7 Tips Kesihatan Untuk Wanita 30-an





BILA umur dah masuk 30-an ni, banyak perbezaan dan perubahan tahap kesihatan badan berlaku berbanding dengan umur 20-an. Sebenarnya saya mudah rasa penat dan tidak bermaya nak plak kerap outstation untuk beberapa hari. Nak buat kerja rumah seperti mengemas, memasak dan menjaga anak-anak.

Di sini saya kongsikan tips kesihatan untuk wanita yang berumur 30an.

1) Kawal Pemakanan

Proses penuaan dapat dilambatkan jika kita mengamalkan pemakanan yang seimbang. Banyakkan makanan berserat tinggi, sayur dan buah-buahan. Kurangkan makanan berlemak, minuman yang mengandungi banyak kafien, minuman ringan dan makanan ringan.

2) Guna Pelembap Yang Sesuai

Apabila umur kita menjangkau 30-an, keanjalan dan kelembapan kulit semakin kurang. Oleh itu penggunaan krim pelembab sangat diperlukan. Carilah pelembab yang sesuai dengan kulit muka masing-masing. Haruslah diingatkan yang krim muka jenama popular dan mahal tidak semestinya sesuai dengan jenis kulit kita. Yang terbaik untuk anda gunakan krim pelembab yang berasaskan bahan semulajadi seperti Gamat.

3) Cuba Elakkan Dari Pancaran Cahaya Matahari

Jangan biarkan muka anda banyak terdedah kepada cahaya matahari dalam jangka masa yang panjang. Pendedahan yang lama bukan saja dapat menggelapkan kulit, ianya juga dapat mengurangkan kelembapan kulit yang membawa kepada kekeringan.

4) Sentiasa Bersenam

Bersenam mampu meningkat keupayaan dan kesihatan. Pastikan kita melakukan senaman ringan setiap hari selepas bangun tidur. Dan kalau ada masa, lakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.

5) Minum Banyak Air

Kekeringan dan gejala penuaan boleh diperlambatkan dgn. meminum banyak air. Ini kerana air adalah aset penting untuk kesihatan tubuh badan terutamannya kulit muka. Kekurangan jumlah air dalam badan boleh menyebabkan kita mudah diserang pelbagai penyakit. Selain itu, air penting untuk proses penghadaman dan penyingkiran toksin dalam tubuh badan.

6) Makanan Tambahan

Pengambilan vitamin adalah amat digalakkan untuk wanita 30-an. Kesibukkan dengan tugasan di pejabat dan di rumah menyebabkan kebanyakkan wanita jarang mengamalkan pemakanan seimbang. Jadi pengambilan vitamin dapat membantu menyelesaikannya.

7) Elakkan Bermekap Tebal

Wanita 30-an seelok-eloknya menggunakan mekap yang nipis dan bersederhana. Cuba elakkan dari menggunakan foundation yang tebal serta lipstik yang merah menyala. Ianya akan membuatkan wanita ini nampak lebih tua dan garang.

Positif, ceria dan selalu bersama yang tersayang. Wanita 30-an mestilah mengamalkan sikap positif, sentiasa ceria dan selalu bersama yang tersayang. Kehadiran orang-orang tersayang di sekeliling dapat membantu wanita membina keyakinan diri dan menghilangkan tekanan.

Jadi rahsia untuk anda yang ingin mengekalkan 5K iaitu Kesihatan, Kecantikan, Kebersihan, Keintiman dan Kecergasan, Jeli Gamat Gold dan Spirulina Pacifica adalah jawapannya. Kombinasi kedua produk ini memberikan anda kesan yang optima dari segi kesihatan  dalam  merawat dan mencegah. Rahsia 90% kolagen semulajadi memang superb! Memberikan anda satu jawapan kepada rahsia awet muda. Ia juga bertindak sebagai agen detoksifikasi yang sangat efektif dan memberikan anda merasai satu tenaga baru dalam diri anda menyebabkan anda rasa lebih cergas. Kepada suami isteri, inilah jawapannya dalam  memperbetulkan keadaan yang dingin dalam hubungan kelamin suami & isteri. Pantang tersentuh, si suami pasti rasa kejutan. Sebenarnya jika anda mengamalkan kedua-dua produk ini anda secara automatik telah mendapat khasiat 5K tersebut. ! Selamat Mencuba.




Untuk Pesanan (klik)


# Like & Share!

Comments

  1. Assalamualaikum , rajin2la g blog ubat ajaib http://myrightsolutions.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)