Gamat Anti Kanser


Alhamdulillah, setelah hampir 16 tahun Produk Gamat GOLD Luxor yang dahulunya dikenali dengan Jeli Gamat Serigama kembali menjadi sebutan ramai orang di seluruh Malaysia termasuk di Sabah & Sarawak di atas kuasa penyembuhan semulajadi yang terdapat pada gamat. Bermacam cerita dan testimoni yang direkodkan samada yang telah dibuktikan secara saintifik atau pun melalui pengalaman mereka yang telah mencubanya.. Masing-masing punya badan, sendiri rasa kenikmatannya.

Cuma, admin mendapat persoalan yang mengatakan bahawa GAMAT punca sel kanser membiak berdasarkan kepada kefahaman bahawa gamat merangsang pertumbuhan sel baru jadi kepada mereka yang mengidap kanser, keadaan akan menjadi lagi teruk. Ada juga yang mendakwa gamat penyebab pengidap kanser. Adakah ia benar ?


-----------------------------------------------------------------------------

Pernyataan di atas sebenarnya adalah salah faham tentang manfaat gamat & punca kanser. Admin sendiri merujuk kepada beberapa orang mengikut kepakaran masing-masing dan juga berdasarkan kepada kajian yang telah dijalankan oleh pakar saintis gamat tempatan iaitu Prof Ridzuan Hashim. Di sini admin serta sedikit beberapa artikel yang berkaitan kepada punca kanser


# Pertama ; Tahukah anda setiap manusia mempunyai sel kanser dalam badan mereka? Sel-sel kanser ini tidak akan dapat dikesan melalui ujian biasa sehingga ia telah berganda hingga tahap bilion.  Apabila seseorang diberitahu bahawa dirinya telah bebas daripada sel kanser, ia cuma memberi makna bahawa ujian yang dijalankan tidak mampu mengesan sel kanser ini sehingga ia membesar kepada satu saiz yang boleh dikesan.

Kanser merupakan satu penyakit minda, badan dan spiritual. Sikap yang proaktif dan positif dapat membantu melawan penyakit kanser. Sikap seperti pemarah, pendendam dan sering berasa kecewa mampu membuatkan tubuh anda menjadi lebih stres dan dalam keadaan asidik.

[sumber majalah i-sihat]

Juga artikel terbaru bertarikh 7/7/2013 dalam utusan online menceritakan punca kanser dari sudut pandangan seorang pakar perubatan Islam yang mengaitkan Stres & kanser. Klik link di bawah :



# Kedua ; Sebenarnya, di perairan Malaysia terdapat 43 jenis spesies gamat dan mengikut kajian hanya 4 jenis yang biasa digunakan untuk pemakanan atau sebagai ubat tradisi. Admin tidak pasti bagaimana dengan spesies gamat lain yang digunakan di dalam penghasilan produk mereka.



Tetapi yang pasti menurut Prof Ridzuan Hashim (Bapa Gamat Malaysia), spesies Gamat Emas atau Stichopus hermanii (namun pada thaun 2012, Prof telah menamakan semula spesies Gamat Emas dengan nama Stichopus horrens. Yang penting spesies tersebut adalah Gamat Emas) merupakan spesies yang paling tinggi nilai khasiat perubatan, selamat dan berkualiti tinggi DAN berdasarkan kajian terkini yang beliau telah lakukan, gamat emas mempunyai keputusan yang sangat positif terhadap sel kanser paru-paru, kanser serviks / rahim & kanser payudara.

Bagaimana dengan kanser lain pula?

Menurut Prof, kajian terhadap sel kanser melibatkan kos kajian yang sangat mahal dan setakat ini kajian awal yang beliau lakukan hanya melibatkan 3 jenis sel kanser yang merupakan antara kanser utama penyebab kematian di Malaysia. Mungkin selepas ini, jika peruntukkan yang mencukupi, akan ada kajian-kajian menyusul terhadap sel-sel kanser yang lain pula. In Shaa Allah.


# Ketiga ; Gamat mempunyai khasiat Sebatian Bio-Aktif yang berfungsi untuk memulihkan dan meremajakan sel-sel serta membantu mencegah tumor dengan merencatkan aktiviti sel kanser & menguatkan semula sel-sel yang sihat DAN menguatkan semula sistem pertahanan badan.


# Keeempat ; Terdapat juga kajian-kajian yang telah dijalankan secara saintifik di luar negara akan keberkesanan Gamat sebagai pembunuh kanser. (Klik pada link di bawah)

http://www.undergroundhealth.com/sea-cucumber-kills-cancer-cells/
http://www.naturalnews.com/042506_sea_cucumber_breast_cancer_cells_lung_tumors.html#

Sebab itu, produk Jelly Gamat GOLD Luxor diperkenalkan dalam bentuk yang PALING ASLI (semulajadi), TULEN tanpa sebarang campuran dan jangka hayat produk dihadkan pada 12 bulan sahaja.

Bagi membantu dalam meningkatkan kesihatan pesakit kanser, disyorkan amalkan Jelly Gamat GOLD bersama dengan Spirulina Pacifica yang mengandungi pigmen anti-kanser semulajadi, Extar C Plus dalam mengandakan 4 kali ganda fungsi antibodi pesakit dalam melawan penyakit kanser dan Krill Omega Plus untuk seimbangkan fungsi horman serta bertindak sebagai anti-pengoksidaan yang menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel yang sihat.

Kombinasi keempat-empat komponen ini diletakkan dalam satu set pakej iaitu set Excel Pack PCN yang merupakan penyelesaian menyeluruh & ini sangat penting terutama pesakit kanser dalam membantu untuk melawan penyakit ini..Kita berusaha selebihnya mohonlah kepada Allah untuk menyembuhkan pesakit. 

Moga penerangan ini dapat melegakan hati anda yang masih risau memikirkan hal ini. Alhamdulillah produk Jelly Gamat GOLD Luxor telah 2 DEKAD berada dalam pasaran Mlalaysia, Indonesia dan Brunei sejak 1998 malah telah memasuki pasaran negara jiran seperti Singapore yang  terkenal dengan syarat pengawalan yang begitu ketat terhadap sebarang produk yang hendak dibawa masuk ke Singapore.


Kesimpulannya, pastikan anda mendapatkan Produk Jelly Gamat GOLD Luxor keluaran syarikat Luxor Network Sdn Bhd sahaja kerana hanya produk gamat keluaran syarikat Luxor Network Sdn Bhd sahaja yang menggunakan 100% pati gamat emas tulen.


DAN pastikan juga anda hanya mendapatkan produk ini dengan pengedar yang berdaftar sahaja. Segalanya dengan izin Allah di atas anugerah yang DIA berikan kepada manusia sejagat khasnya dan penduduk Malaysia khususnya.

Dapatkan sebotol dan dapatkan pengalaman anda sendiri dengan Jeli Gamat GOLD:)




Hubungi admin 018-3597495 untuk pesanan=)

Jom Like & Share page House Of Gamat GOLD

Comments

  1. Assalualaikum admin. Pada bulan June 2014 ibu saya disahkan menghidapi ketumbuhan di dalam usus. Untuk maklumat ibu saya telah menjalani pembedahan membuang fibroid(ketumbuhan di dalam rahim) dan pembedahan ovari pada 2013. Semasa pembedahan membuang ovari pada 2013 doktor mengesahkan bahawa ibu saya berada di tahap tengah samada kemungkinan untuk mendapat kanser atau tidak pada masa hadapan. Maksudnya ibu saya di kedudukan neutral. Selepas itu pada penghujung 2013 ibu saya telah dipekenalkan oleh seorang kenalan beliau mengenai Gamat Luxor ini. Ibu saya mencuba gamat ini kerana khasiat2 yg dinnyatakan. Ibu saya sentiasa mengamalkan jeli gamat ini sehingga 2014. Pada june 2014 ibu saya disahkan menghidap ketumbuhan di dalam usus. Dan pada bulan ogos beliau disahkan menghidap kanser. Persoalan saya disini, sy sedikit musykil dengan gamat tersebut. Masalahnya sekarang selepas mengamalkan gamat tersebut dalam tempoh setahun ketumbuhan di dalam usus saya membesarkan kembali walhal tempoh membuat pembedahan dahulu x sampai satu tahun lagi. Harap dapat membantu selesaikan persoalan ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam En Rezaroslan. Maaf baru berkesempatan hendak reply message dalam blog. Terima kasih kerana bertanya atas persoalan tersebut. Seperti yang sy katakan seperti di atas mengenai salah faham orang ramai, sy juga mencari jawapan kepada persoalan tersebut dengan pakar2 yang mengkaji tentang gamat lebih daripada 20 tahun dan juga doktor pakar serta kajian terkini tentang masalah kanser ini. Admin pun bukanlah pakar dalam bidang ini, admin hanya kongsikan hasil kajian serta pengalaman. Tapi, admin suka mencari jawapan kepada persoalan yang timbul untuk keyakinan diri admin dan juga perkongsian info kepada orang lain. Percaya atau tidak, terpulang pada individu sebenarnya=)

      Bkaitan dengan kes ibu en, en ada beritahu bahawa doktor telah mengatakan kemungkinan ibu bakal menghidap kanser usus atau tidak pada masa hadapan. Kebimbangan tersebut memang ada asasnya kerana kedudukan rahim yang ditumbuhi tumor amat dekat dengan kedudukan ususnya. Jadi, kemungkinan terdapat sel2 kanser yang telah mula merebak ke tempat lain..Wp pembedahan telah dibuat tetapi tiada jaminan 100% bahawa tidak terdapat saki baki sel tumor yang masih tinggal di dalam badan. Sel ni begitu mikro..sebab tu pesakit akan menjalani kemoterapi atau radioterapi untuk membunuh sel kanser yang masih ada. Tapi kesannya, sel2 yang sihat juga akan turut terbunuh dalam rawatan ini.

      Ada byk kes yg sy rasa kita sendiri biasa dengar mengenai serangan kanser kali kedua samada pada lokasi yang sama atau pada lokasi yang lain pula dalam badan. Persoalannya adakah mereka ini juga memakan gamat yg menjadi punca utama kepada masalah tersebut? Pada 2 feb 2015 baru2 ini, admin menziarahi anak jiran rumah yang menghidap kanser payudara sejak selepas beliau bersalin. Telahpun melakukan pbedahan membuang sebelah payudara beliau dan menjalani kemoterapi. Alhamdulillah beliau telah sihat kembali namun tidak beberapa lama kemudian beliau berasa sakit kepala dan bila diperiksa disahkan pula terdapat tumor baru telah tumbuh di kepalanya malah terdapat juga sel kanser baru tumbuh pd bahagian payudaranya. Pesakit tersebut tidak mengamalkan pun lagi jeli gamat sebelum didapati mendapat kanser sehinggalah sekarang. Admin percaya ramai juga pesakit di luar sana pernah mengalami masalah yg sama. Sel kanser ini sifatnya dia boleh membiak sendiri tanpa perlu faktor dorongan.

      Ada banyak faktor2 yang dipertimbangkan antara yang menjadi punca sel kanser merebak..bermula dr amalan gaya hidup yg kurang sihat, faktor pemakanan juga penting. Adakah pemakanan yang dimakan benar2 tidak mengandungi bahan2 tambahan, faktor emosi, stress, hormon yg xseimbang, terbaru kesan radiasi telefon bimbit dan sebagainya juga merupakan antara faktor terjadinya kanser..tiada bukti kukuh yang boleh mengaitkan dengan punca merebaknya kanser disebabkan oleh gamat.

      Mungkin kes ibu en berlaku semasa ibu sedang consume produk jeli gamat luxor. Itu tanggapan biasa yang kita akan terfikir di pemikiran. Sebab tu dlm artikel di atas, sy syorkan juga makan spirulina pacifica juga yg btindak sbg agen anti kanser, extar c plus untuk kuatkan imun system, dan krill omega seimbangkan hormon. Yang terbaru kita ada CRP untuk meningkatkan oksigen dalam darah. Oksigen yg mencukupi dlm badan dapat merencatkan pertumbuhan sel kanser. Apa pun ia perlukan keyakinan diri atas ikhtiar. Selebihnya mohon pada Allah pertolongan..wallahulam.

      Jika perlukan apa2 pertanyaan boleh hubungi admin 018-3597495

      Delete
    2. Sekadar perkongsian,

      tlg jangan ambil gamat bagi pesakit kanser. Mmg ada faktor luaran yang Admin beritahu tapi saya mempunyai ibu mertua yang terpaksa dibuang ketumbuhan kanser 2 kali selepas mengambil supplemen gamat. Faktor pemakanan mmg kami anak-beranak sangat jaga. Puncanya gamat mengaktifkan sel-sel kanser ibu saya selepas dibuang. Bukan menutup periuk nasi sesiapa tapi ini hakikatnya. Ibu telah pun meninggal dunia selepas pembedahan kali ketiga... Ramai orang syorkan supplemen pelbagai tapi ibu saya yang menanggung akibatnya. Masing-masing pertahankan supplemen masing-masing sebab bukan mereka yang menanggung sakit.

      Delete
    3. Takziah kepada saudara/saudari di atas pemergian arwah. Walaupun berlaku kes seperti yang dihadapi arwah ibu, ia masih kes terpencil yang masih tidak dapat dibuktikan secara saintifik bahawa "Gamat mengaktifkan sel-sel kanser".

      Admin juga telah merujuk kepada pakar saintis yang mengkaji secara mendalam tentang gamat terhadap kesihatan manusia malah pernah mengajukan soalan yang sama tetapi jawapan yang diberikan adalah sebaliknya malah mereka berkongsi pula terdapat penemuan2 terbaru yang membuktikan bahawa gamat mempunyai elemen untuk mengatasi sel kanser terutamanya sel kanser rahim, kanser payudara dan juga kanser paru-paru.

      Namun, admin tidak lah hendak mengatakan bahawa hanya gamat sahaja penawar terbaik untuk mengatasi masalah kanser. Ia memerlukan keyakinan juga.

      Jika anda tidak yakin atau ragu-ragu usah khuatir, kita ada banyak produk-produk lain yang dapat membantu masalah kanser antaranya Spirulina Pacifica yang memang terkenal dengan pigmen semulajadi yang bertindak sebagai agen anti kanser. Kita ada juga Extar C Plus yang bantu meningkatkan imunisasi badan dan juga air Cell Recipe Plus yang bertindak meningkatkan kandungan oksigen dalam badan. Yang mana keadaan oksigen yang tinggi dalam badan tidak disukai oleh sel kanser. Ini semua adalah antara produk-produk yang anda boleh amalkan untuk mengatasi masalah kanser selain Jeli Gamat GOLD.

      Moga ini dapat melegakan kegusaran para pembaca yang mempunyai persoalan dan masalah yang sama. Wallahulam

      Delete
  2. Mohon jangan jual gamat pada pesakit kanser. Kalau kata ada kajian saintifik, mana kajiannya? Setakat sebut ada kajian, ada kajian, mana? Universiti mana, Doktor mana? Sila bagi sumber atau contact. Berniagalah dengan jujur.Kalau gamat tiada bahan anti kanser janganlah cakap ia ubat kanser.kesian orang sakit jadi mangsa beli. Dahla harga mahal. Mohon hentikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its ok. Saya faham kekuatiran tuan/puan. 10 tahun lepas juga sy agak ragui tapi terkini dh banyak kajian2 dari luar negara yang mengkaji khasiat gamat terhadap kanser.

      Ini salah satu sumber yg boleh dirujuk :

      https://thetruthaboutcancer.com/anti-cancer-properties-of-sea-cucumber/?utm_content=buffer559db&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

      Ada banyak lagi sumber2 lain yg boleh didapati. Boleh google terus dengan kata carian "Benefit of sea cucumber" atau "Sea cucumber and cancer"

      P/S : Hanya perlu diperingatkan bahawa pengguna perlu tahu untuk memilih produk gamat yg sesuai dan selamat untuk digunakan.

      Elakkan produk gamat yang ada campuran perisa kerana kita tidak pasti berapa % pati gamat di dalam produk tersebut.

      Keduanya, pastikan hanya pati gamat emas shj yg digunakan atau nama saintifiknya Stichopus hermanii atau nama terbarunya Stichopus horrens (2010).

      Ini berdasarkan kajian Prof Dr Ridzwan Hashim seorang doc perubatan dpd UIAM yg telah membuat kajian terhadap gamat sejak awal tahun 1984, menurut beliau spesies gamat emas adalah spesies paling tinggi nilai terapeutiknya, berkesan dan selamat digunakan utk kesihatan manusia.

      Waallahualam.

      Delete
  3. Terima kasih semua atas comment anda. Mak saya cuba pati ikan haruan polleney dengan gamat dalam seminggu aja dia dapat rasa cancer dia naik dan perut dia besar sikit. Saya dah suruh mak saya stop makan pati ikan haruan dengan gamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum. Its ok. Saya faham kekuatiran cik. 10 tahun lepas juga sy agak ragui tapi terkini dh banyak kajian2 dari luar negara yang mengkaji khasiat gamat terhadap kanser.

      Ini salah satu sumber yg boleh dirujuk :

      https://thetruthaboutcancer.com/anti-cancer-properties-of-sea-cucumber/?utm_content=buffer559db&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

      Ada banyak lagi sumber2 lain yg boleh didapati. Boleh google terus dengan kata carian "Benefit of sea cucumber" atau "Sea cucumber and cancer"

      P/S : Hanya perlu diperingatkan bahawa pengguna perlu tahu untuk memilih produk gamat yg sesuai dan selamat untuk digunakan.

      Elakkan produk gamat yang ada campuran perisa kerana kita tidak pasti berapa % pati gamat di dalam produk tersebut.

      Keduanya, pastikan hanya pati gamat emas shj yg digunakan atau nama saintifiknya Stichopus hermanii atau nama terbarunya Stichopus horrens (2010).

      Ini berdasarkan kajian Prof Dr Ridzwan Hashim seorang doc perubatan dpd UIAM yg telah membuat kajian terhadap gamat sejak awal tahun 1984, menurut beliau spesies gamat emas adalah spesies paling tinggi nilai terapeutiknya, berkesan dan selamat digunakan utk kesihatan manusia.

      Waallahualam.

      Delete
  4. Saya setuju comment di atas...bercakap harus dg fakta saitifik..bukan kata nya dan katanya..hehe..biasa org berniaga prdk nya pasti no 1

    ReplyDelete
  5. Ank ada jantung berlubang..dapat kesan umur 2 tahun...ada 2 lubang jantung....saya iktiar beli gamat ni kat hq kota damansara...alhamdulilah 1 lubang tutup...1 lagi mengecil......1 tahun sekali ke ijn....tapi banyak botol juga la minum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tuan. Tahniah.. semua dengan izin Allah.. teruskan amalan tuan sehingga anak tuan kembali sihat. Insyaallah moga dipermudahkan.

      Delete
  6. Ayah saya guna jelly gamat emas.. Alhamdulillah kaki yg dikorek doktor tumbuh isi.. Bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. GAMAT ni ada Asid Lemak yang bantu menggalakkan penyembuhan luka dengan cepat. Insyaallah. Tahniah. Sama-sama sebarkan manfaat Gamat ni ye.

      Delete
  7. Kalau buat pembedahan cyst...lebih kurang macam caserean bsalin..sesuai ka makan jeli gamat..tolong bg pnjelasan..t kseh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah boleh minum jely gamat gold ni. dinasihatkan mula amalkan selepas seminggu. amalkan 2 sudu pagi dan malam untuk rawatan. Untuk info lanjut boleh hubungi saya 018-3597495. Terima kasih

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)