Awasi Demam Anak Anda


AWASI demam anak anda sekiranya disertai gejala seperti cirit-birit, kekejangan dan muntah yang berterusan. – Gambar hiasan


PERUBAHAN cuaca akan menyebabkan kanak-kanak kecil mudah mendapat demam tetapi ada beberapa gejala penyakit itu yang perlu diambil serius oleh ibu bapa.
Menurut pakar kanak-kanak dari Rumah Sakit Ibu dan Anak Evasari di Jakarta, Indonesia, Dr. Frieda Handayani, semasa demam, kanak-kanak berusia tiga bulan hingga lima tahun mudah dijangkiti kuman dan tubuh mereka boleh menjadi kejang kerana suhu badan yang tinggi.
“Jika anak demam dan mengalami kekejangan yang berterusan ia boleh mengganggu fungsi otak mereka,” katanya seperti dilaporkan akhbar dalam talian, Kompas.com baru-baru ini.
Menurut Dr Frieda, kanak-kanak itu juga akan diserang cirit-birit dan muntah tiga hingga empat kali sehari.
Justeru, katanya, ibu bapa perlu memberi perhatian yang terhadap penjagaan anak mereka mendapati terdapat tan da-tanda awal demam itu dengan tidak diselubungi perasaan cemas.

Hakcipta terpelihara


Penyelesaian Menyeluruh

Bagi mengatasi masalah sebegini berulang kembali, sistem imun anak-anak perlu ditingkatkan segera supaya badan anak mampu menahan serangan virus atau kuman yang menyebabkan penyakit. Justeru, beri anak anda Jeli Gamat GOLD & kombinasi dengan Bio C Complex dalam meningkatkan sistem pertahanan badan selama 24 jam. Jika anak anda bayi lagi, anda yang mengamalkannya dan disalurkan melalui susu badan. Anda boleh suapkan sedikit Jeli Gamat GOLD ke mulut anak. Jika masih bayi cukuplah hanya setitis dua Jeli Gamat GOLD kepadanya.


Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)