagai Antiseptik dan Asli penangkap Sakit
Mempercepatkan penyembuhan luka selepas pembedahan (antiseptik)
Mempercepatkan penyembuhan luka selepas bersalin
Sebagai ubat tahan sakit semula jadi (paracetamol 2x)

Siapa yang memerlukan Jeli Gamat GOLD?

Orang sibuk kerjaya : melegakan tekanan, melegakan keletihan, memulihkan tenaga

Generasi moden : kulit menyuburkan dan meningkatkan kecantikan.

Berkembang kanak-kanak dan remaja : nutrisi seimbang, mempromosikan pertumbuhan
Dan pembangunan semasa akil baligh.

Pertengahan umur dan warga tua : meningkatkan sistem kekebalan tubuh, kelihatan bertenaga dan anti-penuaan.

Mengandung & terhad wanita : janin menyuburkan, meningkatkan pemulihan.

Individu emosi terganggu : ketegangan pelepasan, berehat minda, tenang dan stabil
emosi

Individu yang mengalami kecederaan, penyakit kronik, di bawah pemulihan penyakit :
Membaiki dan membina semula, mempercepatkan penyembuhan luka.

Lemah & mati pucuk individu : Lebih bertenaga, mempunyai kesan afrodisiak (Penggalak seks)

Keseluruhan : Bantuan dalam pertumbuhan dan perkembangan akil baligh, meningkatkan fungsi sistem badan, meningkatkan sistem imun dan mengawal selia metabolisme Praktikal untuk SEMUA MUDA DAN LAMA - untuk hidup sihat & panjang umur.

Kajian di China menunjukkan kehadiran anti kanser dalam saponin dan polisakarida yang terkandung dalam Timun Laut. Kajian moden membuktikan bahawa Gamat boleh digunakan sebagai tonik dan pemakanan tambahan bermanfaat untuk inflam-matory penyakit otot, artritis reumatoid khususnya, osteoartritis, dan ankylosing spondylitis (penyakit reumatik yang memberi kesan kepada tulang belakang).

Gamat "Faktor Pertumbuhan sel" (sel faktor pertumbuhan semula) merangsang pertumbuhan semula / memulihkan / pemulihan sel-sel manusia dan tisu-tisu yang rosak / sakit. Kandungan protein yang tinggi di dalam gamat menjana semula sel-sel beta pankreas yang menghasilkan insulin.

Pengiktirafan di seluruh dunia.

• Gamat US FDA classifies Jeli Gamat GOLD sebagai "MAKANAN GRED".

• Di Australia, telah dibangunkan untuk membantu merawat AIDS dan HIV.

• Di Melbourne, digunakan sebagai sumber protein yang unik.

• Di Malaysia dan Thailand yang digunakan sebagai antiseptik dan tradisional rawatan untuk seterusnya.

• Di Australia dan Amerika, Gamat ekstrak berguna sebagai ubat untuk atlet, dan juga makanan tambahan untuk: sakit sendi, penyakit sendi, osteo-artritis.

• Di Asia (Malaysia, Indonesia, Singapura dan Brunei) Gamat adalah lebih daripada 500 tahun yang lalu telah digunakan untuk tonik dan rawatan tradisional. Di China, Jepun, dan Korea, Gamat digunakan sebagai makanan dan hidangan daripada golongan bangsawan.


pm admin 018-3597495 untuk pesanan

Berita Harian : Kencing Manis : 70% Risiko Buta, Kudung



KUALA LUMPUR : Lebih 70 peratus penghidap kencing manis di negara ini menghadapi risiko buta, strok, kegagalan jantung dan buah pinggang serta kudung kerana gagal mengawal paras gula dalam badan.

Ini berdasarkan kajian Institut Penyelidikan Perubatan (IMR) dan tiga universiti tempatan terhadap 53,000 penghidap kencing manis seluruh negara.

Kajian itu mendapati hanya 22.5 peratus responden lulus ujian HbA1c dengan mempunyai paras kawalan gula dalam darah kurang 6.5 peratus seperti ditetapkan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Manakala 77.5 peratus responden yang diuji itu mempunyai paras kandungan gula melebihi tahap ditetapkan, sekali gus meningkatkan risiko komplikasi akibat penyakit kronik itu.

Kawal Gula Elak Komplikasi

Presiden Persatuan Diabetes, Prof Datuk Dr Ikram Shah Ismail, berkata kawalan paras gula dalam darah penting bagi mengelakkan komplikasi kerosakan sehingga buta, kegagalan buah pinggang, jantung, strok dan gangren yang menyebabkan kaki atau tangan terpaksa dipotong.

Kredit to Berita Harian Online.

Berita baik kepada anda yang mengalami masalah ini, jawapannya ada pada Excel Pack PCN.


Total Solution bagi mereka yang pertama kali menghadapi situasi kronik seperti gambar di atas. Kereta setahun 4 kali kita servis tukar minyak hitam dan sebagainya tetapi bila kali terakhir anda servis badan anda? Excel Pack PCN adalah jawapannya.


Bila badan dah servis, kos rawatan anda dah mula menjimatkan. Bagi mengekalkan kesihatan, maintain dengan kombinasi Jeli Gamat GOLD dan Spirulina Pacifica serta tambahan Bio C Complex memberikan kesan yang optimum dalam mengembalikan semula nikmat kesihatan yanag telah hilang selama ini. Cubalah hari ini!


Untuk Pesanan (Klik)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...