Hidup Selesa Tanpa GERD





GERD adalah keadaan apabila kandungan asid gastrik dalam perut tertolak ke atas memasuki saluran esofagus atau kerongkong. Aliran songsang atau refluks asid gastrik inilah yang membuatkan seseorang mengalami pedih ulu hati, mulut terasa masam, loya dan tidak selesa. 

Menurut kajian yang dilakukan di seluruh Asia baru-baru ini tentang kesan GERD terhadap mutu kehidupan, anggaran 60 peratus penghidapnya merasa tidak sihat, mengelak daripada makan sesetengah jenis makanan dan minuman, merasa letih dan khuatir disebabkan simptom GERD, manakala 50 peratus lagi terjaga daripada tidur sekurang-kurangnya sekali atau dua kali sebulan akibat simptom penyakit. 

Gangguan tidur ternyata mengganggu produktiviti dan waktu santai pesakit, dengan lebih 60 peratus melaporkan kesan yang besar dan sederhana terhadap kerja dan waktu rehat mereka. 

Kajian ini menunjukkan penghidap GERD memandang ringan kesan buruk penyakit terhadap mutu kehidupan mereka dan tidak menyedari bahawa ia boleh menjejaskan kesihatan jangka panjang yang serius. Mereka hanya mendapat bantuan rawatan apabila rasa sakit dan semakin tidak selesa. Hampir separuh pesakit menanggung simptom sekurang-kurangnya selama enam bulan sebelum berjumpa doktor. 

Bagi mengatasi masalah ini, amalkan Jeli Gamat GOLD dan Spirulina Pacifica. Jeli gamat GOLD membantu memulihkan semula fungsi sistem organ melibatkan perut dan sistem esofagus yang tidak normal menyebab berlakunya GERD. Gamat juga bertindak sebagai anti-bakteria jadi ini boleh membantu mengatasi kehadiran bakteria dalam badan. Spirulina pacifica 100% alkali jadi ia membantu meneutralkan asid berlebihan dalam perut. Makan selama 3-6 bulan berterusan untuk melihat kesan yang yang optima. Cara makan jeli gamat 1 sudu pagi sebelum sarapan dan 1 sudu malam sebelum tidur dan spirulina 5 biji pagi dan 5 biji malam sebelum tidur. 








Untuk Pesanan (klik)


# Like & Share!


Comments

Popular posts from this blog

Khasiat & Manfaat Royal Gamat Liquid Tradisea

GAMAT PAKAR MERAWAT GASTRIK @ GERD

ANXIETY DISORDER (Berdebar @ Gemuruh)